Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 4, 292 - 306, 06.10.2022
https://doi.org/10.24331/ijere.1173727

Öz

Kaynakça

  • Anderson, J. C. ve Gerbing, D.W. (1984). Theeffect of samplingerror on convergence, impropersolutions, andgoodness-of-fit indicesformaximumlikelihoodconfirmatoryfactoranalysis. Psychometrika, 49, 155-173.
  • Azer, S. A. (2005). Thequalities of a goodteacher: How can they be acquiredandsustained? Journal of TheRoyalSociety of Medicine. 98, (2), 68-69.
  • Black, P. (2008). Makingteacherchangehappen, içinde SharonGewirtz, S.,Mahony, P., Hextall, I. ve Cribb, A. (Edt). Changingteacherprofessionalism: International trends, challengesandwaysforward.
  • Blond, P.,Antonacopoulou, E. P. ve Pabst, A. (2015). InProfessionsWeTrust: Fosteringvirtuouspractitioners in teaching, lawandmedicine. ResPublicaThink Tank Report.https://www.respublica.org.uk/our-work/publications/virtuous-practice-professions/.
  • Brady, L. (2011). TeacherValuesandRelationship: Factors in ValuesEducation. AustralianJournal of TeacherEducation, 36, (2)5.
  • Bozgeyikli, H., Derin, S. ve Toprak, E. (2016). Üniversite öğrencilerinin mesleki değer algıları. International Journal of ContemporaryEducationalStudies, 2(1), 2548-9373. Büyüköztürk, Ş. (2016). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Ç. E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem.
  • Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., ve Köklü, N. (2013). Sosyal bilimler için istatistik. Ankara: Pegem.
  • Carr, D. ve Landon, J. (1999). Teachersand Schools as Agencies of ValuesEducation: reflections on teachers' perceptionsPartTwo: Thehiddencurriculum. Journal of Beliefs&Values, 20(1), 21-29.
  • Cohen R. J. ve Swerdlik M. E. (2009). Psychologicaltestingandassessment: An introductiontotestsandmeasurement(7th edition). Boston: McGraw-Hill.
  • Cohen, R. J. ve Swerdlik, M. S. (2015). Geçerlik. R. J. Cohen ve M. E. Swerdlik (Ed.), Psikolojik test ve değerlendirme (G. Gözen, Çev.) içinde (p.172-207). Ankara: Nobel. Cole, D. A. (1987). Utility of confirmatoryfactoranalysis in test validationresearch. Journal of ConsultingandClinicalPsychology, 55, 1019-1031.
  • Çalışkur, E. A. (2008). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Değerleri İle Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişki(Yayınlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Çekici, F., Aydın Sünbül, Z., Malkoç, A., Aslan Gördesli, M. ve Arslan, R. (2018). Değer Odaklı Yaşam Ölçeği: Türk Kültürüne Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. TurkishStudies, 13(19), 459-471
  • Çelikten, M., Şanal, M. ve Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik mesleği ve özellikleri. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 207-237.
  • Çetin, Ş. (2018). Öğretmenlik Mesleğinde Değerler. Öğretmen Yetiştirme Sistemimiz (Dün, Bugün ve Yarın) içinde, Ergün, M., Oral, B. ve Yazar, T. (Edt.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2016). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik spss ve lisrel uygulamaları. Ankara: Pegem. Duman, B. (2016). Sınıf öğretmenlerinin mesleki değerlerinin incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(27), 109-118.
  • Floyd, F. J. ve Widaman, K. F. (1995). Factoranalysis in thedevelopmentandrefinementclinicalassessmentinstruments. PsychologicalAssessment, 7(3), 286-299.
  • Gahan, P. ve Abeysekera, L. (2009). Whatshapes an individual’sworkvalues? An integrated model of therelationshipbetweenworkvalues, nationalcultureand self-construal, The International Journal of Human Resource Management, 20(1), 126–147.
  • Gelişli, Y. (2018). Öğretmen Yetiştirme Sistemimizde Etik. Öğretmen Yetiştirme Sistemimiz (Dün, Bugün ve Yarın) içinde, Ergün, M., Oral, B. ve Yazar, T. (Edt.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Güven, D. (2015). Profesyonel Bir Meslek Olarak Türkiye’de Öğretmenlik. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 27 (2), 13-21.
  • Hammer, D. P. (2000). Professional AttitudesandBehaviors: The “A’sandB’s” of Professionalism.AmericanJournal of PharmaceuticalEducation, 64(4), 455-464.
  • İnayet, A. (2019). Eğitim ve Öğretimde Etik. Ankara: Pegem Akademi.
  • Jöreskog, K.G. ve Sörbom, D. (1993). LISREL 8: Structuralequationmodelingwiththe SIMPLIS commandlanguage. New Jersey: Lawrence Erlbaum.
  • Karasar, N. (2020). Bilimsel araştırma yöntemi (35. Basım). Ankara: Nobel Akademik.
  • Lapsley, D. ve Woodbury, R. (2016). Moral-Character Development forTeacherEducation. Action in TeacherEducation, 38(3), 194-206.
  • Leech, N.L.,Barrett, K.C., ve Morgan, G.A. (2005). SPSS forintermediatestatistics: Useandinterpretation. New Jersey: Lawrence ErlbaumAssociates.
  • Marsh, H.W., Balla, J. R. ve McDonald, R. P. (1988). Goodness-of-fit indexes in confirmatoryfactoranalysis: Theeffect of sample size. PsychologicalBulletin, 103,391-410.
  • Marsh, H.W. ve Hocevar, D. (1988). A newmorepowerfulapproachtomultitraitmultimethodanalyses: Application of second-orderconfirmatoryfactoranalysis. Journal of AppliedPsychology, 73, 107-117.
  • Oğuz, E. (2012). Öğretmen adaylarının değerler ve değerler eğitimine ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(2), 1309-1325.
  • Peterson, A. ve Arthur, J. (2021). EthicsandtheGoodTeacher. New York: Routledge.
  • Rubi, R. B. (2019). Teachers’ Professional Values: ItsImplicationstoStudent Development. Asia Pacific Journal of MultidisciplinaryResearch, 7, (2), 139-145.
  • Roberts, P. (2000). Education, Literacy, andHumanization: ExploringtheWork of PauloFreire. London: Bergin &Garvey.
  • Rogers, C. R. ve Freiberg, H. J. (1994). FreedomtoLearn. Principles of Learning. USA: MacmillanCollege Publishing Company.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2013). Using multivariatestatistics. Boston: Pearson.
  • Tavşancıl, E. (2014). Tutumların ölçülmesi ve spss ile veri analizi. Ankara: Nobel.
  • Tirri, K. (2010). Teachervaluesunderlyingprofessionalethics, içinde R. T. T. Lovat, ve N. Clement (Edt). International researchhandbook on valueseducationandstudentwellbeing.Dordrecht: Springer.
  • Tombul, E. ve Çelik, K. (2014). Öğretmen eğitsel değerler ölçeği: Geçerlilik ve güvenirlik analizi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 215-227.
  • Tunca, N. (2012). İlköğretim öğretmenleri için Mesleki Değerler Ölçeğinin geliştirilmesi ve ilköğretim öğretmenlerinin mesleki değerlerinin belirlenmesi (Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Tunca, N. ve Sağlam, M. (2013). İlköğretim öğretmenlerine yönelik mesleki değerler ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi, 3(1), 139-164.
  • Yalnız, A. (2019). Kabul ve Kararlılık Terapisi Yönelimli Psikoeğitim Programının Akran Zorbalığı Üzerindeki Etkisi. Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı, Doktora Tezi, Sakarya.
  • Chernyshenko, O., M. Kankaraš ve F. Drasgow (2018). Socialandemotionalskillsforstudentsuccessandwell-being: Conceptualframeworkforthe OECD study on socialandemotionalskills. OECD EducationWorkingPapers, 173. Paris: OECD Publishing.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YÖK. (2018a). Öğretmenlik Lisans Programlarının Uygulanmasına İlişkin Sıkça Sorulan Sorular ve Cevapları.
  • https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari/SSS.pdf
  • YÖK. (2018b). Yeni Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları. https://www.yok.gov.tr/kurumsal/idari-birimler/egitim-ogretim-dairesi/yeni-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari

Professional Value-Oriented Life Tendency Scale Teacher Form Validity and Reliability Study

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 4, 292 - 306, 06.10.2022
https://doi.org/10.24331/ijere.1173727

Öz

In this study, it is aimed to develop a measurement tool to determine teachers' professional value-oriented living tendencies. By scanning the literature, the scale development stages were followed and a draft scale form with 50 items was created. The prepared draft form was applied to 25 teachers as a preliminary test and then rearranged in line with expert opinions. The prepared form was applied to a research group consisting of 1130 teachers working in public schools (primary school, secondary school and high school) in the central districts of Ankara in the spring term of the 2020-2021 academic year. Study Group 1 data were used to determine the validity and reliability of the scale, and Study Group 2 data were used for CFA. EFA was applied to the data obtained from 300 teachers, called Study Group 1, within the scope of validity and reliability study. In the second stage, Confirmatory Factor Analysis (CFA) was conducted on the data obtained from 875 teachers, called Study Group 2, in order to verify the factor structure of the scale in another sample. As a result of the exploratory factor analysis, it was determined that the scale had a three-factor structure. The Cronbach Alpha internal consistency coefficient was 0.98 for the overall scale, 0.96 for the 1st sub-factor, 0.77 for the 2nd sub-factor, and 0.86 for the 3rd sub-factor. As a result of confirmatory factor analysis, the RMSEA value was found to be 0.049. In addition, the GFI, AGFI, CFI, NFI and NNFI values, which are expressed as goodness fit indices, are found to be 0.99, which is very close to 1, which shows that good fit values are obtained. As a result of the analyzes made, a 33-item scale form with the necessary measurement reliability was developed to serve to measure the professional value-oriented life tendencies of teachers.

