Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE RELATIONSHIP BETWEEN PERCEIVED RELATIONSHIP INVESTMENT AND RETENTION FROM A TALENT MANAGEMENT PERSPECTIVE: THE CASE OF PUBLIC BANK EMPLOYEES

Yıl 2025, Cilt: 5 Sayı: 2, 216 - 236

Öz

This study was conducted to examine the relationship between perceived relational investment and employee retention, one of the key dimensions of talent management, from the perspective of talent management. The research employed the relational survey model, which is one of the quantitative research methods. The data were collected through a questionnaire administered to 375 bank employees working in public banks operating in the province of Isparta. To test the research hypotheses, correlation and regression analyses were conducted. The results revealed a statistically significant relationship between retention and perceived relational investment, indicating that perceived relational investment significantly and positively predicts employees’ intention to stay within the organization. The findings suggest that when employees feel that the organization invests in them, their tendency to remain in the organization increases. Considering the critical role of perceived relational investment in employee retention, it can be concluded that meaningful and positive investments made by managers in their employees positively influence retention. Conducted within the context of the public banking sector, this study is expected to contribute to a better understanding of sector-specific aspects of retention strategies through similar studies carried out in different sectors.

Proje Numarası

Yok

Kaynakça

  • Akar, F. (2015). Yetenek yönetimi. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Akar, F., & Balcı, A. (2016). Yetenek yönetiminin bazı Türk üniversitelerinde uygulanmasına ilişkin öğretim üyesi görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(2), 955–974.
  • Akgemci, T., Canbolat, M. A., & Kalfaoğlu, S. (2020). Yalın yönetim anlayışıyla yönetilen mavi yakalıların motivasyon, iş tatmini ve yetenek yönetimi algılarının belirlenmesine yönelik imalat sektöründe bir araştırma. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(1), 169–187. https://doi.org/10.11616/basbed.v20i53206.619218
  • Aksu, M., & Türidi, G. N. (2025). Yetenek yönetimi ölçeğinin Türkçe uyarlama çalışması. Yönetim Bilimleri Dergisi, 23(55), 33–61. https://doi.org/10.35408/comuybd.1451084
  • Akyüz, A. N., & Örücü, E. (2018). Algılanan yetenek yönetimi uygulamalarının yenilik performansı üzerine etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 57, 20–36. https://dergipark.org.tr/tr/pub/dpusbe/issue/38899/290609
  • Alayoğlu, N. (2010). İnsan kaynakları yönetiminde yeni dönem: Yetenek yönetimi. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 68–97. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gaziticaretturizm/issue/49888/639462
  • Ali, M., & Ullah, M. S. (2023). Role of laissez-faire leadership in talent management: Evidence from the pharmaceutical industry of Bangladesh. Heliyon, 9(6), e17234. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2023.e17234
  • Altınöz, M., & Çakıroğlu, D. (2022). Yetenek yönetiminin işgören güçlendirmeye etkisi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(1), 106–120. https://doi.org/10.26677/TR1010.2022.943
  • Altınöz, M., Çöp, S., & Çakıroğlu, D. (2014). Büro ortamında yetenek yönetiminin algılanması üzerine karşılaştırmalı bir araştırma. EJOVOC, 4(3), 101–111. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/5386/73035
  • Altunoğlu, A., Atay, H., & Terlemez, B. (2015). İnsan kaynakları bakış açısından yetenek yönetimi: Bankacılık sektörü uygulama örneği. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 37(1), 47–70. https://doi.org/10.14780/iibd.43915
