Yumuşak güç, bir ülkenin askeri/ekonomik baskı kullanmadan, kültürel, politik ve sosyal unsurlarını çekici hale getirerek uluslararası alanda itibar kazanmasını amaçlayan bir unsurdur. Yumuşak güç; kültür, diplomasi, eğitim ve medya yoluyla sağlanabilir, uluslararası kamuoyunda olumlu bir imaj oluşturmada önemlidir. Ülke markalaması sürecinde, kamu diplomasisi ve ulusal kimlik kavramlarının önemi vurgulanmakta, özellikle ülkenin kendine özgü kültürel unsurları değerlendirilmektedir. Bu çalışmada Nye’ın “Yumuşak Güç Teorisi”nden hareketle, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA)’nın web sitesinde yayınlanan Türkiye tanıtım videolarında hangi yumuşak güç unsurlarına yer verildiği incelenerek, yumuşak güç kullanımındaki belirgin olmayan temaların açığa çıkarılması amaçlanmaktadır. İçerik analizi ile incelenen videolarda Türkiye markasının turizm ve kültür eksenli bir yumuşak güç stratejisi izlediği görülmektedir. Ülke marka değerini etkileyen yumuşak güç unsurlarının da daha dengeli, küresel çapta etkili olabilecek stratejiler ile desteklenmesi, ülkenin yumuşak güç skorunun artışına olumlu etkiler sağlayacaktır. Bu çalışmada yumuşak güç unsurunun ülke tanıtım kampanyalarında kullanımının analizi çalışmanın özgünlüğünü ortaya koymaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm Pazarlaması |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 2 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 24 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 9 Nisan 2025 |
Kabul Tarihi | 2 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1 |