Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Rethinking Post-truth in the Context of Machiavelli's and Nietzsche's Approaches to Power and Morality

Yıl 2025, Cilt: 5 Sayı: 1, 229 - 250

Öz

The tension between power, morality, and truth remains one of the fundamental issues of political philosophy. However, truth and morality are often treated as concepts isolated from power and authority relations. This study aims to analyze the role of truth and morality in power struggles and, specifically, how the concept of post-truth can be evaluated within the political context and in the framework of power relations. Drawing on Machiavelli and Nietzsche's understandings of power and morality, the study seeks to offer a new perspective on the political implications of the post-truth concept. The central question of the study is: How can Machiavelli and Nietzsche's approaches to morality and power contribute to a reinterpretation of the post-truth concept in the context of contemporary power relations? Within this framework, the study examines Machiavelli's power-centered political thought and Nietzsche's critique of traditional morality. Post-truth is addressed not merely as an ethical issue but also as a tool of power struggles and authority relations. In this context, the study discusses the historical background of the post-truth concept and its contemporary manifestations, focusing on the influence of power relations on perceptions of truth.

Kaynakça

  • Açıkalın, Ş. N., & Sarı, E. (2021). Post-Truth ve Dijital Diplomasi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(4), 1689-1701.
  • Aktaş, K. (2014). Etik-Ahlâk İlişkisi ve Etiğin Gelişim Süreci. Uluslararası Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(2), 22-32. https://dergipark.org.tr/en/pub/uysad/issue/37702/164187
  • Alpay, Y. (2020). Yalanın Siyaseti. Destek Yayınları.
  • Altun, F. (2021). “Hakikat” Kavramının Dönüşümü: Bir Tarihsel Sosyoloji Denemesi. Medya ve Din Araştırmaları Dergisi (MEDİAD), 4(2), 367-379.
  • Anderson, B. (1995). Hayali Cemaatler: Milliyetçiliğin Kökenleri ve Yayılması (İ. Savaşır, Çev.). Metis Yayınları.
  • Aruoba, O. (2001). Nietzsche’yi Anlamak. Cogito, 25, Yapı Kredi Yayınları.
  • Aydın, A. F. (2020). Post-Truth Dönemde Sosyal Medyada Dezenformasyon: Covid-19 (Yeni Koronavirüs) Pandemi Süreci. Asya Studies-Academic Social Studies/Akademik Sosyal Araştırmalar, 4(12), 76-90.
  • Benkler, Y., Faris, R., & Roberts, H. (2018). Network propaganda: Manipulation, disinformation, and radicalization in American politics. Oxford University Press.
  • Çil, Serdar ve Aytekin, Mesut (2015), ‘’Yeni Medya ve Demokrasi İlişkisi’’, Yeni Medya Araştırmaları (Ed. Mehmet Gökhan Genel), Ekin Yayınevi, Bursa, ss. 105-132.
  • Deleuze, G. (2001). Üstinsan: Diyalektiğe karşı. Cogito, 25, Yapı Kredi Yayınları.
  • Edelman, B. (2001). Nietzsche: Kayıp Bir Kıta. Cogito, 25, Yapı Kredi Yayınları.
  • Emden, C. (2013). Modern Siyasal Düşünce ve Friedrich Nietzsche. İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Eraydın, G. (2019). Ağ Toplumunda Farkındalığa Davet Eden Kitap: “İletişim Gücü”. Etkileşim, 3, 218-233.
