Bu çalışma, Gaziantep’ten havayolu işletmelerini kullanarak seyahat eden katılımcıların, müşteri vatandaşlık davranışı ve birlikte değer oluşturmaya katılma istekliliği arasındaki ilişkiyi ölçmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın örneklemini Gaziantep Havayolunu kullanan kişiler oluşturmaktadır. Çalışmada verilerin elde edilmesi için nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniğinden yararlanılmış ve 402 katılımcıya ulaşılmıştır. Çalışmada hipotezleri test etmek amacıyla; standart sapma ve aritmetik ortalama analizleri ile parametrik testlerden Pearson Korelasyon Analizi, Bağımsız T-Testi ve One Way ANOVA analizleri uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda; katılımcıların müşteri vatandaşlık davranışına ve birlikte değer oluşturmaya katılım düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Müşteri vatandaşlık davranışı ile birlikte değer oluşturmaya katılım düzeyi arasında pozitif, anlamlı ve güçlü bir ilişkinin olduğu görülmüştür. Bununla beraber, müşteri vatandaşlık davranışının cinsiyet ve eğitim düzeyi değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar gösterdiği belirlenmiştir. Birlikte değer oluşturmaya katılımda cinsiyete göre anlamlı bir farklılığın olmadığı, eğitim düzeyi değişkenine göre anlamlı farklılıkların olduğu tespit edilmiştir. Eğitim düzeyine göre lisans ve lisansüstü grupların müşteri vatandaşlık davranışına ve birlikte değer oluşturmaya katılım düzeylerinin daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
Müşteri Vatandaşlık Davranışı Müşteri Davranışı Birlikte Değer Oluşturma
This article was conducted to measure the relationship between customer citizenship behavior and willingness to participate in creating value together, of participants traveling from Gaziantep using airlines. The sample of the article consists of people who use Gaziantep Airlines. In order to obtain the data in the article, the survey technique, one of the quantitative research methods, was used and 402 participants were reached. In order to test the hypotheses in the article; Standard deviation and arithmetic mean analyzes and Pearson Correlation Analysis, Independent T-Test and One Way ANOVA analyzes from parametric tests were applied. As a result of the article; It has been determined that the participants' level of participation in customer citizenship behavior and creating value together is high. It has been observed that there is a positive, significant and strong relationship between customer citizenship behavior and the level of participation in value creation. At the same time, it was determined that customer citizenship behavior showed significant differences according to gender and education level variables. It has been determined that there is no significant difference according to gender in participation in creating value together, but there are significant differences according to the education level variable. It has been determined that the undergraduate and graduate groups have higher participation levels in customer citizenship behavior and creating value together, according to education level.
Customer Citizenship Behavior Customer Behavior Value Co-Creation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 7 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 7 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |