Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Gerçekçi Matematik Eğitimi Yaklaşımı ile Kesirler Öğretiminin Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Beceri Temelli Sorular Üzerindeki Başarılarına Etkisi

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 2, 84 - 106
https://doi.org/10.17278/ijesim.1478636

Öz

Araştırmanın amacı ortaokul 6. sınıf düzeyindeki Kesirler konusunun Gerçekçi Matematik Eğitimine dayalı öğretimle işlenmesinin beceri temelli sorulardaki başarıya etkisini incelemektir. Bu amaçla ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel bir çalışma yapılmıştır. Uygulama 2023-2024 eğitim-öğretim yılının güz döneminde bir devlet okulunda öğrenimini sürdüren 31 deney grubu ve 29 kontrol grubu olmak üzere toplam 60 altıncı sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Dersler “Kesirlerle İşlemler” alt öğrenme alanında deney grubunda Gerçekçi Matematik Eğitimi yaklaşımı ile kontrol grubunda ise MEB öğretim programında yer alan mevcut öğretim yöntemi ile sürdürülmüştür. Araştırmanın nicel verilerini elde etmek amacıyla Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından yayınlanan beceri temelli sorulardan “Kesirlerle İşlemler” alt öğrenme alanına yönelik soruların yer aldığı Beceri Temelli Sorular Başarı Testi (BTSBT) oluşturulmuştur. Uygulama süreci yaklaşık 4 hafta sürmüştür. Beceri Temelli Sorular Başarı Testi gruplara ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Araştırmada BTSBT’nden elde edilen veriler SPSS programında parametrik testlerden bağımsız gruplar t testi ve bağımlı gruplar t test teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda Gerçekçi Matematik Eğitimi yaklaşımı ile yapılan öğretimin mevcut müfredat ile yapılan öğretime kıyasla öğrencilerin beceri temelli sorulardaki başarıları üzerinde anlamlı bir fark yaratmadığı ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Akış, A. (2022). Üstbilişsel stratejilerle desteklenen gerçekçi matematik eğitiminin üçüncü sınıf öğrencilerinin akademik başarıları, matematik tutumları ve üstbilişsel becerilerine etkisinin incelenmesi. (Doktora Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 713754).
  • Akkaya, Y. (2019). Ortaöğretim 9. Sınıf matematik öğretiminde gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının başarı, tutum ve kalıcılık üzerindeki etkisinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 596595).
  • Aksarı, H. (2019). Gerçekçi matematik eğitimine dayalı öğretimin 6. sınıf öğrencilerinin matematik başarısına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 592940).
  • Akyüz, M. C. (2010). Gerçekçi matematik eğitimi (RME) yönteminin ortaöğretim 12. sınıf matematik (integral ünitesi öğretiminde öğrenci başarısına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 276292).
  • Ary, D., Jacobs, L. C., Sorensen, C. K. ve Walker, D. (2010). Introducing to research in education. (8th ed.). Belmont, CA: Wadworth, Cengage Learning.
  • Aydın, G. N. (2014). Gerçekçi Matematik Eğitiminin İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerine Kesirlerin Öğretiminde Başarıya, Kalıcılığa ve Tutuma Etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 357728).
  • Aydın Ünal, Z. (2008). Gerçekçi matematik eğitiminin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin başarılarına ve matematiğe karşı tutumlarına etkisi, (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 232373).
  • Bakırcı, C. Matematiksel modelleme etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin pisa ve matematik başarı düzeylerine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 450066).
  • Balkan, İ. Bilgisayar destekli öğretimin, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin matematik dersi “tablo ve grafikler” alt öğrenme alanındaki, akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No:333540).
  • Bransford, J. D., Brown, A. L. ve Cocking, R. R. (2000). How people learn brain, mind, experience and school. Washington, D.C.: National Academy Press.
  • Behr, M. J., Lesh, R., Post, T. R. ve Silver, E. A. (1983). Rational-Number Concepts. Acquisition of mathematics concepts and processes, 91-126.
  • Büyükikiz Kütküt, H. (2017). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının ortaokul matematik derslerinde kullanımının incelenmesi ve öğrenci başarısına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 485600).
  • Can, A. (2018). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, M. (2012). İlköğretim 3. Sınıflarda ölçme konusunda gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının öğrenci başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 319979).