  • Erdinç, T. (2019). Hannah Arendt: Dreyfus Davası’nda Adalet. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 565-574. https://doi.org/10.33905/bseusbed.575066
  • Fischer, F. (2022). Post-Truth Populism And Scientific Expertise: Climate and Covid Policies From Trump To Biden. International Review of Public Policy, 4(1). https://doi.org/10.4000/irpp.2390
  • Foucault, M. (1972). The Archaeology of Knowledge (A. M. Sheridan Smith, Trans.). Pantheon Books. Fuller, S. (2017, Aralık 17). Post-truth [YouTube video]. Serious Science. https://www.youtube.com/watch?v=M4Rwca7k_Fs
  • Fuller, S. (2018). Post-truth: Knowledge As A Power Game. Anthem Press.
  • Han, B.-C. (2021). İktidar Nedir? Universal Journal of History and Culture, 3(2), 242-249.
  • Harari, Y. N. (2015). Hayvanlardan Tanrılara: Sapiens İnsan Türünün Kısa Bir Tarihi. Kolektif Kitap.
  • Hewitt, G. (2017). Trump and Truth. BBC News. Retrieved from https://www.bbc.com/news/world-us-canada-38731191
  • Heidegger, M. (2001). Nietzsche’nin Platonculuğu Tersine Çevirmesi. Cogito, 25.
  • Hızır, N. (2018). Kavram incelemeleri IV: Hakikat kavramı üzerine I. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 13(4).
  • Kant, I. (1993). Arı Usun Eleştirisi. Marmara Yayıncılık.
  • Karaman, Ö. (2021). Yapay Zekâ Destekli Kişiselleştirme Algoritmalarının Tüketici Zihninde Filtre Balonu Yaratma Etkisinin İncelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 12(32), 1339-1351. https://doi.org/10.21076/vizyoner.896059
  • Karakaş, M. (2002). İktidar İlişkileri Açısından Bilim Ve Sosyoloji. Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 15. info:eu-repo/semantics/openAccess
  • Kesgin, A. (2015). Machiavelli and Machiavelianism. Beytulhikme: An International Journal of Philosophy, 5(1), 105-139. https://doi.org/10.18491/bijop.23380
  • Keyes, R. (2004). The Post-truth Era: Dishonesty And Deception in Contemporary life. St. Martin’s Press.
  • Koruk, E. (2020). Gerçeklik-ötesi Çağı Hegemonyayı Ve İklim Krizini Anlamak (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Köksal, A. (2024). Dreyfus Davası’nın Osmanlı Devleti’ndeki Yansımaları. XIX. Türk Tarih Kongresi Kongreye Sunulan Bildiriler (Ed. A. Kaymak, S. Eren, S. Nurdan, K. Güney, & M. Özler) Türk Tarih Kurumu, ss. 1177-1206
  • Leiter, B. (2009). Nietzsche's Naturalism: Neither Liberal Nor İlliberal. In M. Del Caro & D. Macarthur (Eds.), The Routledge Handbook of Liberal Naturalism. SSRN: https://ssrn.com/abstract=3443648
  • Lyotard, J.-F. (2013). Postmodern durum (İ. Birkan, Çev.). Bilgesu Yayıncılık.
  • Lievrouw, L. A. (2011). Alternative and Activist New Media. Polity Press.
  • Machiavelli, N. (2003). Prens (Ş. Gür, Çev.). Remzi Kitabevi.
  • Machiavelli, N. (1994). Prens. Anahtar Kitaplar Yayın Evi.
  • Marmot, M. (2017). Post-truth and science. The Lancet, 389(10068), 497–498. doi:10.1016/s0140-6736(17)30207-6
  • Mosca, G. (1989). The Ruling Class. McGraw-Hill Book Company.
  • Nietzsche, F. (1968). The Will To Power (W. Kaufmann, Ed.). Vintage Books.
  • Nietzsche, F. (2006). On The Genealogy Of Morality (K. Ansell-Pearson, Ed.). Cambridge University Press.