  • Aslantaş, M. (2024). Yetenek yönetimi ile performans arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 11(1), 466–499. https://dergipark.org.tr/tr/pub/asead/issue/83045/1422078
  • Book, L., Gatling, A., & Kim, J. (2019). The effects of leadership satisfaction on employee engagement, loyalty, and retention in the hospitality industry. Journal of Human Resources in Hospitality & Tourism, 18, 368–393. https://doi.org/10.1080/15332845.2019.1599787
  • Brock, S. J., & Barclay, D. W. (1997). The effects of organizational differences and trust on the effectiveness of selling partner relationships. Journal of Marketing, 61(1), 3–21. https://doi.org/10.1177/002224299706100102
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Anket geliştirme süreci. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 1–19. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/26124/275190
  • Chambers, E. G., Foulon, M., Handfield-Jones, H., Hankin, S. M., & Michaels, E. G. (1998). The war for talent. McKinsey Quarterly, 3(3), 44–57.
  • Cheese, P., Thomas, R. J., & Craig, E. (2008). The talent powered organization. London: Kogan Page.
  • Cho, M., & Auger, G. A. (2017). Extrovert and engaged? Exploring the connection between personality and involvement of stakeholders and the perceived relationship investment of non-profit organizations. Public Relations Review, 43(4), 729–737. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2017.07.008
  • Cho, M., & Auger, G. A. (2013). Exploring determinants of relationship quality between students and their academic department: Perceived relationship investment, student empowerment, and student–faculty interaction. Journalism & Mass Communication Educator, 68(3), 255–268. https://doi.org/10.1177/1077695813495048
  • Collings, D. G., & Mellahi, K. (2009). Strategic talent management: A review and research agenda. Human Resource Management Review, 19(4), 304–313. https://doi.org/10.1016/j.hrmr.2009.04.001
  • Cronbach, L. J. (1990). Essentials of psychological testing (5th ed.). New York: Harper Collins Publishers.
  • Cropanzano, R., & Mitchell, M. S. (2005). Social exchange theory: An interdisciplinary review. Journal of Management, 31(6), 874–900. https://doi.org/10.1177/01492063052796 Çakar, N. D., & Ceylan, A. (2005). İş motivasyonunun çalışan bağlılığı ve işten ayrılma eğilimi üzerindeki etkileri. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 6(1), 52–66. https://dergipark.org.tr/tr/pub/doujournal/issue/66652/1042867
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2016). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Dawwas, M. I. (2023). The relationship between talent management practices, organizational justice, and employee engagement. Special Education, 1(43), 2084–2104.
  • De Wulf, K., Odekerken-Schröder, G., & Iacobucci, D. (2001). Investments in consumer relationships: A cross-country and cross-industry exploration. Journal of Marketing, 65(4), 33–50. https://doi.org/10.1509/jmkg.65.4.33.18386
  • Degbey, W. Y., Rodgers, P., Kromah, M. D., & Weber, Y. (2021). The impact of psychological ownership on employee retention in mergers and acquisitions. Human Resource Management Review, 31(3), 100745. https://doi.org/10.1016/j.hrmr.2020.100745
  • Dilber, Y. (2022). Yetenek yönetimi ve eğitim örgütlerinde uygulanabilirliği. Alanyazın, 3(1), 67–83. https://dergipark.org.tr/tr/pub/alanyazin/issue/62233/1064574
  • Dinçer, E., & Kart, M. E. (2021). Örgüt kültürünün örgütsel bağlılık üzerindeki etkisinde yetenek yönetiminin aracılık rolünün incelenmesi. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(4), 21–42. https://doi.org/10.52791/aksarayiibd.983591
  • Farndale, E., Pai, A., Sparrow, P., & Scullion, H. (2014). Balancing individual and organizational goals in global talent management: A mutual-benefits perspective. Journal of World Business, 49(2), 204–214. https://doi.org/10.1016/j.jwb.2013.11.004