  • Cansız, Ş. (2015). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının öğrencilerin matematik başarısına ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisi. (Doktora Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 418229).
  • Çakay, T. E. (2023). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının 10. sınıf dörtgenler ve çokgenler konusunun öğretiminde öğrencilerin başarı, motivasyon ve tutumlarına etkisinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 850066).
  • Cihan, E. (2017). Gerçekçi matematik eğitiminin olasılık ve istatistik öğrenme alanına ilişkin akademik başarı, motivasyon ve kalıcılık üzerindeki etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 460445).
  • Çelenli, M., Taşpınar Şener, Z. ve Aydoğdu, M. Z. (2022). Beceri temelli matematik sorularının orantısal akıl yürütme problem türlerine göre incelenmesi. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, 40(40), 161-169. https://doi.org/10.31590/ejosat.1178255
  • Çepni, S. ve Ormancı, Ü. (2018). Geleceğin dünyası. Çepni, S. (Ed.). Kuramdan uygulamaya Stem eğitimi içinde (s.1-37). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çırak, Z. (2022). Gerçekçi matematik eğitiminin özel yetenekli öğrencilerin matematik başarılarına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 756447).
  • Çilingir Altıner, E. ve Artut, P. D. (2017). İlkokulda gerçekçi matematik eğitimi ile gerçekleştirilen öğretimin öğrencilerin başarısına, görsel matematik okuryazarlığa ve problem çözme tutumlarına etkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 46: 1-19. Erişim adresi: https://doi.org/10.15285/maruaebd.279963
  • Çolak, S. O. (2020). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının öğrenci başarısına ve görüşlerine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 649596).
  • Çolak, Z. P. (2022). Matematik öğretmenlerinin beceri temelli sorulara yönelik algılayışları. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 748330).
  • Çopur, E. (2022). Gerçekçi matematik eğitimine göre hazırlanmış dijital öykülerin 4. Sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 788364).
  • Demir, G. (2017). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının meslek lisesi öğrencilerinin matematik kaygısına, matematik özyeterlik algısına ve başarısına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 472215).
  • Demirdöğen, N. (2007). Gerçekçi matematik eğitimi yönteminin ilköğretim 6. Sınıflarda kesir kavramının öğretimine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 207129).
  • Dickinson, P., ve Hough, S. (2012). Using realistic mathematics education in UK classrooms. Centre for Mathematics Education, Manchester Metropolitan University, Manchester, UK.
  • Doruk, B. K. ve Umay, A. (2011). Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011(14), 124-135.
  • Erden, B. (2020). Türkçe, matematik ve fen bilimleri dersi beceri temelli sorularına ilişkin öğretmen görüşleri. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 270-292.
  • Erdoğan, H. (2018). Gerçekçi matematik eğitimine dayalı matematik öğretiminin akademik başarı, kalıcılık ve yansıtıcı düşünme becerisine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 511076).
  • Ergene, Ö. ve Karaboğaz, Y. (2024). The effect of the flipped classroom model on students’ proportional reasoning. Journal of Pedagogical Research, 8(1), 294-311. https://doi.org/10.33902/JPR.202425424
  • Ersoy, E. (2013). Gerçekçi matematik eğitimi destekli öğretim yönteminin 7. Sınıf olasılık ve istatistik kazanımlarının öğretiminde öğrenci başarısına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 348350).
  • Gözkaya, Ş. (2015). Gerçekçi matematik eğitimi destekli öğretim yönteminin 7. sınıf oran-orantı konularının öğretiminde öğrenci başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 415829).
  • Gravemeijer, K. (1994). Developing Realistic Mathematics Education. Utrecht: Freudenthal Institute.
  • Gürol, S. (2022). 9. sınıf öğrencileri ile gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımına göre yürütülen öğretimin başarı, matematik öğrenmeye yönelik motivasyon ve kalıcılık üzerine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 762251).
  • Karaboğaz, Y. ve Ergene, Ö. (2023). Beceri temelli orantısal akıl yürütme başarı testinin geliştirilmesi. Journal of Individual Differences in Education, 5(1), 31-47. https://doi.org/10.47156/jide.1293584
  • Karabulut, H., Tosunbayraktar, G. ve Kariper, İ.A. (2022). Ortaokul öğrencilerinin beceri temelli (yeni nesil) fen bilimleri sorularına yönelik görüşlerinin incelenmesi. Educatione, 1(2), 301-320.