  • Nietzsche, F. (2011). Ahlakın Soykütüğü. Kabalcı Yayın Evi.
  • Nietzsche, F. (2004). İyinin Ve Kötünün Ötesinde (A. Ekmekçi, Çev.). Say Yayınları.
  • Nietzsche, F. (2008). The Gay Science. Cambridge University Press.
  • Osigwe, U. (2008). The Individual, The State, And Political Freedom In Hegel. Hegel-Jahrbuch, 2008, 97-106. https://doi.org/10.1524/hgjb.2008.10.jg.97
  • Oxford Learner’s Dictionaries. (2025). Post-truth. Oxford University Press. https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/post-truth?q=post+truth
  • Özen, Y. (2011). Etik mi? Ahlak mı? Modernite mi? Medeniyet mi? Değerler Eğitimine Sosyal Psikolojik Bir Yaklaşım. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (5), 63-87. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/diclesosbed/issue/61612/920112
  • Özer, Y. E. (2023). Post-Truth, Post-Truth Siyaset Ve Yerel Düzeye etkileri: Etik İlkeler Üzerinden Bir Değerlendirme. Pamukkale Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (55), 365-377.
  • Platon. (2006). Devlet. Kaynak Yayınları.
  • Pareto, V. (2013). Seçkinlerin Yükselişi Ve Düşüşü: Kuramsal Bir Sosyoloji Uygulaması (M. Z. Doğan, Çev.). Doğu Batı Yayınları.
  • Popper, K. R. (2006). Açık Toplum Ve Düşmanları (H. Rızatepe, Çev.). Liberte Yayınları.
  • Raptis, B. K. (2020). Böyle Söyledi Nietzsche: Nihilizm, Post-Truth Ve Benzerleri. Pasajlar Dergisi, 4, 57-73.
  • Raymond, J. (2017). Machiavelli in The Modern World: A Closer Look Into What It Takes To Be A Successful Leader (Honor Thesis). Salem State University. Retrieved from https://digitalrepository.salemstate.edu/handle/20.500.13013/623
  • Rose, J. (2017). Brexit, Trump, And Post-Truth Politics. Public Integrity, 19(6), 555–558. https://doi.org/10.1080/10999922.2017.12
  • Sarup, M. (2004). Post-Yapısalcılık Ve Post-Modernizm (A. Güçlü, Çev.). Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Satır, M. E. (2018). Siyasal Meşruiyetin Sağlanmasında Medyanın Rolü Üzerine Bir Değerlendirme. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, 30, https://doi.org/10.17829/turcom.457154
  • Semercioğlu, H. (2016). Machiavelli’nin Perspektifinden Bugünün Uluslararası İlişkileri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(4), 496-502.
  • Singer, P. (2020). Ethics. Encyclopædia Britannica. Retrieved from https://www.britannica.com/topic/ethics-philosophy
  • Şengör, A. M. C. (2001). Nietzsche Ve ‘Akla’ İsyan. Cogito, 25, 5-20.
  • Tutal, N. (2017). Post-gerçek: Şeytanla İmzalanan Yeni Sözleşme. Erozıne. Retrieved from https://www.eurozine.com/post-gercek-seytanla-imzalanan-yeni-sozlesme/
  • Umut, T. N. (2018). Antik Yunan’da Tekhnê İle Ahlâki Alan Arasındaki İlişki Üzerine. Beytulhikme: An International Journal of Philosophy, 8(1), 191-213.
  • Valadier, P. (2017) . “Post-truth”: A danger to democracy. Études, May(5), 55-64. https://shs.cairn.info/journal-etudes-2017-5-page-55?lang=en.
  • Yılmaz, A., Yolcu, T., Özkaynar, K., & Aykaç, Ö. S. (2020). Siyasal pazarlama ve siyasal iletişimde post-truth: Donald Trump örneği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 21(2), 298-309. https://doi.org/10.37880/cumuiibf.740519

