İngilizcenin
küresel ortak dil anlamındaki artan rolü ile kültürlerarası iletişimsel
yeterlilik son zamanlarda dil öğretimi alanında önemli bir paradigma olarak
kabul edilmektedir, bu nedenle dil ve kültür entegrasyonu giderek daha önemli
hale gelmiştir. Ders kitapları yabancı dil öğretiminde temel öğretim
materyalleri olarak değerlendirildiğinden, öğrencilere kültürlerarası
iletişimsel yeterlilik gelişiminde yol inşa etmesi için çeşitli kültürler arası
unsurları içermesi gereklidir. Bu bakımdan, İngilizce ders kitaplarında
kültürlerarası içeriğin araştırılması gereklilik arz eden bir konudur. Bu
çalışma, Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek
Okulu’ndaki İngilizce ders kitaplarının kültürler arası unsurları içerip
içermediğini araştırmak için bir girişimdir. Değerlendirme sonunda, “Speakout”
ders kitabı serisinin okuma faaliyetleri bakımından içeriği ile ilgili olarak
öğrencilerin kültürlerarası iletişimsel yeterlilik becerilerini geliştirmek
için yeterli olmadığı tespit edilmiştir.
iletişimsel yeterlilik kültürlerarası iletişimsel yeterlilik dil öğretimi ders kitabı ders kitabı değerlendirilmesi
Intercultural communicative
competence is recently considered to be a significiant paradigm in language
teaching area with the increasing role of English as a global lingua franca,
therefore the integration of language and culture has become progressively more
important. Since the textbooks are regarded as core teaching materials in
foreign language teaching, it is essential for textbooks to contain various
intercultural elements in order to construct the way for the development of
intercultural communicative competence of learners. In this respect,
intercultural content in English textbooks is a necessary issue to be
investigated. This present study is an attempt to explore whether intercultural
elements persist in language textbooks of Adana Science and Technology University
School of Foreign Languages. As a result of the evaluation, it was found that
textbook series of Speakout is not sufficient to enhance learners’
intercultural communicative competence through its content in terms of reading
activities.
communicative competence intercultural communicative competence language teaching textbook textbook evaluation
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Şubat 2019 |
Gönderilme Tarihi | 29 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |
ISSN: 2667-5870