  • Karadöl, D. (2019). Gerçekçi matematik eğitimi destekli öğretim yönteminin 6. sınıf alan ölçme konusunun öğretiminde öğrenci başarısına ve öğrenme kalıcılığına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 589824).
  • Karataş K., Aksoy N. C. ve Çakmak D. (2021). Gerçekçi matematik eğitiminin ondalık gösterimler öğretiminde 5. sınıf öğrencilerinin başarılarına etkisi. International Journal of Science and Education, 4(2), 11-126. doi: 10.47477/ubed.975353
  • Kedikli, D. ve Katrancı, Y. (2022). Beceri temelli ortaokul matematik sorularının incelenmesi. Yaşadıkça Eğitim, 36(3), 673-696. Erişim adresi: https://doi.org/10.33308/26674874.2022363446
  • Kocaoğlu, T. ve Yenilmez K. (2010). Beşinci sınıf öğrencilerinin kesirler konusunda yaptıkları hatalar ve kavram yanılgıları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 71-85.
  • Korkmaz, E. ve Korkmaz, C. (2017). Ebob-ekok konusunun gerçekçi matematik eğitimi etkinlikleriyle öğretiminin başarı ve tutuma etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(39), 504-523.
  • Korkmaz, E. ve Tutak, T. (2017). Dönüşüm geometrisi konularının gerçekçi matematik eğitimi etkinlikleriyle işlenmesinin öğrenci başarısına ve matematik tutumuna etkisi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 30-42.
  • Kurt, E. S. (2015). Gerçekçi matematik eğitiminin uzunluk ölçme konusunda başarı ve kalıcılığa etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 388020).
  • Kurt, M. Ş. (2021). 5E öğrenme modeline dayalı öğretimin 7. sınıf öğrencilerinin matematik başarısına ve matematiksel düşünme becerisine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 703580).
  • Macit, E. ve Nacar, S. (2019). İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin rasyonel sayı ve kesir kavram imajları. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(11), 50-62. Erişim adresi: https://doi.org/10.29129/inujgse.547277
  • MEB. (2018). Matematik Dersi Öğretim Programı (1-8. Sınıflar). Talim Terbiye Kurulu, Ankara.
  • MEB, (2019). 2019 ortaöğretim kurumlarına ilişkin merkezi sınav. Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi, No: 7. MEB.
  • MEB, (2021). 2021 ortaöğretim kurumlarına ilişkin merkezi sınav. Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi, No: 16. MEB.
  • MEB, (2022). 2022 ortaöğretim kurumlarına ilişkin merkezi sınav. Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi, No: 20. MEB.
  • Milli Eğitim Bakanlığı okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumları yönetmeliği. (2023, 14 Ekim). Resmi Gazete (Sayı: 357728). Erişim adresi: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2023/10/20231014-1.htm
  • NCTM (2000). Principles and Standards for School Mathematics. Reston, Va. NCTM. Okuyucu, M. A. (2019). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının 10. sınıf veri, sayma ve olasılık ünitesinin öğretiminde öğrenci başarısına etkisi ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 536860).
  • Olkun, S. ve Toluk-Uçar, Z. (2014). İlköğretim etkinlik temelli matematik öğretimi. Ankara: Eğiten.
  • Organization for Economic Cooperation and Development (OECD). (2006). Assessing Scientific, Reading and Mathematical Literacy: A Framework for PISA 2006. Paris: Author
  • Ödemiş, F. (2019). Gerçekçi matematik eğitiminin 9. sınıf matematik dersi öğretiminde başarıya etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 600922).
  • Özçelik, A. ve Tutak, T. (2017). 7. sınıf yüzde ve faiz konusunun gerçekçi matematik eğitimine dayalı olarak işlenmesinin öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(12), 204-216.
  • Özdemir, H. (2015). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının ortaöğretim 9. Sınıf kümeler ünitesi öğretiminde öğrenci başarısına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 389168).