Machiavelli ve Nietzsche’nin Güç ve Ahlak Yaklaşımları Bağlamında Post-truth’u Yeniden Düşünmek

Yıl 2025, Cilt: 5 Sayı: 1, 229 - 250

Öz

Güç, ahlak ve hakikat arasındaki gerilim, siyaset felsefesinin temel meselelerinden biri olmayı sürdürmektedir. Bununla birlikte, hakikat ve ahlak genellikle güç ve iktidar ilişkilerinden soyutlanmış bir olgu olarak ele alınmaktadır. Bu çalışma, hakikat ve ahlakın iktidar mücadelelerindeki rolünü ve özellikle post-truth (hakikat-sonrası) kavramının siyasal bağlamda, güç ilişkileri çerçevesinde, nasıl değerlendirilebileceğini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Machiavelli ve Nietzsche’nin güç ve ahlak anlayışlarından hareketle, post-truth kavramının siyasal alandaki yansımalarına yeni bir perspektif kazandırılması hedeflenmiştir. Çalışma, şu temel soruya odaklanmaktadır: Machiavelli ve Nietzsche’nin ahlak ve güç yaklaşımları, post-truth kavramının çağdaş güç ilişkileri bağlamında yeniden yorumlanmasına nasıl katkı sağlayabilir? Bu kapsamda, Machiavelli’nin iktidar odaklı siyaset anlayışı ve Nietzsche’nin geleneksel ahlak eleştirisi esas alınarak bir incelenme yapılmıştır. Post-truth, yalnızca etik bir sorun değil, aynı zamanda iktidar mücadelelerinin ve güç ilişkilerinin bir aracı olarak ele alınmıştır. Bu çerçevede, post-truth kavramının tarihsel bağlamı ve güncel tezahürleri üzerinden, güç ilişkilerinin hakikat algısı üzerindeki etkisi tartışılmıştır.

