Bu çalışmada kurum felsefesinin sivil toplum kuruluşlarında üye kazanımı açısından temel faktörler kapsamında üye (yönetici ve yönetici olmayan) algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda hazırlanan anket formu Mart 2022- Nisan 2022 tarihleri arasında İzmir ve Manisa illerinde 83 sivil toplum kuruluşu arasında 238 sivil toplum kuruluşu üyesi (177 yönetici ve 51 düz üye) üzerinde gerçekleştirilmiştir. Sivil toplum kuruluşlarında kurum felsefesinin “stratejik boyut, yöneltme, iç paydaş ve takım çalışmaları, bütüncüllük ve dış paydaş” faktörlerinin her biri açısından üye kazanımına ileri düzeyde etki edeceği tespit edilmiştir. Her bir faktör arasında orta ve ortaya yakın düzeyde pozitif yönde doğrusal ilişki bulunduğu saptanmıştır. Kurum felsefesinin faaliyet kalitesini etkilemesinin, katılımcı demokrasiyi desteklemesinin ve tüm süreçlerde uyulmasının her zaman ve genellikle görüldüğü; STK’ların kurum felsefesine yeterli önemi vermelerinin ise her zaman ve genellikle görüldüğü ancak %30’a yakın bir oranda biç görülmediği de belirlenmiştir.
In this study, it is aimed to determine the perceptions of members (manager and non-manager) within the scope of the basic factors of corporate philosophy in terms of member acquisition in non-governmental organizations. The survey form prepared in this context was conducted on 238 non-governmental organization members (177 managers and 51 regular members) among 83 non-governmental organizations in İzmir and Manisa provinces between March 2022 and April 2022. It has been determined that the corporate philosophy in non-governmental organizations will greatly affect member acquisition in terms of each of the "strategic dimension, orientation, internal stakeholder and teamwork, integrity and external stakeholder" factors. It has been determined that there is a moderate to moderate positive linear relationship between each factor. It is always and generally seen that the corporate philosophy affects the quality of activity, supports participatory democracy and is complied with in all processes; It has also been determined that it is always and generally seen that NGOs give sufficient importance to the corporate philosophy, but it is not seen at a rate close to 30%.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 4 |
International Journal of Economics, Politics, Humanities & Social Sciences – IJEPHSS Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.