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage Publications.
  • Frank, F. D., Finnegan, R. P., & Taylor, C. R. (2004). The race for talent: Retaining and engaging workers in the 21st century. Human Resource Planning, 27(3), 12–25.
  • Govaerts, N., Kyndt, E., Dochy, F., & Baert, H. (2011). Influence of learning and working climate on the retention of talented employees. Journal of Workplace Learning, 23(1), 35–55. https://doi.org/10.1108/13665621111097245
  • Haşıloğlu, S. B., Baran, T., & Aydın, O. (2015). Pazarlama araştırmalarındaki potansiyel problemlere yönelik bir araştırma: Kolayda örnekleme ve sıklık ifadeli ölçek maddeleri. Pamukkale İşletme ve Bilişim Yönetimi Dergisi, 2(1), 19–28. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pibyd/issue/35465/394010
  • Hiltrop, J. M. (1999). The quest for the best: Human resource practices to attract and retain talent. European Management Journal, 17(4), 422–430. https://doi.org/10.1016/S0263-2373(99)00022-5
  • Kaya, M., & Kaya, M. F. (2013). Sürdürülebilir kalkınmaya yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması. Marmara Coğrafya Dergisi, 28, 175–193. https://dergipark.org.tr/tr/pub/marucog/issue/475/3929
  • Keskin, B. (2020). İstatistiksel güç bir araştırmanın sonuçlarına etki eder mi? Örneklem büyüklüğüne nasıl karar verilmeli? Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18, 157–174. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.644692
  • Korkmaz, O., & Erdoğan, E. (2014). İş yaşam dengesinin örgütsel bağlılık ve çalışan memnuniyetine etkisi. Ege Academic Review, 14(4), 541–557.
  • Krishnamoorthy, N., & Aisha, A. (2022). An empirical study of employee retention in the information technology sector in Bangalore city. East Asian Journal of Multidisciplinary Research, 1(7), 1333–1342. https://doi.org/10.55927/eajmr.v1i7.902
  • Kuvaas, B., & Dysvik, A. (2010). Exploring alternative relationships between perceived investment in employee development, perceived supervisor support and employee outcomes. Human Resource Management Journal, 20(2), 138–156. https://doi.org/10.1111/j.1748-8583.2009.00120.x
  • Kyndt, E., Dochy, F., Michielsen, M., & Moeyaert, B. (2009). Employee retention: Organisational and personal perspectives. Vocations and Learning, 2(3), 195–215. https://doi.org/10.1007/s12186-009-9024-7
  • Menidjel, C., Bilgihan, A., & Benhabib, A. (2020). Exploring the impact of personality traits on perceived relationship investment, relationship quality, and loyalty in the retail industry. The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 31(1), 106–129. https://doi.org/10.1080/09593969.2020.1781228
  • Mensah, J. K. (2015). A “coalesced framework” of talent management and employee performance. International Journal of Productivity and Performance Management, 64, 544–566. https://doi.org/10.1108/IJPPM-07-2014-0100
  • Müceldili, B., Tatar, B., & Erdir, O. (2021). Retaining the best talents: The impact of employer branding and psychological capital. Journal of Yasar University, 16(63), 1414–1429. https://doi.org/10.19168/jyasar.831993
  • Naalu, E. (2021). A review of employee retention strategies: Implication for future research. European Journal of Business and Management, 1(1), 20–29. https://doi.org/10.7176/ejbm/13-1-03
  • Ndiango, S., Gabriel, D., & Changalima, İ. A. (2024). Give me my flowers before I die! Linking employee recognition, job satisfaction and employee retention in logistics companies: A multigroup analysis. Social Sciences & Humanities Open, 10, 101053. https://doi.org/10.1016/j.ssaho.2024.101053
  • Özdamar, K. (1997). Paket programları ile istatistiksel veri analizi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Öztürk, F. (2022). Yetenek yönetimi ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişki üzerine bir araştırma (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Pallant, J. (2017). SPSS survival manual. McGraw-Hill Education.
