Bu çalışmada yüksek lisans yapan matematik öğretmenlerinin, eğitimini aldıkları beyin temelli öğrenme ve öğretme yaklaşımını matematik eğitimiyle ilişkisini nasıl betimledikleri ve bunu ders planı tasarlanmasında nasıl kullandıkları sorularına cevaplanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını üç matematik öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma 14 hafta sürmüştür. Veriler doküman analizi, yarı-yapılandırılmış görüşme ve grup görüşmesi yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre öğretmenlerin beynin yapısı ve bölümleri, beynin zihinsel faaliyetleri ve beyni aktif kılan etkinlikler olarak üç temada derslerini betimledikleri anlaşılmıştır. Öğretmenlerin derslerini tasarlama sürecinde beyni aktif kılan etmenlere daha fazla dikkate aldıkları açıklamalarında fark edilmiştir. Özellikle öğrencilerin ön bilgilerini, bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirmelerini ve motivasyonlarına daha fazla dikkat ettikleri ancak bireysel farklılıkları ders tasarlamada çok olumlu bakmadıkları anlaşılmıştır. Fizyolojik ihtiyaçları karşılamayı ise derslerine yansıtmada kararsız oldukları gözlenmiştir.
This study answered the questions of how master's mathematics teachers describe the relationship between the brain-based learning and the teaching approach that they have been trained in and how they use it in the design of lesson plans. The participants of the study consisted of three mathematics teachers. A case study, the one of the qualitative research, was used. The study endured 14 weeks. Data were collected through document analysis, semi-structured interviews and group interviews. Content analysis was used to evaluate the data. According to the findings, it was understood that the teachers described their lessons in three themes as the structure and parts of the brain, mental activities of the brain and activities that activate the brain. It has been noticed in the explanations that teachers pay more attention to the factors that activate the brain in the process of designing their lessons. In particular, it was understood that students paid more attention to their prior knowledge, associating their knowledge with daily life and their motivations. However, they did not tend to consider individual differences positively in designing their lessons. It has been observed that teachers were undecided about taking their students' physiological needs into account in their lessons.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 8 Şubat 2023 |
Kabul Tarihi | 9 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 1 |