Kaynakça

  • Açıkalın, Ş. N., & Sarı, E. (2021). Post-Truth ve Dijital Diplomasi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(4), 1689-1701.
  • Aktaş, K. (2014). Etik-Ahlâk İlişkisi ve Etiğin Gelişim Süreci. Uluslararası Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(2), 22-32. https://dergipark.org.tr/en/pub/uysad/issue/37702/164187
  • Alpay, Y. (2020). Yalanın Siyaseti. Destek Yayınları.
  • Altun, F. (2021). “Hakikat” Kavramının Dönüşümü: Bir Tarihsel Sosyoloji Denemesi. Medya ve Din Araştırmaları Dergisi (MEDİAD), 4(2), 367-379.
  • Anderson, B. (1995). Hayali Cemaatler: Milliyetçiliğin Kökenleri ve Yayılması (İ. Savaşır, Çev.). Metis Yayınları.
  • Aruoba, O. (2001). Nietzsche’yi Anlamak. Cogito, 25, Yapı Kredi Yayınları.
  • Aydın, A. F. (2020). Post-Truth Dönemde Sosyal Medyada Dezenformasyon: Covid-19 (Yeni Koronavirüs) Pandemi Süreci. Asya Studies-Academic Social Studies/Akademik Sosyal Araştırmalar, 4(12), 76-90.
  • Benkler, Y., Faris, R., & Roberts, H. (2018). Network propaganda: Manipulation, disinformation, and radicalization in American politics. Oxford University Press.
  • Çil, Serdar ve Aytekin, Mesut (2015), ‘’Yeni Medya ve Demokrasi İlişkisi’’, Yeni Medya Araştırmaları (Ed. Mehmet Gökhan Genel), Ekin Yayınevi, Bursa, ss. 105-132.
  • Deleuze, G. (2001). Üstinsan: Diyalektiğe karşı. Cogito, 25, Yapı Kredi Yayınları.
  • Edelman, B. (2001). Nietzsche: Kayıp Bir Kıta. Cogito, 25, Yapı Kredi Yayınları.
  • Emden, C. (2013). Modern Siyasal Düşünce ve Friedrich Nietzsche. İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Eraydın, G. (2019). Ağ Toplumunda Farkındalığa Davet Eden Kitap: “İletişim Gücü”. Etkileşim, 3, 218-233.
  • Erdinç, T. (2019). Hannah Arendt: Dreyfus Davası’nda Adalet. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 565-574. https://doi.org/10.33905/bseusbed.575066
  • Fischer, F. (2022). Post-Truth Populism And Scientific Expertise: Climate and Covid Policies From Trump To Biden. International Review of Public Policy, 4(1). https://doi.org/10.4000/irpp.2390
  • Foucault, M. (1972). The Archaeology of Knowledge (A. M. Sheridan Smith, Trans.). Pantheon Books. Fuller, S. (2017, Aralık 17). Post-truth [YouTube video]. Serious Science. https://www.youtube.com/watch?v=M4Rwca7k_Fs
  • Fuller, S. (2018). Post-truth: Knowledge As A Power Game. Anthem Press.
  • Han, B.-C. (2021). İktidar Nedir? Universal Journal of History and Culture, 3(2), 242-249.
  • Harari, Y. N. (2015). Hayvanlardan Tanrılara: Sapiens İnsan Türünün Kısa Bir Tarihi. Kolektif Kitap.
  • Hewitt, G. (2017). Trump and Truth. BBC News. Retrieved from https://www.bbc.com/news/world-us-canada-38731191
  • Heidegger, M. (2001). Nietzsche’nin Platonculuğu Tersine Çevirmesi. Cogito, 25.
  • Hızır, N. (2018). Kavram incelemeleri IV: Hakikat kavramı üzerine I. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 13(4).
  • Kant, I. (1993). Arı Usun Eleştirisi. Marmara Yayıncılık.
  • Karaman, Ö. (2021). Yapay Zekâ Destekli Kişiselleştirme Algoritmalarının Tüketici Zihninde Filtre Balonu Yaratma Etkisinin İncelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 12(32), 1339-1351. https://doi.org/10.21076/vizyoner.896059
  • Karakaş, M. (2002). İktidar İlişkileri Açısından Bilim Ve Sosyoloji. Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 15. info:eu-repo/semantics/openAccess
  • Kesgin, A. (2015). Machiavelli and Machiavelianism. Beytulhikme: An International Journal of Philosophy, 5(1), 105-139. https://doi.org/10.18491/bijop.23380
  • Keyes, R. (2004). The Post-truth Era: Dishonesty And Deception in Contemporary life. St. Martin’s Press.
  • Koruk, E. (2020). Gerçeklik-ötesi Çağı Hegemonyayı Ve İklim Krizini Anlamak (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Köksal, A. (2024). Dreyfus Davası’nın Osmanlı Devleti’ndeki Yansımaları. XIX. Türk Tarih Kongresi Kongreye Sunulan Bildiriler (Ed. A. Kaymak, S. Eren, S. Nurdan, K. Güney, & M. Özler) Türk Tarih Kurumu, ss. 1177-1206
  • Leiter, B. (2009). Nietzsche's Naturalism: Neither Liberal Nor İlliberal. In M. Del Caro & D. Macarthur (Eds.), The Routledge Handbook of Liberal Naturalism. SSRN: https://ssrn.com/abstract=3443648
  • Lyotard, J.-F. (2013). Postmodern durum (İ. Birkan, Çev.). Bilgesu Yayıncılık.
