Abstract: Rapid technological advances and mechanization of social and economic development depend on the intellectual capacity of the human capital, which has become the most influential factor in development of innovative products in this last economic structure based of the knowledge. The Global Innovation Index (GII) provides a tool for performance evaluation, assessing innovation capacity, and refining innovation policies necessary for optimum growth of the economy. The most critical problem of economies with a large young population has turned into a young and educated unemployed population. In this framework, the relationship between education and employment has transformed into different forms, and the key source of wealth has been the human capital factor. We assume that human life is on the services provided by all creatures in orchestration and the ephemeral lifespan is the ultimate human capital. This study argues that the structure of education and training must align with the community's futuristic needs considering both cultural and religious orientations in line with the competencies and professional expertise required for innovation that could be used for both the worldly life and the hereafter. This can require for change in the techniques and methods used in education that can train versatile, responsible, capable of reasoning, learning, forward-leaning, and facilitating understanding of the requirements.
Innovation Human Capital Human Development Global Innovation Index HDI.
Özet: Hızlı teknolojik gelişmeler ve sosyal ve ekonomik gelişmenin mekanizasyonu, bilgiye dayalı bu son ekonomik yapıda yenilikçi ürünlerin geliştirilmesinde en etkili faktör haline gelen insan sermayesinin entelektüel kapasitesine bağlıdır. Küresel İnovasyon Endeksi (GII), performans değerlendirmesi, inovasyon kapasitesinin değerlendirilmesi ve ekonominin optimum büyümesi için gerekli inovasyon politikalarının rafine edilmesi için bir araç sağlar. Genç nüfusa sahip ekonomilerin en kritik sorunu genç ve eğitimli işsiz nüfusa dönüşmüştür. Bu çerçevede eğitim ve istihdam ilişkisi farklı biçimlere dönüşmüş ve zenginliğin temel kaynağı insan sermayesi faktörü olmuştur. İnsan yaşamının, orkestrasyondaki tüm canlılar tarafından sağlanan hizmetler üzerinde olduğunu ve geçici yaşam süresinin nihai insan sermayesi olduğunu varsayıyoruz. Bu çalışma, eğitim ve öğretim yapısının, hem dünya hayatı hem de ahiret için kullanılabilecek yenilik için gerekli yetkinlikler ve mesleki uzmanlıklar doğrultusunda, hem kültürel hem de dini yönelimleri dikkate alarak toplumun fütürist ihtiyaçları ile uyumlu olması gerektiğini savunmaktadır. Bu, eğitimde kullanılan çok yönlü, sorumlu, muhakeme yeteneğine sahip, öğrenen, ileriye dönük, gereksinimlerin anlaşılmasını kolaylaştıran teknik ve yöntemlerin değiştirilmesini gerektirebilir.
İnovasyon İnsan Sermayesi İnsani Gelişme Küresel İnovasyon İndeksi İGE.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi
Bu eser Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.