  • Parmenter, J., & Barnes, R. (2021). Factors supporting indigenous employee retention in the Australian mining industry: A case study of the Pilbara region. The Extractive Industries and Society, 8(1), 423–433. https://doi.org/10.1016/j.exis.2020.11.009
  • Pekmezci, T., Demireli, C., & Batman, G. (2015). İç müşteri memnuniyeti: Konya un fabrikalarında bir uygulama. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22, 143–156. https://dergipark.org.tr/tr/pub/dpusbe/issue/4764/65463
  • Pham, N. T., Tuan, T. H., Le, T. D., Nguyen, P. N. D., Usman, M., & Ferreira, G. T. C. (2023). Socially responsible human resources management and employee retention: The roles of shared value, relationship satisfaction, and servant leadership. Journal of Cleaner Production, 414(5), 137704. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2023.137704
  • Phillips, D. R., & Roper, K. O. (2009). A framework for talent management in real estate. Journal of Corporate Real Estate, 11(1), 7–16. https://doi.org/10.1108/14630010910940525
  • Pittino, D., Visintin, F., Lenger, T., & Sternad, D. (2016). Are high performance work practices really necessary in family SMEs? An analysis of the impact on employee retention. Journal of Family Business Strategy, 7(2), 75–89. https://doi.org/10.1016/j.jfbs.2016.04.002
  • Salleh, R., Lohana, S., Kumar, V., & Nooriza, S. (2024). Evaluation of job satisfaction as a mediator: Exploring the relationship between workload, career growth, social support, supervisory, and talent retention in the oil and gas industry in Malaysia. The Extractive Industries and Society, 17(14), 101426. https://doi.org/10.1016/j.exis.2024.101426
  • Settoon, R. P., Bennett, N., & Liden, R. C. (1996). Social exchange in organizations: Perceived organizational support, leader–member exchange, and employee reciprocity. Journal of Applied Psychology, 81(3), 219–227. https://doi.org/10.1037/0021-9010.81.3.219
  • Sung, K. H., & Kim, S. (2014). I want to be your friend: The effects of organizations’ interpersonal approaches on social networking sites. Journal of Public Relations Research, 26(3), 235–255. https://doi.org/10.1080/1062726X.2014.908718
  • Sung, K. H., & Kim, S. (2018). Do organizational personification and personality matter? The effect of interaction and conversational tone on relationship quality in social media. International Journal of Business Communication, 58(4), 582–606. https://doi.org/10.1177/2329488418796631
  • Tavşancıl, E. (2014). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi (5. baskı). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Thelen, P. D., & Yue, C. A. (2021). Servant leadership and employee advocacy: The mediating role of psychological empowerment and perceived relationship investment. International Journal of Communication, 15, 3802–3826. https://ijoc.org/index.php/ijoc/article/view/17076
  • Thelen, P., & Formanchuk, A. (2022). Culture and internal communication in Chile: Linking ethical organizational culture, transparent communication, and employee advocacy. Public Relations Review, 48(1), 102137. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2021.102137
  • Üner, T., & Korkmaz, S. (2023). Türkiye’de COVID-19 pandemisi döneminde sağlık işletmelerindeki iç müşterilerin çalışma koşullarının ve memnuniyetlerinin değerlendirilmesi üzerine nitel bir araştırma. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar, 7(1), 27–47. https://dergipark.org.tr/tr/pub/somi/issue/79999/1299113
  • Yamamoto, H. (2011). The relationship between employee benefit management and employee retention. The International Journal of Human Resource Management, 22(17), 3550–3564. https://doi.org/10.1080/09585192.2011.560871

