Bu çalışmanın amacı, Sınıf öğretmenlerinin “ekonomi” kavramına yönelik algılarının metafor yoluyla belirlenmesidir. Çalışma grubunu 2023 - 2024 eğitim - öğretim yılında Bolu’da Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet okullarında görev yapan 117 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmaya katılan Sınıf öğretmenlerine “Ekonomi … gibidir. Çünkü …” ifadesinin yer aldığı yarı yapılandırılmış görüşme formu verilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmaya katılan kişiler KÖ 1 (Kadın Öğretmen 1), EÖ 1 (Erkek Öğretmen 1) şeklinde kodlanmış ve üretilen metafor ifadesinin devamında belirtilen şekilde kullanılmıştır. 117 sınıf öğretmeninin 8’inin görüşleri bir metafor ifade etmediğinden araştırma kapsamından çıkarılmıştır. Bulgulara göre 109 sınıf öğretmeni toplam 88 metafor meydana getirmiştir. Bu metaforlar 8 kategoride sınıflandırılmıştır. Bu kategoriler “insan için”, “tabiat”, “nesne”, “soyut”, “yeryüzü”, “enerji”, “felaket” ve “insan” dır. Araştırma sonucunda katılımcıların ekonomi kavramına ilişkin çok çeşitli metaforlar oluşturduğu görülmüştür. Bu metaforlarda “hava durumu” (f: 5), “hayat” (f: 4), “sağlık” ve “tarım”(f: 3) ilk üç sırada yer almaktadır. Ekonomi kavramı üzerinde farklı kademe ve branş öğretmenlerin görüşlerinin ve ekonomiyle ilgili farklı kavramlar üzerinden öğretmen görüşlerinin incelediği çalışmalar yapılması öneriler arasında yer almaktadır.
The aim of this study is to determine the perceptions of classroom teachers towards the concept of “economy” through metaphors. The study group consists of 117 primary school teachers working in public schools affiliated to the Ministry of National Education in Bolu in the 2023-2024 academic years. In the study, phenomenology pattern, one of the qualitative research methods, was used. Classroom teachers participating in the study were given a semi-structured interview form containing the statement “Economy is like ... because ...”. The data obtained was analyzed using the content analysis method. The people who participated in the research were coded as “KÖ 1” (Female Teacher 1), “EÖ 1” (Male Teacher 1) and the metaphor expression produced was then used as specified. The opinions of 8 out of 117 classroom teachers were excluded from the scope of the research since they did not express a metaphor. According to the findings, 109 classroom teachers created a total of 88 metaphors. These metaphors are classified into 8 categories. These categories are “for human”, “nature”, “object”, “intangible”, “earth”, “energy”, “disaster” and “human”. As a result of the research, it was seen that the participants generated a wide variety of metaphors related to the concept of economy. In these metaphors, “weather” (f: 5), “life” (f: 4), “health” and “agriculture” (f: 3) take the first three places. Among the suggestions are conducting studies examining the views of teachers from different levels and branches on the concept of economics and the views of teachers on different concepts related to economics.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Öğretmen ve Öğrenci Refahı, Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 8 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 23 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 2 |