  • Özdemir, E. ve Üzel, D. (2013). Gerçekçi matematik eğitimine dayalı geometri öğretiminin öğrenci başarısına etkisi ve öğretimin değerlendirilmesi: temel ilkeler açısından. Education Sciences, 8(1), 115-132. Erişim adresi: https://doi.org/10.12739/10.12739
  • Özkan, M., Aksoy, N. C. ve Çınar, C. (2023). Cebir öğretiminde gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının öğrenci başarısına ve kalıcılığına etkisi. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 12(2), 375-395. doi: 10.23863/kalem.2022.228
  • Soylu, Y. ve Soylu, C. (2005). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin kesirler konusundaki öğrenme güçlükleri: kesirlerde sıralama, toplama, çıkarma, çarpma ve kesirlerle ilgili problemler. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 101-117.
  • Sowder, J. ve Schappelle B.P. (1995). Providing a foundation for teaching mathematics in the middle grades. Albany, NY: State University of New York Press.
  • Streefland, L. (1993). The design of a mathematics course a theoretical reflection. Educational Studies in Mathematics, 25(1/2), 109-135.
  • Şad, S. N. ve Aydın, Y. Ş. (2023). Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin “yeni nesil soru” kavramına ilişkin algılarının metafor yoluyla incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 378-399. Erişim adresi: https://doi.org/10.17679/inuefd.1227962
  • Tabachnick, B. ve Fidell, L. (2013). Using Multivariate Statistics. Boston, MA: Pearson Education Inc.
  • Tortop, F., Cumalı, A., Çelenli, M. ve Taşpınar-Şener, Z. (2022). LGS sınavındaki beceri temelli matematik sorularına yönelik öğretmen görüşleri. Erciyes Journal of Education, 6(2), 99-126. Erişim adresi: https://doi.org/10.32433/eje.1076448
  • Tutar, H. ve Erdem, A. T. (2022). Örnekleriyle bilimsel araştırma yöntemleri ve spss uygulamaları. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Usta, N., Işık, A. D., Taş, F., Gülay, G., Şahan, G., Genç, S. ve Küçük, K. (2018). Oyunlarla matematik öğretiminin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin matematik başarısına etkisi. İlköğretim Online, 17(4), 1972-1987.
  • Uygur, S. (2012). 6. sınıf kesirlerle çarpma ve bölme işlemlerinin öğretiminde gerçekçi matematik eğitiminin öğrenci başarısına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 319651).
  • Uzun, H. ve Agaç, G. (2023). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Beceri Temelli Sorulara İlişkin Yaklaşımlarının İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 57-78. Erişim adresi: https://doi.org/10.17679/inuefd.1133896
  • Üzel, D. (2007). Gerçekçi matematik eğitimi (RME) destekli eğitimin ilköğretim 7. Sınıf matematik öğretiminde öğrenci başarısına etkisi, (Doktora tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 177881).
  • Van den Heuvel-Panhuizen, M. (1996). Assessment and Realistic Mathematics Education. Utrecht, The Netherlands: Cd-B Press.
  • Van den Heuvel-Panhuizen, M. ve Wijers, M. M. (2005). Mathematics standards and curricula in the Netherlands. Zentralblatt für Didaktik der Mathematik, 37(4), 287-307.
  • Van den Heuvel-Panhuizen, M. ve Drijvers, P. (2014). Realistic Mathematics Education. In S. Lerman (Ed.), Encyclopedia of mathematics education (s. 521-525). Dordrecht, Heidelberg, New York, London: Springer.
  • Yaman, E. (2006). Eğitim sistemindeki sorunlardan bir boyut: büyük sınıflar ve sınıf yönetimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(3), 261-274.
  • Yenilmez, K. ve Ev Çimen, E. (2019). Kesirler ve öğretimi. Kaçar, A. (Ed.). İlkokulda matematik öğretimi içinde (s.167-238). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Yonucuoğlu, A. (2018). Gerçekçi matematik eğitiminin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin dörtgenlerde alan konusundaki matematiksel başarılarına ve motivasyonlarına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 541605).