YETENEK YÖNETİMİ PERSPEKTİFİNDE ALGILANAN İLİŞKİ YATIRIMININ ELDE TUTMAYLA İLİŞKİSİ: KAMU BANKA ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ

Yıl 2025, Cilt: 5 Sayı: 2, 216 - 236

Öz

Bu çalışma, yetenek yönetimi perspektifinde çalışanların algıladığı ilişki yatırımının yetenek yönetimi boyutlarından biri olan elde tutma üzerindeki ilişkisini inceleme amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden biri olan ilişkisel tarama modeliyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, Isparta ilinde faaliyet gösteren kamu bankalarında görev yapan 375 banka personeline uygulanan anket yöntemiyle elde edilmiştir. Araştırmanın hipotezlerini test etme amacıyla korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, elde tutma ile algılanan ilişki yatırımı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu ve algılanan ilişki yatırımının çalışanların örgütte kalma niyetini anlamlı ve pozitif yönde yordadığı ortaya konulmuştur. Çalışanlar, örgüt içinde kendilerine yönelik yapılan yatırımları hissettiklerinde, örgütte kalma eğilimlerinin arttığı araştırma bulguları doğrultusunda ortaya konulmaktadır. Algılanan ilişki yatırımının çalışanların elde tutulması üzerindeki kritik rolü göz önüne alındığında özellikle yöneticilerin çalışanlarla geliştirdiği anlamlı ve olumlu yatırımların çalışanları elde tutma üzerindeki etkisini pozitif yönde geliştirmektedir. Kamu bankacılığı sektörü özelinde gerçekleştirilen bu çalışma, farklı sektörlerde yapılacak benzer araştırmalarla elde tutma stratejilerinin sektörlere özgü yönlerinin anlaşılmasına katkı sağlayacağı öngörülmektedir.

