The
aim of this study is to measure how patient perceives the services provided at
hospitals in Edirne, Tekirdağ, İstanbul, Kırklareli, Çanakkale and to measure
the effect of this perception on brand loyalty attitude of patients. For this
purpose, a total of 999 patients who bought service from hospitals in these
cities were reached. As a result of this research which Spss and Structural
Equation Modeling was used for the analysis of the data, it is found that
empathy (%61), reliability (%31), competency (%30) and physical attributes
(%20) which are the sub dimensions of perceived service quality have effect on
brand loyalty. However, it is found that patients have not any attitude about
eagerness, which is sub dimension of perceived service quality, and so the
dimension of eagerness has no effect on brand loyalty.
Hastanelerde
verilen hizmetlerin kalitesinin hastalarca nasıl algılandığını ve bu algının
marka sadakati üzerine olan etkisini ölçmeyi amaçlayan bu çalışma için Edirne,
Tekirdağ, İstanbul, Kırklareli ve Çanakkale'de bulunan hastanelerden hizmet
almış toplam 999 adet hastaya ulaşılmıştır.
Verilerin analizinde SPSS ve Yapısal Eşitlik Modellemesinin (YEM) kullanıldığı bu araştırma sonucunda
algılanan servis kalitesinin alt boyutları olan empati (%61), güvenirlik (%31),
yeteneklilik (%30) ve fiziksel özelliklerin (%20) marka sadakatini etkilediği
sonucuna ulaşılmıştır. Algılanan servis kalitesinin heveslilik boyutu ile
ilgili hastaların tutumlarının oluşmadığı ve marka sadakati üzerinde de
herhangi bir etkiye sahip olmadığı elde edilen bulgular arasında yer almaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 20 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 34 Sayı: 1 |
İzmir İktisat Dergisi
TR-DİZİN, DOAJ, EBSCO, ERIH PLUS, Index Copernicus, Ulrich’s Periodicals Directory, EconLit, Harvard Hollis, Google Scholar, OAJI, SOBIAD, CiteFactor, OJOP, Araştırmax, WordCat, OpenAIRE, Base, IAD, Academindex
tarafından taranmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ije/contacts
İZMİR İKTİSAT DERGİSİ 2022 yılı 37. cilt 1. sayı ile birlikte sadece elektronik olarak yayınlanmaya başlamıştır.