  • Zakaria, E. ve Syamaun, M. (2017). The effect of realistic mathematics education approach on students’ achievement and attitudes towards mathematics, Mathematics Education Trendsand Researc, 1(2017), 32-40. doi: 10.5899/2017/metr-00093

The Effect of Teaching Fractions with Realistic Mathematics Education Approach on 6th Grade Students' Success on Skill Based Questions

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 2, 84 - 106
https://doi.org/10.17278/ijesim.1478636

Öz

The aim of the study is to examine the effect of the Fractions at the 6th grade level of middle school on activities based on Realistic Mathematics Education on skill-based questions achievement. The study was determined as a quasi-experimental study which conducted as a pre-posttest design with a control group. The application was carried out on the total of 60 students in 6th grade consisting of 31 ones in the experimental group and 29 ones in the control group who continued their education at a public school in the fall semester of 2023-2024 academic year. The lessons are carried out in the experimental group in the subfield of “Operations with Fractions” with the Realistic Mathematics Education approach; In the control group, the current teaching method included in the Ministry of National Education was continued. To acquire quantitative data of the research, a Skill-Based Questions Achievement Test (SBQAT) was created, consisting of questions focusing on the sub-learning area of "Operations with Fractions" from the skill-based questions, which are published by The Ministry of National Education Assessment and Evaluation and Exam Services General Directorate, is used. The implementation process took approximately 4 weeks. Skill-Based Questions Achievement Test was applied to the groups as pre-test and post-test. In the search, the data obtained from SBQAT and were analyzed by using the independent groups t-test and dependent groups t-test techniques in parametric tests in SPSS program. As a result of the analysis, it was revealed that teaching with the RME approach did not create a significant difference on the students' success in skill-based questions compared to teaching with the current curriculum.

Kaynakça

  • Akış, A. (2022). Üstbilişsel stratejilerle desteklenen gerçekçi matematik eğitiminin üçüncü sınıf öğrencilerinin akademik başarıları, matematik tutumları ve üstbilişsel becerilerine etkisinin incelenmesi. (Doktora Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 713754).
  • Akkaya, Y. (2019). Ortaöğretim 9. Sınıf matematik öğretiminde gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının başarı, tutum ve kalıcılık üzerindeki etkisinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 596595).
  • Aksarı, H. (2019). Gerçekçi matematik eğitimine dayalı öğretimin 6. sınıf öğrencilerinin matematik başarısına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 592940).
  • Akyüz, M. C. (2010). Gerçekçi matematik eğitimi (RME) yönteminin ortaöğretim 12. sınıf matematik (integral ünitesi öğretiminde öğrenci başarısına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 276292).
  • Ary, D., Jacobs, L. C., Sorensen, C. K. ve Walker, D. (2010). Introducing to research in education. (8th ed.). Belmont, CA: Wadworth, Cengage Learning.
  • Aydın, G. N. (2014). Gerçekçi Matematik Eğitiminin İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerine Kesirlerin Öğretiminde Başarıya, Kalıcılığa ve Tutuma Etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 357728).
  • Aydın Ünal, Z. (2008). Gerçekçi matematik eğitiminin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin başarılarına ve matematiğe karşı tutumlarına etkisi, (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 232373).
  • Bakırcı, C. Matematiksel modelleme etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin pisa ve matematik başarı düzeylerine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 450066).
  • Balkan, İ. Bilgisayar destekli öğretimin, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin matematik dersi “tablo ve grafikler” alt öğrenme alanındaki, akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No:333540).
  • Bransford, J. D., Brown, A. L. ve Cocking, R. R. (2000). How people learn brain, mind, experience and school. Washington, D.C.: National Academy Press.
  • Behr, M. J., Lesh, R., Post, T. R. ve Silver, E. A. (1983). Rational-Number Concepts. Acquisition of mathematics concepts and processes, 91-126.
  • Büyükikiz Kütküt, H. (2017). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının ortaokul matematik derslerinde kullanımının incelenmesi ve öğrenci başarısına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 485600).
  • Can, A. (2018). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, M. (2012). İlköğretim 3. Sınıflarda ölçme konusunda gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının öğrenci başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 319979).
  • Cansız, Ş. (2015). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının öğrencilerin matematik başarısına ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisi. (Doktora Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 418229).
  • Çakay, T. E. (2023). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının 10. sınıf dörtgenler ve çokgenler konusunun öğretiminde öğrencilerin başarı, motivasyon ve tutumlarına etkisinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 850066).
  • Cihan, E. (2017). Gerçekçi matematik eğitiminin olasılık ve istatistik öğrenme alanına ilişkin akademik başarı, motivasyon ve kalıcılık üzerindeki etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 460445).