Etik Beyan

Var

Destekleyen Kurum

Yok

Proje Numarası

Yok

Kaynakça

  • Akar, F. (2015). Yetenek yönetimi. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Akar, F., & Balcı, A. (2016). Yetenek yönetiminin bazı Türk üniversitelerinde uygulanmasına ilişkin öğretim üyesi görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(2), 955–974.
  • Akgemci, T., Canbolat, M. A., & Kalfaoğlu, S. (2020). Yalın yönetim anlayışıyla yönetilen mavi yakalıların motivasyon, iş tatmini ve yetenek yönetimi algılarının belirlenmesine yönelik imalat sektöründe bir araştırma. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(1), 169–187. https://doi.org/10.11616/basbed.v20i53206.619218
  • Aksu, M., & Türidi, G. N. (2025). Yetenek yönetimi ölçeğinin Türkçe uyarlama çalışması. Yönetim Bilimleri Dergisi, 23(55), 33–61. https://doi.org/10.35408/comuybd.1451084
  • Akyüz, A. N., & Örücü, E. (2018). Algılanan yetenek yönetimi uygulamalarının yenilik performansı üzerine etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 57, 20–36. https://dergipark.org.tr/tr/pub/dpusbe/issue/38899/290609
  • Alayoğlu, N. (2010). İnsan kaynakları yönetiminde yeni dönem: Yetenek yönetimi. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 68–97. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gaziticaretturizm/issue/49888/639462
  • Ali, M., & Ullah, M. S. (2023). Role of laissez-faire leadership in talent management: Evidence from the pharmaceutical industry of Bangladesh. Heliyon, 9(6), e17234. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2023.e17234
  • Altınöz, M., & Çakıroğlu, D. (2022). Yetenek yönetiminin işgören güçlendirmeye etkisi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(1), 106–120. https://doi.org/10.26677/TR1010.2022.943
  • Altınöz, M., Çöp, S., & Çakıroğlu, D. (2014). Büro ortamında yetenek yönetiminin algılanması üzerine karşılaştırmalı bir araştırma. EJOVOC, 4(3), 101–111. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/5386/73035
  • Altunoğlu, A., Atay, H., & Terlemez, B. (2015). İnsan kaynakları bakış açısından yetenek yönetimi: Bankacılık sektörü uygulama örneği. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 37(1), 47–70. https://doi.org/10.14780/iibd.43915
  • Aslantaş, M. (2024). Yetenek yönetimi ile performans arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 11(1), 466–499. https://dergipark.org.tr/tr/pub/asead/issue/83045/1422078
  • Book, L., Gatling, A., & Kim, J. (2019). The effects of leadership satisfaction on employee engagement, loyalty, and retention in the hospitality industry. Journal of Human Resources in Hospitality & Tourism, 18, 368–393. https://doi.org/10.1080/15332845.2019.1599787
  • Brock, S. J., & Barclay, D. W. (1997). The effects of organizational differences and trust on the effectiveness of selling partner relationships. Journal of Marketing, 61(1), 3–21. https://doi.org/10.1177/002224299706100102
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Anket geliştirme süreci. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 1–19. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/26124/275190
  • Chambers, E. G., Foulon, M., Handfield-Jones, H., Hankin, S. M., & Michaels, E. G. (1998). The war for talent. McKinsey Quarterly, 3(3), 44–57.
  • Cheese, P., Thomas, R. J., & Craig, E. (2008). The talent powered organization. London: Kogan Page.
  • Cho, M., & Auger, G. A. (2017). Extrovert and engaged? Exploring the connection between personality and involvement of stakeholders and the perceived relationship investment of non-profit organizations. Public Relations Review, 43(4), 729–737. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2017.07.008
  • Cho, M., & Auger, G. A. (2013). Exploring determinants of relationship quality between students and their academic department: Perceived relationship investment, student empowerment, and student–faculty interaction. Journalism & Mass Communication Educator, 68(3), 255–268. https://doi.org/10.1177/1077695813495048
  • Collings, D. G., & Mellahi, K. (2009). Strategic talent management: A review and research agenda. Human Resource Management Review, 19(4), 304–313. https://doi.org/10.1016/j.hrmr.2009.04.001
  • Cronbach, L. J. (1990). Essentials of psychological testing (5th ed.). New York: Harper Collins Publishers.
  • Cropanzano, R., & Mitchell, M. S. (2005). Social exchange theory: An interdisciplinary review. Journal of Management, 31(6), 874–900. https://doi.org/10.1177/01492063052796 Çakar, N. D., & Ceylan, A. (2005). İş motivasyonunun çalışan bağlılığı ve işten ayrılma eğilimi üzerindeki etkileri. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 6(1), 52–66. https://dergipark.org.tr/tr/pub/doujournal/issue/66652/1042867
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2016). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Dawwas, M. I. (2023). The relationship between talent management practices, organizational justice, and employee engagement. Special Education, 1(43), 2084–2104.
  • De Wulf, K., Odekerken-Schröder, G., & Iacobucci, D. (2001). Investments in consumer relationships: A cross-country and cross-industry exploration. Journal of Marketing, 65(4), 33–50. https://doi.org/10.1509/jmkg.65.4.33.18386
  • Degbey, W. Y., Rodgers, P., Kromah, M. D., & Weber, Y. (2021). The impact of psychological ownership on employee retention in mergers and acquisitions. Human Resource Management Review, 31(3), 100745. https://doi.org/10.1016/j.hrmr.2020.100745
  • Dilber, Y. (2022). Yetenek yönetimi ve eğitim örgütlerinde uygulanabilirliği. Alanyazın, 3(1), 67–83. https://dergipark.org.tr/tr/pub/alanyazin/issue/62233/1064574
  • Dinçer, E., & Kart, M. E. (2021). Örgüt kültürünün örgütsel bağlılık üzerindeki etkisinde yetenek yönetiminin aracılık rolünün incelenmesi. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(4), 21–42. https://doi.org/10.52791/aksarayiibd.983591
  • Farndale, E., Pai, A., Sparrow, P., & Scullion, H. (2014). Balancing individual and organizational goals in global talent management: A mutual-benefits perspective. Journal of World Business, 49(2), 204–214. https://doi.org/10.1016/j.jwb.2013.11.004
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd ed.). London: Sage Publications.
  • Frank, F. D., Finnegan, R. P., & Taylor, C. R. (2004). The race for talent: Retaining and engaging workers in the 21st century. Human Resource Planning, 27(3), 12–25.
  • Govaerts, N., Kyndt, E., Dochy, F., & Baert, H. (2011). Influence of learning and working climate on the retention of talented employees. Journal of Workplace Learning, 23(1), 35–55. https://doi.org/10.1108/13665621111097245
  • Haşıloğlu, S. B., Baran, T., & Aydın, O. (2015). Pazarlama araştırmalarındaki potansiyel problemlere yönelik bir araştırma: Kolayda örnekleme ve sıklık ifadeli ölçek maddeleri. Pamukkale İşletme ve Bilişim Yönetimi Dergisi, 2(1), 19–28. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pibyd/issue/35465/394010
  • Hiltrop, J. M. (1999). The quest for the best: Human resource practices to attract and retain talent. European Management Journal, 17(4), 422–430. https://doi.org/10.1016/S0263-2373(99)00022-5
  • Kaya, M., & Kaya, M. F. (2013). Sürdürülebilir kalkınmaya yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması. Marmara Coğrafya Dergisi, 28, 175–193. https://dergipark.org.tr/tr/pub/marucog/issue/475/3929
  • Keskin, B. (2020). İstatistiksel güç bir araştırmanın sonuçlarına etki eder mi? Örneklem büyüklüğüne nasıl karar verilmeli? Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18, 157–174. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.644692
  • Korkmaz, O., & Erdoğan, E. (2014). İş yaşam dengesinin örgütsel bağlılık ve çalışan memnuniyetine etkisi. Ege Academic Review, 14(4), 541–557.
  • Krishnamoorthy, N., & Aisha, A. (2022). An empirical study of employee retention in the information technology sector in Bangalore city. East Asian Journal of Multidisciplinary Research, 1(7), 1333–1342. https://doi.org/10.55927/eajmr.v1i7.902
  • Kuvaas, B., & Dysvik, A. (2010). Exploring alternative relationships between perceived investment in employee development, perceived supervisor support and employee outcomes. Human Resource Management Journal, 20(2), 138–156. https://doi.org/10.1111/j.1748-8583.2009.00120.x
  • Kyndt, E., Dochy, F., Michielsen, M., & Moeyaert, B. (2009). Employee retention: Organisational and personal perspectives. Vocations and Learning, 2(3), 195–215. https://doi.org/10.1007/s12186-009-9024-7
  • Menidjel, C., Bilgihan, A., & Benhabib, A. (2020). Exploring the impact of personality traits on perceived relationship investment, relationship quality, and loyalty in the retail industry. The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 31(1), 106–129. https://doi.org/10.1080/09593969.2020.1781228
  • Mensah, J. K. (2015). A “coalesced framework” of talent management and employee performance. International Journal of Productivity and Performance Management, 64, 544–566. https://doi.org/10.1108/IJPPM-07-2014-0100
  • Müceldili, B., Tatar, B., & Erdir, O. (2021). Retaining the best talents: The impact of employer branding and psychological capital. Journal of Yasar University, 16(63), 1414–1429. https://doi.org/10.19168/jyasar.831993
  • Naalu, E. (2021). A review of employee retention strategies: Implication for future research. European Journal of Business and Management, 1(1), 20–29. https://doi.org/10.7176/ejbm/13-1-03
  • Ndiango, S., Gabriel, D., & Changalima, İ. A. (2024). Give me my flowers before I die! Linking employee recognition, job satisfaction and employee retention in logistics companies: A multigroup analysis. Social Sciences & Humanities Open, 10, 101053. https://doi.org/10.1016/j.ssaho.2024.101053
