Son yıllarda insanların seyahat deneyimlerindeki tercihleri farklılaşmaktadır. Deniz, kum güneşi tercih edenlerin yanında kültürel unsurlara olan ilgi gün geçtikçe artmaktadır. Kültürün bir parçası olan yeme-içmeye olan ilginin artması ile gastronomi turizminin gelişim gösterdiği görülmektedir. Önceden sadece destinasyonun bir bileşeni olarak ele alınan yeme-içme faaliyetleri artık seyahatin ana motivasyonu haline gelmiştir. Bu bağlamda araştırmanın amacı Şırnak ilinin gastronomi turizmi açısından potansiyelini ortaya koymaktır. Araştırmada yapılan yiyecek-içeceklerin belirlenmesi için literatür taraması yapılmış ve bulunan yemekler yerel halka sorularak teyit edilmiştir. Araştırma sonucunda Şırnak’ın gastronomi turizmi için önemli bir potansiyele sahip olduğu ancak bunun yeterince kullanılamadığı tespit edilmiştir. Ayrıca araştırma sonucunda çeşitli öneriler sunulmuştur.
In recent
years, people's preferences in travel experiences have been differentiated.
Interest in cultural elements is increasing day by day. It is seen that
gastronomy tourism has improved with the increase of interest in food-beverage,
which is a part of the culture. The eating and drinking activities, previously
considered only as a component of the destination, have become the main
motivation for travel. In this context, the aim of the research is to reveal
the potential of Şırnak province in terms of gastronomic tourism. Literature
search was done to determine the food and beverages made in the research. The
names of food and beverages found and their construction were confirmed by
asking the local community. As a result of research, Şırnak has an important
potential for gastronomic tourism, but it has been found that it has not been
used sufficiently. In addition, various suggestions were presented as a result
of the research.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Özgün Bilimsel Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |