“Çocuklara İngilizce Öğretimi” dersi her zaman İngilizce Öğretmenliği programlarının en önemli derslerinden biri olmuştur. 2018-2019 Akademik yılında uygulamaya başlayan yeni İngilizce Öğretmenliği Lisans programı ile, Yüksek Öğretim Kurulu, bu dersin ders saatlerini iki saati teorik ve iki saati pratik olmak üzere 4 saatten, sadece teorik konuları içerecek olan 3 saate düşürdü. Ders artık teorik konuları kapsayacağı için, bu çalışma bu derste öğretilecek en çok tercih edilen konuları belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada keşfedici sıralı karma yöntemden yararlanılmıştır. Çalışmanın anketini oluşturmak için, araştırmanın nitel kısmında 42 devlet üniversitesinin İngilizce Öğretmenliği öğretim programları içerik analizi yoluyla incelenmiştir. Ardından, frekans tabloları ve konular oluşturulmuş, alanında iki uzmanla görüşme yaptıktan sonra 51 temel konuya sekiz konu daha eklenmiştir. Son olarak, ankete ilişkin konuların son tablosu oluşturulmuş ve anket Google Formlarında düzenlenmiştir. Araştırmanın nicel kısmında, veri Türkiye'nin farklı şehirlerinden 266 öğretmen, öğretmen eğitimcisi ve öğretmen adaylarından toplanmıştır. Bu çalışmanın bulguları, katılımcıların görsel öğeler, oyunlar ve şarkılar kullanmanın, çocukların konuşma becerilerini geliştirmenin ve çocukları ve özelliklerini tanımlamanın, Çocuklara İngilizce Öğretimi için en önemli konular olduğunu düşündüğünü göstermiştir. Katılımcıların çalışma durumu, konu başlıkları tercihlerinde bazı önemli farklılıklar ortaya çıkarsa da, öğretmenlik deneyimleri açısından tercihlerinde anlamlı farklılıklar bulunmamıştır.
Çocuklara İngilizce öğretimi konu tercihleri ders öğretim programı
The course “Teaching English to Young Learners” has always been one of
the most important courses of the ELT programs. Council of Higher Education
changed the course hours from 4 hours each two hours of which were theoretical
and practical to 3 hours which will basically deal with theoretical issues. As
the course will cover some theoretical issues, this study aims to determine the
most preferred topics to be taught in this course. The study follows
mixed-methods sequential exploratory research design procedures. To form the
questionnaire, ELT curriculums of 42 state universities were content analysed in
the qualitative part of the study. Then, frequency tables and topics were
composed. Eight topics were added to the 51 main topics after having an
interview with two experts in the field. Lastly, the final table of topics for
the questionnaire was formed and the questionnaire was created in Google Forms.
In the quantitative part of the study, the data has been collected from 266
teachers, teacher educators and pre-service teachers from different cities of
Turkey. The findings of this study showed that the participants think using
visual items, games and songs, developing children’s speaking skill and
defining young learners and their characteristics are the most important topics
for Teaching English to Young Learners. While participants’ work status
revealed some significant differences in their’ topic preferences, there were
no significant differences in terms of their teaching experience. At the end of
the study, some suggestions for ELT and for further studies were provided.
Teaching English to young learners Topic preferences Course syllabus
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Şubat 2020 |
Gönderilme Tarihi | 4 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1 |
ISSN: 2667-5870