  • Lievrouw, L. A. (2011). Alternative and Activist New Media. Polity Press.
  • Machiavelli, N. (2003). Prens (Ş. Gür, Çev.). Remzi Kitabevi.
  • Machiavelli, N. (1994). Prens. Anahtar Kitaplar Yayın Evi.
  • Marmot, M. (2017). Post-truth and science. The Lancet, 389(10068), 497–498. doi:10.1016/s0140-6736(17)30207-6
  • Mosca, G. (1989). The Ruling Class. McGraw-Hill Book Company.
  • Nietzsche, F. (1968). The Will To Power (W. Kaufmann, Ed.). Vintage Books.
  • Nietzsche, F. (2006). On The Genealogy Of Morality (K. Ansell-Pearson, Ed.). Cambridge University Press.
  • Nietzsche, F. (2011). Ahlakın Soykütüğü. Kabalcı Yayın Evi.
  • Nietzsche, F. (2004). İyinin Ve Kötünün Ötesinde (A. Ekmekçi, Çev.). Say Yayınları.
  • Nietzsche, F. (2008). The Gay Science. Cambridge University Press.
  • Osigwe, U. (2008). The Individual, The State, And Political Freedom In Hegel. Hegel-Jahrbuch, 2008, 97-106. https://doi.org/10.1524/hgjb.2008.10.jg.97
  • Oxford Learner’s Dictionaries. (2025). Post-truth. Oxford University Press. https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/post-truth?q=post+truth
  • Özen, Y. (2011). Etik mi? Ahlak mı? Modernite mi? Medeniyet mi? Değerler Eğitimine Sosyal Psikolojik Bir Yaklaşım. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (5), 63-87. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/diclesosbed/issue/61612/920112
  • Özer, Y. E. (2023). Post-Truth, Post-Truth Siyaset Ve Yerel Düzeye etkileri: Etik İlkeler Üzerinden Bir Değerlendirme. Pamukkale Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (55), 365-377.
  • Platon. (2006). Devlet. Kaynak Yayınları.
  • Pareto, V. (2013). Seçkinlerin Yükselişi Ve Düşüşü: Kuramsal Bir Sosyoloji Uygulaması (M. Z. Doğan, Çev.). Doğu Batı Yayınları.
  • Popper, K. R. (2006). Açık Toplum Ve Düşmanları (H. Rızatepe, Çev.). Liberte Yayınları.
  • Raptis, B. K. (2020). Böyle Söyledi Nietzsche: Nihilizm, Post-Truth Ve Benzerleri. Pasajlar Dergisi, 4, 57-73.
  • Raymond, J. (2017). Machiavelli in The Modern World: A Closer Look Into What It Takes To Be A Successful Leader (Honor Thesis). Salem State University. Retrieved from https://digitalrepository.salemstate.edu/handle/20.500.13013/623
  • Rose, J. (2017). Brexit, Trump, And Post-Truth Politics. Public Integrity, 19(6), 555–558. https://doi.org/10.1080/10999922.2017.12
  • Sarup, M. (2004). Post-Yapısalcılık Ve Post-Modernizm (A. Güçlü, Çev.). Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Satır, M. E. (2018). Siyasal Meşruiyetin Sağlanmasında Medyanın Rolü Üzerine Bir Değerlendirme. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, 30, https://doi.org/10.17829/turcom.457154
  • Semercioğlu, H. (2016). Machiavelli’nin Perspektifinden Bugünün Uluslararası İlişkileri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(4), 496-502.
  • Singer, P. (2020). Ethics. Encyclopædia Britannica. Retrieved from https://www.britannica.com/topic/ethics-philosophy
  • Şengör, A. M. C. (2001). Nietzsche Ve ‘Akla’ İsyan. Cogito, 25, 5-20.
  • Tutal, N. (2017). Post-gerçek: Şeytanla İmzalanan Yeni Sözleşme. Erozıne. Retrieved from https://www.eurozine.com/post-gercek-seytanla-imzalanan-yeni-sozlesme/
  • Umut, T. N. (2018). Antik Yunan’da Tekhnê İle Ahlâki Alan Arasındaki İlişki Üzerine. Beytulhikme: An International Journal of Philosophy, 8(1), 191-213.
  • Valadier, P. (2017) . “Post-truth”: A danger to democracy. Études, May(5), 55-64. https://shs.cairn.info/journal-etudes-2017-5-page-55?lang=en.
  • Yılmaz, A., Yolcu, T., Özkaynar, K., & Aykaç, Ö. S. (2020). Siyasal pazarlama ve siyasal iletişimde post-truth: Donald Trump örneği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 21(2), 298-309. https://doi.org/10.37880/cumuiibf.740519
Toplam 60 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Siyasal Pazarlama
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Muhammet Ali Yunus 0000-0001-6431-789X

Erken Görünüm Tarihi 11 Mart 2025
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 30 Aralık 2024
Kabul Tarihi 6 Şubat 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yunus, M. A. (2025). Machiavelli ve Nietzsche’nin Güç ve Ahlak Yaklaşımları Bağlamında Post-truth’u Yeniden Düşünmek. Uluslararası İktisadi Ve İdari Akademik Araştırmalar Dergisi, 5(1), 229-250.