  • Çelenli, M., Taşpınar Şener, Z. ve Aydoğdu, M. Z. (2022). Beceri temelli matematik sorularının orantısal akıl yürütme problem türlerine göre incelenmesi. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, 40(40), 161-169. https://doi.org/10.31590/ejosat.1178255
  • Çepni, S. ve Ormancı, Ü. (2018). Geleceğin dünyası. Çepni, S. (Ed.). Kuramdan uygulamaya Stem eğitimi içinde (s.1-37). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çırak, Z. (2022). Gerçekçi matematik eğitiminin özel yetenekli öğrencilerin matematik başarılarına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 756447).
  • Çilingir Altıner, E. ve Artut, P. D. (2017). İlkokulda gerçekçi matematik eğitimi ile gerçekleştirilen öğretimin öğrencilerin başarısına, görsel matematik okuryazarlığa ve problem çözme tutumlarına etkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 46: 1-19. Erişim adresi: https://doi.org/10.15285/maruaebd.279963
  • Çolak, S. O. (2020). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının öğrenci başarısına ve görüşlerine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 649596).
  • Çolak, Z. P. (2022). Matematik öğretmenlerinin beceri temelli sorulara yönelik algılayışları. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 748330).
  • Çopur, E. (2022). Gerçekçi matematik eğitimine göre hazırlanmış dijital öykülerin 4. Sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 788364).
  • Demir, G. (2017). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının meslek lisesi öğrencilerinin matematik kaygısına, matematik özyeterlik algısına ve başarısına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 472215).
  • Demirdöğen, N. (2007). Gerçekçi matematik eğitimi yönteminin ilköğretim 6. Sınıflarda kesir kavramının öğretimine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 207129).
  • Dickinson, P., ve Hough, S. (2012). Using realistic mathematics education in UK classrooms. Centre for Mathematics Education, Manchester Metropolitan University, Manchester, UK.
  • Doruk, B. K. ve Umay, A. (2011). Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011(14), 124-135.
  • Erden, B. (2020). Türkçe, matematik ve fen bilimleri dersi beceri temelli sorularına ilişkin öğretmen görüşleri. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 270-292.
  • Erdoğan, H. (2018). Gerçekçi matematik eğitimine dayalı matematik öğretiminin akademik başarı, kalıcılık ve yansıtıcı düşünme becerisine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 511076).
  • Ergene, Ö. ve Karaboğaz, Y. (2024). The effect of the flipped classroom model on students’ proportional reasoning. Journal of Pedagogical Research, 8(1), 294-311. https://doi.org/10.33902/JPR.202425424
  • Ersoy, E. (2013). Gerçekçi matematik eğitimi destekli öğretim yönteminin 7. Sınıf olasılık ve istatistik kazanımlarının öğretiminde öğrenci başarısına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 348350).
  • Gözkaya, Ş. (2015). Gerçekçi matematik eğitimi destekli öğretim yönteminin 7. sınıf oran-orantı konularının öğretiminde öğrenci başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 415829).
  • Gravemeijer, K. (1994). Developing Realistic Mathematics Education. Utrecht: Freudenthal Institute.
  • Gürol, S. (2022). 9. sınıf öğrencileri ile gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımına göre yürütülen öğretimin başarı, matematik öğrenmeye yönelik motivasyon ve kalıcılık üzerine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 762251).
  • Karaboğaz, Y. ve Ergene, Ö. (2023). Beceri temelli orantısal akıl yürütme başarı testinin geliştirilmesi. Journal of Individual Differences in Education, 5(1), 31-47. https://doi.org/10.47156/jide.1293584
  • Karabulut, H., Tosunbayraktar, G. ve Kariper, İ.A. (2022). Ortaokul öğrencilerinin beceri temelli (yeni nesil) fen bilimleri sorularına yönelik görüşlerinin incelenmesi. Educatione, 1(2), 301-320.
  • Karadöl, D. (2019). Gerçekçi matematik eğitimi destekli öğretim yönteminin 6. sınıf alan ölçme konusunun öğretiminde öğrenci başarısına ve öğrenme kalıcılığına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 589824).