Kaynakça

  • Anderson, J. C. ve Gerbing, D.W. (1984). Theeffect of samplingerror on convergence, impropersolutions, andgoodness-of-fit indicesformaximumlikelihoodconfirmatoryfactoranalysis. Psychometrika, 49, 155-173.
  • Azer, S. A. (2005). Thequalities of a goodteacher: How can they be acquiredandsustained? Journal of TheRoyalSociety of Medicine. 98, (2), 68-69.
  • Black, P. (2008). Makingteacherchangehappen, içinde SharonGewirtz, S.,Mahony, P., Hextall, I. ve Cribb, A. (Edt). Changingteacherprofessionalism: International trends, challengesandwaysforward.
  • Blond, P.,Antonacopoulou, E. P. ve Pabst, A. (2015). InProfessionsWeTrust: Fosteringvirtuouspractitioners in teaching, lawandmedicine. ResPublicaThink Tank Report.https://www.respublica.org.uk/our-work/publications/virtuous-practice-professions/.
  • Brady, L. (2011). TeacherValuesandRelationship: Factors in ValuesEducation. AustralianJournal of TeacherEducation, 36, (2)5.
  • Bozgeyikli, H., Derin, S. ve Toprak, E. (2016). Üniversite öğrencilerinin mesleki değer algıları. International Journal of ContemporaryEducationalStudies, 2(1), 2548-9373. Büyüköztürk, Ş. (2016). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Ç. E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem.
  • Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., ve Köklü, N. (2013). Sosyal bilimler için istatistik. Ankara: Pegem.
  • Carr, D. ve Landon, J. (1999). Teachersand Schools as Agencies of ValuesEducation: reflections on teachers' perceptionsPartTwo: Thehiddencurriculum. Journal of Beliefs&Values, 20(1), 21-29.
  • Cohen R. J. ve Swerdlik M. E. (2009). Psychologicaltestingandassessment: An introductiontotestsandmeasurement(7th edition). Boston: McGraw-Hill.
  • Cohen, R. J. ve Swerdlik, M. S. (2015). Geçerlik. R. J. Cohen ve M. E. Swerdlik (Ed.), Psikolojik test ve değerlendirme (G. Gözen, Çev.) içinde (p.172-207). Ankara: Nobel. Cole, D. A. (1987). Utility of confirmatoryfactoranalysis in test validationresearch. Journal of ConsultingandClinicalPsychology, 55, 1019-1031.
  • Çalışkur, E. A. (2008). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Değerleri İle Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişki(Yayınlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Çekici, F., Aydın Sünbül, Z., Malkoç, A., Aslan Gördesli, M. ve Arslan, R. (2018). Değer Odaklı Yaşam Ölçeği: Türk Kültürüne Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. TurkishStudies, 13(19), 459-471
  • Çelikten, M., Şanal, M. ve Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik mesleği ve özellikleri. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 207-237.
  • Çetin, Ş. (2018). Öğretmenlik Mesleğinde Değerler. Öğretmen Yetiştirme Sistemimiz (Dün, Bugün ve Yarın) içinde, Ergün, M., Oral, B. ve Yazar, T. (Edt.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2016). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik spss ve lisrel uygulamaları. Ankara: Pegem. Duman, B. (2016). Sınıf öğretmenlerinin mesleki değerlerinin incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(27), 109-118.
  • Floyd, F. J. ve Widaman, K. F. (1995). Factoranalysis in thedevelopmentandrefinementclinicalassessmentinstruments. PsychologicalAssessment, 7(3), 286-299.
  • Gahan, P. ve Abeysekera, L. (2009). Whatshapes an individual’sworkvalues? An integrated model of therelationshipbetweenworkvalues, nationalcultureand self-construal, The International Journal of Human Resource Management, 20(1), 126–147.
  • Gelişli, Y. (2018). Öğretmen Yetiştirme Sistemimizde Etik. Öğretmen Yetiştirme Sistemimiz (Dün, Bugün ve Yarın) içinde, Ergün, M., Oral, B. ve Yazar, T. (Edt.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Güven, D. (2015). Profesyonel Bir Meslek Olarak Türkiye’de Öğretmenlik. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 27 (2), 13-21.
  • Hammer, D. P. (2000). Professional AttitudesandBehaviors: The “A’sandB’s” of Professionalism.AmericanJournal of PharmaceuticalEducation, 64(4), 455-464.
  • İnayet, A. (2019). Eğitim ve Öğretimde Etik. Ankara: Pegem Akademi.
  • Jöreskog, K.G. ve Sörbom, D. (1993). LISREL 8: Structuralequationmodelingwiththe SIMPLIS commandlanguage. New Jersey: Lawrence Erlbaum.
  • Karasar, N. (2020). Bilimsel araştırma yöntemi (35. Basım). Ankara: Nobel Akademik.
  • Lapsley, D. ve Woodbury, R. (2016). Moral-Character Development forTeacherEducation. Action in TeacherEducation, 38(3), 194-206.
  • Leech, N.L.,Barrett, K.C., ve Morgan, G.A. (2005). SPSS forintermediatestatistics: Useandinterpretation. New Jersey: Lawrence ErlbaumAssociates.
  • Marsh, H.W., Balla, J. R. ve McDonald, R. P. (1988). Goodness-of-fit indexes in confirmatoryfactoranalysis: Theeffect of sample size. PsychologicalBulletin, 103,391-410.
  • Marsh, H.W. ve Hocevar, D. (1988). A newmorepowerfulapproachtomultitraitmultimethodanalyses: Application of second-orderconfirmatoryfactoranalysis. Journal of AppliedPsychology, 73, 107-117.
  • Oğuz, E. (2012). Öğretmen adaylarının değerler ve değerler eğitimine ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(2), 1309-1325.
  • Peterson, A. ve Arthur, J. (2021). EthicsandtheGoodTeacher. New York: Routledge.
  • Rubi, R. B. (2019). Teachers’ Professional Values: ItsImplicationstoStudent Development. Asia Pacific Journal of MultidisciplinaryResearch, 7, (2), 139-145.
  • Roberts, P. (2000). Education, Literacy, andHumanization: ExploringtheWork of PauloFreire. London: Bergin &Garvey.
  • Rogers, C. R. ve Freiberg, H. J. (1994). FreedomtoLearn. Principles of Learning. USA: MacmillanCollege Publishing Company.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2013). Using multivariatestatistics. Boston: Pearson.
  • Tavşancıl, E. (2014). Tutumların ölçülmesi ve spss ile veri analizi. Ankara: Nobel.
  • Tirri, K. (2010). Teachervaluesunderlyingprofessionalethics, içinde R. T. T. Lovat, ve N. Clement (Edt). International researchhandbook on valueseducationandstudentwellbeing.Dordrecht: Springer.
  • Tombul, E. ve Çelik, K. (2014). Öğretmen eğitsel değerler ölçeği: Geçerlilik ve güvenirlik analizi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 215-227.
  • Tunca, N. (2012). İlköğretim öğretmenleri için Mesleki Değerler Ölçeğinin geliştirilmesi ve ilköğretim öğretmenlerinin mesleki değerlerinin belirlenmesi (Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Tunca, N. ve Sağlam, M. (2013). İlköğretim öğretmenlerine yönelik mesleki değerler ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi, 3(1), 139-164.
  • Yalnız, A. (2019). Kabul ve Kararlılık Terapisi Yönelimli Psikoeğitim Programının Akran Zorbalığı Üzerindeki Etkisi. Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı, Doktora Tezi, Sakarya.
  • Chernyshenko, O., M. Kankaraš ve F. Drasgow (2018). Socialandemotionalskillsforstudentsuccessandwell-being: Conceptualframeworkforthe OECD study on socialandemotionalskills. OECD EducationWorkingPapers, 173. Paris: OECD Publishing.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YÖK. (2018a). Öğretmenlik Lisans Programlarının Uygulanmasına İlişkin Sıkça Sorulan Sorular ve Cevapları.
  • https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari/SSS.pdf
  • YÖK. (2018b). Yeni Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları. https://www.yok.gov.tr/kurumsal/idari-birimler/egitim-ogretim-dairesi/yeni-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şadiye İnci Bu kişi benim

