Yıl 2015,
Cilt: 1 Sayı: 1, 71 - 78, 06.05.2015
Seniha Ünay
,
Seniha Ünay
Öz
This study discusses still-life painting which was started to be seen in the frescos of Pompeii ruins belonging to 7th-6th Centuries B.C. and later in the frescos and mosaics intensely used in all residential areas where Roman Empire expanded until 27-395/4th century A.C. and finally developed as a style where object is taken into the center of the pictures in paintings of Holland in 17th century. This study aims to highlight the place and traditional definition of still-life painting in respect of its stylistic and intellectual aspects in the art at the present and its scope as of today
Kaynakça
- Gombrıch, E.H. 2004. Sanatın Öyküsü. (Çev. Erol Erduran, Ömer Erduran), Remzi Kitabevi, İstanbul, s. 430-433.
- Leppert, R. 2009. Sanatta Anlamın Görüntüsü İmgelerin Toplumsal İşlevi. (Çev. İsmail Türkmen),
- Ayrıntı Yayınları, İstanbul, s. 63-64-68. Özkan Eroğlu, 2003. Resim Sanatı Sözlüğü (Birinci Baskı). Nelli Sanat Evi Yayınları, İstanbul, s. 256
- Serttaş, T. (Şubat 2015). "Orijinal Kopya"/ Elif Boyner. Web: http://tayfunserttas.blogspot.com.t r/2015/ 02/o rijinal -kop ya-elif-boyner.html
- URL-1, http://www.rembrandtpainting.net/complete_catalogue/landscape/ox.htm URL-2, http://www.damienhirst.com/god-alone-knows URL-3, http://www.friendsofart.net/en/art/jan-weenix/still-life-of-games URL-4, http://www.metmuseum.org/collection/the-collection-online/search/435887
- URL-5, http://fancy.com/things/285084883/Interactive-Still-Life-by-Scott-Garner
- URL-6, http://www.randian-online.com/np_feature/interview-with-marc-quinn/ URL-7, http://www.e-skop.com/skopbulten/necla-ruzgarin-%E2%80%9Cfauna%E2%80%9Dsi-ya-da- taniklik-uzerine/1759
- URL-8, http://tayfunserttas.blogspot.com.tr/2015/02/orijinal-kopya-elif-boyner.html
Yıl 2015,
Cilt: 1 Sayı: 1, 71 - 78, 06.05.2015
Seniha Ünay
,
Seniha Ünay
Öz
Bu çalışma, MÖ.7-6 yüzyıllara tarihlenen Pompei kalıntılarındaki freskolarda görülmeye başlayan; daha sonra MS. 27-395/4.yüzyıla kadar Roma İmparatorluğu’nun yayıldığı bütün yerleşim bölgelerinde yoğun olarak kullanılan fresco ve mozaiklerde yer alan ve 17. Yüzyıl Hollanda resmiyle birlikte nesnenin merkeze alındığı bir tür olarak gelişen natürmortu ele almaktadır. Natürmortun biçimsel ve düşünsel anlamda günümüz sanatında nasıl yer bulduğu ve geleneksel tanımının bugün neleri kapsadığı üzerinde durmayı amaçlamaktadır.
Kaynakça
- Gombrıch, E.H. 2004. Sanatın Öyküsü. (Çev. Erol Erduran, Ömer Erduran), Remzi Kitabevi, İstanbul, s. 430-433.
- Leppert, R. 2009. Sanatta Anlamın Görüntüsü İmgelerin Toplumsal İşlevi. (Çev. İsmail Türkmen),
- Ayrıntı Yayınları, İstanbul, s. 63-64-68. Özkan Eroğlu, 2003. Resim Sanatı Sözlüğü (Birinci Baskı). Nelli Sanat Evi Yayınları, İstanbul, s. 256
- Serttaş, T. (Şubat 2015). "Orijinal Kopya"/ Elif Boyner. Web: http://tayfunserttas.blogspot.com.t r/2015/ 02/o rijinal -kop ya-elif-boyner.html
- URL-1, http://www.rembrandtpainting.net/complete_catalogue/landscape/ox.htm URL-2, http://www.damienhirst.com/god-alone-knows URL-3, http://www.friendsofart.net/en/art/jan-weenix/still-life-of-games URL-4, http://www.metmuseum.org/collection/the-collection-online/search/435887
- URL-5, http://fancy.com/things/285084883/Interactive-Still-Life-by-Scott-Garner
- URL-6, http://www.randian-online.com/np_feature/interview-with-marc-quinn/ URL-7, http://www.e-skop.com/skopbulten/necla-ruzgarin-%E2%80%9Cfauna%E2%80%9Dsi-ya-da- taniklik-uzerine/1759
- URL-8, http://tayfunserttas.blogspot.com.tr/2015/02/orijinal-kopya-elif-boyner.html