  • Karataş K., Aksoy N. C. ve Çakmak D. (2021). Gerçekçi matematik eğitiminin ondalık gösterimler öğretiminde 5. sınıf öğrencilerinin başarılarına etkisi. International Journal of Science and Education, 4(2), 11-126. doi: 10.47477/ubed.975353
  • Kedikli, D. ve Katrancı, Y. (2022). Beceri temelli ortaokul matematik sorularının incelenmesi. Yaşadıkça Eğitim, 36(3), 673-696. Erişim adresi: https://doi.org/10.33308/26674874.2022363446
  • Kocaoğlu, T. ve Yenilmez K. (2010). Beşinci sınıf öğrencilerinin kesirler konusunda yaptıkları hatalar ve kavram yanılgıları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 71-85.
  • Korkmaz, E. ve Korkmaz, C. (2017). Ebob-ekok konusunun gerçekçi matematik eğitimi etkinlikleriyle öğretiminin başarı ve tutuma etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(39), 504-523.
  • Korkmaz, E. ve Tutak, T. (2017). Dönüşüm geometrisi konularının gerçekçi matematik eğitimi etkinlikleriyle işlenmesinin öğrenci başarısına ve matematik tutumuna etkisi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 30-42.
  • Kurt, E. S. (2015). Gerçekçi matematik eğitiminin uzunluk ölçme konusunda başarı ve kalıcılığa etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 388020).
  • Kurt, M. Ş. (2021). 5E öğrenme modeline dayalı öğretimin 7. sınıf öğrencilerinin matematik başarısına ve matematiksel düşünme becerisine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 703580).
  • Macit, E. ve Nacar, S. (2019). İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin rasyonel sayı ve kesir kavram imajları. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(11), 50-62. Erişim adresi: https://doi.org/10.29129/inujgse.547277
  • MEB. (2018). Matematik Dersi Öğretim Programı (1-8. Sınıflar). Talim Terbiye Kurulu, Ankara.
  • MEB, (2019). 2019 ortaöğretim kurumlarına ilişkin merkezi sınav. Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi, No: 7. MEB.
  • MEB, (2021). 2021 ortaöğretim kurumlarına ilişkin merkezi sınav. Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi, No: 16. MEB.
  • MEB, (2022). 2022 ortaöğretim kurumlarına ilişkin merkezi sınav. Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi, No: 20. MEB.
  • Milli Eğitim Bakanlığı okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumları yönetmeliği. (2023, 14 Ekim). Resmi Gazete (Sayı: 357728). Erişim adresi: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2023/10/20231014-1.htm
  • NCTM (2000). Principles and Standards for School Mathematics. Reston, Va. NCTM. Okuyucu, M. A. (2019). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının 10. sınıf veri, sayma ve olasılık ünitesinin öğretiminde öğrenci başarısına etkisi ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 536860).
  • Olkun, S. ve Toluk-Uçar, Z. (2014). İlköğretim etkinlik temelli matematik öğretimi. Ankara: Eğiten.
  • Organization for Economic Cooperation and Development (OECD). (2006). Assessing Scientific, Reading and Mathematical Literacy: A Framework for PISA 2006. Paris: Author
  • Ödemiş, F. (2019). Gerçekçi matematik eğitiminin 9. sınıf matematik dersi öğretiminde başarıya etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 600922).
  • Özçelik, A. ve Tutak, T. (2017). 7. sınıf yüzde ve faiz konusunun gerçekçi matematik eğitimine dayalı olarak işlenmesinin öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(12), 204-216.
  • Özdemir, H. (2015). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının ortaöğretim 9. Sınıf kümeler ünitesi öğretiminde öğrenci başarısına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 389168).
  • Özdemir, E. ve Üzel, D. (2013). Gerçekçi matematik eğitimine dayalı geometri öğretiminin öğrenci başarısına etkisi ve öğretimin değerlendirilmesi: temel ilkeler açısından. Education Sciences, 8(1), 115-132. Erişim adresi: https://doi.org/10.12739/10.12739
  • Özkan, M., Aksoy, N. C. ve Çınar, C. (2023). Cebir öğretiminde gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının öğrenci başarısına ve kalıcılığına etkisi. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 12(2), 375-395. doi: 10.23863/kalem.2022.228
  • Soylu, Y. ve Soylu, C. (2005). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin kesirler konusundaki öğrenme güçlükleri: kesirlerde sıralama, toplama, çıkarma, çarpma ve kesirlerle ilgili problemler. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 101-117.