Şaban Çetin

Yayımlanma Tarihi 6 Ekim 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA İnci, Ş., & Çetin, Ş. (2022). Professional Value-Oriented Life Tendency Scale Teacher Form Validity and Reliability Study. International Journal of Educational Research Review, 7(4), 292-306. https://doi.org/10.24331/ijere.1173727
AMA İnci Ş, Çetin Ş. Professional Value-Oriented Life Tendency Scale Teacher Form Validity and Reliability Study. IJERE. Ekim 2022;7(4):292-306. doi:10.24331/ijere.1173727
Chicago İnci, Şadiye, ve Şaban Çetin. “Professional Value-Oriented Life Tendency Scale Teacher Form Validity and Reliability Study”. International Journal of Educational Research Review 7, sy. 4 (Ekim 2022): 292-306. https://doi.org/10.24331/ijere.1173727.
EndNote İnci Ş, Çetin Ş (01 Ekim 2022) Professional Value-Oriented Life Tendency Scale Teacher Form Validity and Reliability Study. International Journal of Educational Research Review 7 4 292–306.
IEEE Ş. İnci ve Ş. Çetin, “Professional Value-Oriented Life Tendency Scale Teacher Form Validity and Reliability Study”, IJERE, c. 7, sy. 4, ss. 292–306, 2022, doi: 10.24331/ijere.1173727.
ISNAD İnci, Şadiye - Çetin, Şaban. “Professional Value-Oriented Life Tendency Scale Teacher Form Validity and Reliability Study”. International Journal of Educational Research Review 7/4 (Ekim 2022), 292-306. https://doi.org/10.24331/ijere.1173727.
JAMA İnci Ş, Çetin Ş. Professional Value-Oriented Life Tendency Scale Teacher Form Validity and Reliability Study. IJERE. 2022;7:292–306.
MLA İnci, Şadiye ve Şaban Çetin. “Professional Value-Oriented Life Tendency Scale Teacher Form Validity and Reliability Study”. International Journal of Educational Research Review, c. 7, sy. 4, 2022, ss. 292-06, doi:10.24331/ijere.1173727.
Vancouver İnci Ş, Çetin Ş. Professional Value-Oriented Life Tendency Scale Teacher Form Validity and Reliability Study. IJERE. 2022;7(4):292-306.

International Journal of Educational Research Review (ISSN:2458-9322)
International Journal of Educational Research Review publishes scholarly articles that are of general significance to the education research community and that come from a wide range of areas. The International Journal of Educational Research Review aims to provide a forum for scholarly understanding of the field of education. Articles focus upon concepts, research, review and practices that emphasizes the intersections between education research and other fields, raises new questions, and develops innovative approaches to our understandings of pressing issues.
The range of topics covered in the International Journal of Educational Research Review include; read full aims and scope; https://www.ijere.com/page/journal-scopes
Peer Review Policy: All articles in this journal will undergo initial editor screening, rigorous double-anonymous peer review, and review by the editorial board.
Double-blind peer review
International Journal of Educational Research Review follows a double-blind reviewing procedure. This means that the author will remain anonymous to the reviewers throughout peer review. It is the responsibility of the author to anonymize the manuscript and any associated materials. read full Peer Review Policy; https://www.ijere.com/page/peer-review-policy
Ownership and management
IJERE journal is hosted by Dergipark/Tubitak. IJERE Journal is published with the support of Sakarya University Faculty of Education/TURKEY.
Governing body
Editor in Chief
Dr. Serhat Arslan, Necmettin Erbakan University, Turkey (serhat.arslan@erbakan.edu.tr)
read full Governing body /Ownership and management/ Editorial board member ; https://www.ijere.com/page/editorial-board
Copyright and licensing
Copyright Statement
Copyright violation is an important, and possibly related, ethical issue. Authors should check their manuscripts for possible breaches of copyright law (e.g., where permissions are needed for quotations, artwork or tables taken from other publications or from other freely available sources on the Internet) and secure the necessary permissions before submission to International Journal of Educational Research Review.
read full Copyright and licensing; https://www.ijere.com/page/copyright-and-licensing-open-access-statement