Araştırmanın amacı ortaokul 6. sınıf düzeyindeki Kesirler konusunun Gerçekçi Matematik Eğitimine dayalı öğretimle işlenmesinin beceri temelli sorulardaki başarıya etkisini incelemektir. Bu amaçla ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel bir çalışma yapılmıştır. Uygulama 2023-2024 eğitim-öğretim yılının güz döneminde bir devlet okulunda öğrenimini sürdüren 31 deney grubu ve 29 kontrol grubu olmak üzere toplam 60 altıncı sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Dersler “Kesirlerle İşlemler” alt öğrenme alanında deney grubunda Gerçekçi Matematik Eğitimi yaklaşımı ile kontrol grubunda ise MEB öğretim programında yer alan mevcut öğretim yöntemi ile sürdürülmüştür. Araştırmanın nicel verilerini elde etmek amacıyla Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından yayınlanan beceri temelli sorulardan “Kesirlerle İşlemler” alt öğrenme alanına yönelik soruların yer aldığı Beceri Temelli Sorular Başarı Testi (BTSBT) oluşturulmuştur. Uygulama süreci yaklaşık 4 hafta sürmüştür. Beceri Temelli Sorular Başarı Testi gruplara ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Araştırmada BTSBT’nden elde edilen veriler SPSS programında parametrik testlerden bağımsız gruplar t testi ve bağımlı gruplar t test teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda Gerçekçi Matematik Eğitimi yaklaşımı ile yapılan öğretimin mevcut müfredat ile yapılan öğretime kıyasla öğrencilerin beceri temelli sorulardaki başarıları üzerinde anlamlı bir fark yaratmadığı ortaya çıkmıştır.
gerçekçi matematik eğitimi beceri temelli sorular kesirler matematik öğretimi.
The aim of the study is to examine the effect of the Fractions at the 6th grade level of middle school on activities based on Realistic Mathematics Education on skill-based questions achievement. The study was determined as a quasi-experimental study which conducted as a pre-posttest design with a control group. The application was carried out on the total of 60 students in 6th grade consisting of 31 ones in the experimental group and 29 ones in the control group who continued their education at a public school in the fall semester of 2023-2024 academic year. The lessons are carried out in the experimental group in the subfield of “Operations with Fractions” with the Realistic Mathematics Education approach; In the control group, the current teaching method included in the Ministry of National Education was continued. To acquire quantitative data of the research, a Skill-Based Questions Achievement Test (SBQAT) was created, consisting of questions focusing on the sub-learning area of "Operations with Fractions" from the skill-based questions, which are published by The Ministry of National Education Assessment and Evaluation and Exam Services General Directorate, is used. The implementation process took approximately 4 weeks. Skill-Based Questions Achievement Test was applied to the groups as pre-test and post-test. In the search, the data obtained from SBQAT and were analyzed by using the independent groups t-test and dependent groups t-test techniques in parametric tests in SPSS program. As a result of the analysis, it was revealed that teaching with the RME approach did not create a significant difference on the students' success in skill-based questions compared to teaching with the current curriculum.
mathematics education skill-based questions fractions mathematics teaching.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Matematik Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Mayıs 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 2 |