  • Sowder, J. ve Schappelle B.P. (1995). Providing a foundation for teaching mathematics in the middle grades. Albany, NY: State University of New York Press.
  • Streefland, L. (1993). The design of a mathematics course a theoretical reflection. Educational Studies in Mathematics, 25(1/2), 109-135.
  • Şad, S. N. ve Aydın, Y. Ş. (2023). Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin “yeni nesil soru” kavramına ilişkin algılarının metafor yoluyla incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 378-399. Erişim adresi: https://doi.org/10.17679/inuefd.1227962
  • Tabachnick, B. ve Fidell, L. (2013). Using Multivariate Statistics. Boston, MA: Pearson Education Inc.
  • Tortop, F., Cumalı, A., Çelenli, M. ve Taşpınar-Şener, Z. (2022). LGS sınavındaki beceri temelli matematik sorularına yönelik öğretmen görüşleri. Erciyes Journal of Education, 6(2), 99-126. Erişim adresi: https://doi.org/10.32433/eje.1076448
  • Tutar, H. ve Erdem, A. T. (2022). Örnekleriyle bilimsel araştırma yöntemleri ve spss uygulamaları. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Usta, N., Işık, A. D., Taş, F., Gülay, G., Şahan, G., Genç, S. ve Küçük, K. (2018). Oyunlarla matematik öğretiminin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin matematik başarısına etkisi. İlköğretim Online, 17(4), 1972-1987.
  • Uygur, S. (2012). 6. sınıf kesirlerle çarpma ve bölme işlemlerinin öğretiminde gerçekçi matematik eğitiminin öğrenci başarısına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 319651).
  • Uzun, H. ve Agaç, G. (2023). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Beceri Temelli Sorulara İlişkin Yaklaşımlarının İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 57-78. Erişim adresi: https://doi.org/10.17679/inuefd.1133896
  • Üzel, D. (2007). Gerçekçi matematik eğitimi (RME) destekli eğitimin ilköğretim 7. Sınıf matematik öğretiminde öğrenci başarısına etkisi, (Doktora tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 177881).
  • Van den Heuvel-Panhuizen, M. (1996). Assessment and Realistic Mathematics Education. Utrecht, The Netherlands: Cd-B Press.
  • Van den Heuvel-Panhuizen, M. ve Wijers, M. M. (2005). Mathematics standards and curricula in the Netherlands. Zentralblatt für Didaktik der Mathematik, 37(4), 287-307.
  • Van den Heuvel-Panhuizen, M. ve Drijvers, P. (2014). Realistic Mathematics Education. In S. Lerman (Ed.), Encyclopedia of mathematics education (s. 521-525). Dordrecht, Heidelberg, New York, London: Springer.
  • Yaman, E. (2006). Eğitim sistemindeki sorunlardan bir boyut: büyük sınıflar ve sınıf yönetimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(3), 261-274.
  • Yenilmez, K. ve Ev Çimen, E. (2019). Kesirler ve öğretimi. Kaçar, A. (Ed.). İlkokulda matematik öğretimi içinde (s.167-238). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Yonucuoğlu, A. (2018). Gerçekçi matematik eğitiminin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin dörtgenlerde alan konusundaki matematiksel başarılarına ve motivasyonlarına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi (Tez No: 541605).
  • Zakaria, E. ve Syamaun, M. (2017). The effect of realistic mathematics education approach on students’ achievement and attitudes towards mathematics, Mathematics Education Trendsand Researc, 1(2017), 32-40. doi: 10.5899/2017/metr-00093
Toplam 77 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Matematik Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Rümeysa Atabek 0009-0008-7626-3233

Melek Masal 0000-0001-6712-7629

Erken Görünüm Tarihi 28 Mayıs 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 4 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 27 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Atabek, R., & Masal, M. (2024). Gerçekçi Matematik Eğitimi Yaklaşımı ile Kesirler Öğretiminin Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Beceri Temelli Sorular Üzerindeki Başarılarına Etkisi. International Journal of Educational Studies in Mathematics, 11(2), 84-106. https://doi.org/10.17278/ijesim.1478636