  • Özdamar, K. (1997). Paket programları ile istatistiksel veri analizi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Öztürk, F. (2022). Yetenek yönetimi ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişki üzerine bir araştırma (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Pallant, J. (2017). SPSS survival manual. McGraw-Hill Education.
  • Parmenter, J., & Barnes, R. (2021). Factors supporting indigenous employee retention in the Australian mining industry: A case study of the Pilbara region. The Extractive Industries and Society, 8(1), 423–433. https://doi.org/10.1016/j.exis.2020.11.009
  • Pekmezci, T., Demireli, C., & Batman, G. (2015). İç müşteri memnuniyeti: Konya un fabrikalarında bir uygulama. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22, 143–156. https://dergipark.org.tr/tr/pub/dpusbe/issue/4764/65463
  • Pham, N. T., Tuan, T. H., Le, T. D., Nguyen, P. N. D., Usman, M., & Ferreira, G. T. C. (2023). Socially responsible human resources management and employee retention: The roles of shared value, relationship satisfaction, and servant leadership. Journal of Cleaner Production, 414(5), 137704. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2023.137704
  • Phillips, D. R., & Roper, K. O. (2009). A framework for talent management in real estate. Journal of Corporate Real Estate, 11(1), 7–16. https://doi.org/10.1108/14630010910940525
  • Pittino, D., Visintin, F., Lenger, T., & Sternad, D. (2016). Are high performance work practices really necessary in family SMEs? An analysis of the impact on employee retention. Journal of Family Business Strategy, 7(2), 75–89. https://doi.org/10.1016/j.jfbs.2016.04.002
  • Salleh, R., Lohana, S., Kumar, V., & Nooriza, S. (2024). Evaluation of job satisfaction as a mediator: Exploring the relationship between workload, career growth, social support, supervisory, and talent retention in the oil and gas industry in Malaysia. The Extractive Industries and Society, 17(14), 101426. https://doi.org/10.1016/j.exis.2024.101426
  • Settoon, R. P., Bennett, N., & Liden, R. C. (1996). Social exchange in organizations: Perceived organizational support, leader–member exchange, and employee reciprocity. Journal of Applied Psychology, 81(3), 219–227. https://doi.org/10.1037/0021-9010.81.3.219
  • Sung, K. H., & Kim, S. (2014). I want to be your friend: The effects of organizations’ interpersonal approaches on social networking sites. Journal of Public Relations Research, 26(3), 235–255. https://doi.org/10.1080/1062726X.2014.908718
  • Sung, K. H., & Kim, S. (2018). Do organizational personification and personality matter? The effect of interaction and conversational tone on relationship quality in social media. International Journal of Business Communication, 58(4), 582–606. https://doi.org/10.1177/2329488418796631
  • Tavşancıl, E. (2014). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi (5. baskı). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Thelen, P. D., & Yue, C. A. (2021). Servant leadership and employee advocacy: The mediating role of psychological empowerment and perceived relationship investment. International Journal of Communication, 15, 3802–3826. https://ijoc.org/index.php/ijoc/article/view/17076
  • Thelen, P., & Formanchuk, A. (2022). Culture and internal communication in Chile: Linking ethical organizational culture, transparent communication, and employee advocacy. Public Relations Review, 48(1), 102137. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2021.102137
  • Üner, T., & Korkmaz, S. (2023). Türkiye’de COVID-19 pandemisi döneminde sağlık işletmelerindeki iç müşterilerin çalışma koşullarının ve memnuniyetlerinin değerlendirilmesi üzerine nitel bir araştırma. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar, 7(1), 27–47. https://dergipark.org.tr/tr/pub/somi/issue/79999/1299113
  • Yamamoto, H. (2011). The relationship between employee benefit management and employee retention. The International Journal of Human Resource Management, 22(17), 3550–3564. https://doi.org/10.1080/09585192.2011.560871
Toplam 61 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kurumsal Yönetişim
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gözde Nur Türidi 0000-0003-1765-5997

Muharrem Aksu 0000-0001-5164-2458

Proje Numarası Yok
Erken Görünüm Tarihi 18 Ekim 2025
Yayımlanma Tarihi 20 Ekim 2025
Gönderilme Tarihi 12 Nisan 2025
Kabul Tarihi 18 Ekim 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Türidi, G. N., & Aksu, M. (2025). YETENEK YÖNETİMİ PERSPEKTİFİNDE ALGILANAN İLİŞKİ YATIRIMININ ELDE TUTMAYLA İLİŞKİSİ: KAMU BANKA ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ. Uluslararası İktisadi ve İdari Akademik Araştırmalar Dergisi, 5(2), 216-236.