Life
science course brings to elementary school students knowledge, skills and
emotional characteristics. Unlike other courses, prepares students for the
course in the upper levels of education. It also makes them a qualified school
process and equipped individuals for daily life. Such an important curriculum
should be prepared in accordance with program development approaches. It also
needs to incorporate modern methods and techniques and approaches and carry out
the current understanding of education. The aim of the study was determined to
evaluate of 2017 primary school life science lesson curriculum according to
opinions of teacher candidates. The study group of the study is composed of 40
class teacher candidates who are studying in the last semester. The data were collected
through a semi-structured interview form prepared by the researcher. These data
were also evaluated by means of content analysis. The most important findings
obtained as a result of the research are that the program does not have the
necessary and sufficient approaches in the skills and values acquisition
process, that teachers do not provide the necessary support and some skills and
values should be added to the program.
2017 life science lesson curriculum teacher candidates skill value
Hayat
bilgisi dersi, ilkokul öğrencilerinin gerek okul yaşamlarında gerekse de günlük
yaşamlarında gerekli birçok bilgi, beceri ve duyuşsal özellikleri onlara
kazandıran bir derstir. Diğer derslerden farklı olarak, öğrencileri hem üst
eğitim seviyelerindeki derslere hazırlar hem de onları nitelikli bir okul
süreci ve günlük yaşam için donanımlı bireyler haline getirir. Bu denli önemli
bir dersin öğretim programının da program geliştirme yaklaşımlarına uygun
hazırlanmış olması, modern yöntem ve teknikler ile yaklaşımları içermesi ve
günümüz eğitim anlayışını taşıması gerekmektedir. Bu önemden hareketle yapılan
çalışmanın amacı, ‘İlkokul Hayat Bilgisi Dersi (1., 2. ve 3. sınıflar) Öğretim
Programı ögelerinin, sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerine göre
değerlendirilmesi’ şeklinde belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, son
sınıfta öğrenim gören 40 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Veriler,
araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formuyla
toplanmış ve içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda
elde edilen en önemli bulgular, öğretmen adaylarının ilgili programın beceri ve
değer kazandırma sürecinde gerekli ve yeterli yaklaşımları içermediği, bu
konularda öğretmenlere gereken desteği sağlamadığı ve genel amaçlarla uyumluluk
açısından bazı beceri ve değerlerin programa eklenmesi gerektiği yönündedir.
2017 hayat bilgisi dersi öğretim programı öğretmen adayları beceri değer
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 6 |