The aim of this study is to examine the coffee consumption habits, coffee shop preferences of consumers in Antalya and their differences according to some variables. The research population is composed of coffee consumers living in Antalya region and the research sample is composed of 322 participants selected randomly from this universe. The research was conducted with the questionnaire. According to the data obtained, the percentage of the participants; It has been found that they prefer to drink Turkish coffee, their consumption is usually in the evening, because they love the taste of coffee. The most influential factors in the choice of respondents in the coffee shop are; It was found that there were other beverages in the menu with 85.7%, hygiene with 79.5%, coffee and beverage variety with 71.7%, and service and personnel quality of coffee shop with 69.9%. It was observed that 46.9% of the participants preferred foreign chain coffee shops and went to the coffee shop with friends. A significant difference was observed between the demographic characteristics and coffee shop preferences of the participants and the frequency of going to the coffee shop and the mean income level at the significance level of 0.01.
Bu çalışmanın amacı, Antalya ili tüketicilerinin kahve tüketim alışkanlıklarını, kahve dükkanı tercihlerini ve bu tercihlerin bazı değişkenlere göre faklılığını incelemektir. Araştırma evrenini Antalya bölgesinde yaşayan kahve tüketicileri oluştururken, araştırma örneklemini ise bu evren içerisinden tesadüfi örneklem yöntemiyle seçilen 322 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırma anket aracılığıyla ile gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler doğrultusunda katılımcıların yüzdesel yoğunlukla; Türk Kahvesi içmeyi tercih ettiği, kahve tüketimlerinin genellikle akşam olduğu, kahvenin tadını sevdikleri için tükettikleri bulunmuştur. Cevaplayıcıların kahve dükkanı tercihinde en çok etkili olan faktörler; %85,7 ile menüsünde diğer içeceklerin olması, %79,5 ile hijyen, %71,7 ile kahve ve içecek çeşitliliğinin olması, %69,9 ile kahve dükkanının servis ve personel kalitesinin etkili olduğu bulunmuştur. Katılımcıların %46,9 ile yabancı zincir kahve dükkanlarını tercih ettikleri ve kahve dükkanına genellikle arkadaşlarla birlikte olmak amaçlı gittikleri gözlenmiştir. Katılımcıların demografik özellikleri ile kahve dükkanı tercihleri arasında ve kahve dükkanına gitme sıklıkları ile ortalama gelir düzeyi arasında 0,01 anlamlılık düzeyinde önemli bir farklılık gözlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Özgün Bilimsel Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 11 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |