This study was conducted to examine the relationship between perceived relational investment and employee retention, one of the key dimensions of talent management, from the perspective of talent management. The research employed the relational survey model, which is one of the quantitative research methods. The data were collected through a questionnaire administered to 375 bank employees working in public banks operating in the province of Isparta. To test the research hypotheses, correlation and regression analyses were conducted. The results revealed a statistically significant relationship between retention and perceived relational investment, indicating that perceived relational investment significantly and positively predicts employees’ intention to stay within the organization. The findings suggest that when employees feel that the organization invests in them, their tendency to remain in the organization increases. Considering the critical role of perceived relational investment in employee retention, it can be concluded that meaningful and positive investments made by managers in their employees positively influence retention. Conducted within the context of the public banking sector, this study is expected to contribute to a better understanding of sector-specific aspects of retention strategies through similar studies carried out in different sectors.
Talent Management Perceived Relational Investment Employee Retention
Yok
Bu çalışma, yetenek yönetimi perspektifinde çalışanların algıladığı ilişki yatırımının yetenek yönetimi boyutlarından biri olan elde tutma üzerindeki ilişkisini inceleme amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden biri olan ilişkisel tarama modeliyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, Isparta ilinde faaliyet gösteren kamu bankalarında görev yapan 375 banka personeline uygulanan anket yöntemiyle elde edilmiştir. Araştırmanın hipotezlerini test etme amacıyla korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, elde tutma ile algılanan ilişki yatırımı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu ve algılanan ilişki yatırımının çalışanların örgütte kalma niyetini anlamlı ve pozitif yönde yordadığı ortaya konulmuştur. Çalışanlar, örgüt içinde kendilerine yönelik yapılan yatırımları hissettiklerinde, örgütte kalma eğilimlerinin arttığı araştırma bulguları doğrultusunda ortaya konulmaktadır. Algılanan ilişki yatırımının çalışanların elde tutulması üzerindeki kritik rolü göz önüne alındığında özellikle yöneticilerin çalışanlarla geliştirdiği anlamlı ve olumlu yatırımların çalışanları elde tutma üzerindeki etkisini pozitif yönde geliştirmektedir. Kamu bankacılığı sektörü özelinde gerçekleştirilen bu çalışma, farklı sektörlerde yapılacak benzer araştırmalarla elde tutma stratejilerinin sektörlere özgü yönlerinin anlaşılmasına katkı sağlayacağı öngörülmektedir.
Var
Yok
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kurumsal Yönetişim |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Erken Görünüm Tarihi | 18 Ekim 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2025 |
Gönderilme Tarihi | 12 Nisan 2025 |
Kabul Tarihi | 18 Ekim 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 5 Sayı: 2 |