Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Örgüt Yönetimlerinde Pazarlama Araştırmaları Açısından Kültürel Kodlar ve Küreselleşmenin Etkileri

Yıl 2023, , 495 - 513, 30.10.2023
https://doi.org/10.59304/ijhe.1346749

Öz

Öz: Sanayi devrimi ile birlikte dünyada gerek ekonomik yapılarda, gerek üretim faktörlerinde hızlı bir değişim yaşanmaktadır. Özellikle buhar gücünün keşfi ile birlikte üretimin eskiye göre daha teknolojik yöntemlerle gerçekleşmesi, üretimin hızlanmasını ve ürünlerin çoğalmasını sağlamakla birlikte, dünyanın bir köy hali alarak küreselleşmesine sebep olmaktadır. Bu hızlı değişim ve küreselleşme, örgütler arasındaki rekabetin artmasına ve insanların beklentilerinde değişime yol açmaktadır. Bu rekabet ve beklenti hem işletme sahiplerinin hem de yöneticilerin ürettikleri mal ve hizmetleri daha çok satma ve kar elde etme çabası içerisine girmelerine neden olmaktadır. İlk zamanlar hedef sadece satış ve kar iken daha sonraları satış ve karın yerini pazarlama ve müşteri memnuniyeti almıştır. Küreselleşme gerek müşteri memnuniyetinde gerekse pazarlama konularında tüm örgütlere yeni yöntemleri keşfetmelerini sağlamaktadır. Tüm dünyadaki pazarlama araştırmalarını ve müşteri memnuniyetini ise etkileyen birçok faktör bulunmakla birlikte, dünyanın hızla değişimi ve küreselleşmesi ayrıca, ulusların kültürleri örgüt yönetimlerinin yanı sıra pazarlama araştırmalarında ve müşteri memnuniyetinde oldukça etkili olduğu söylenebilir. Bu çalışmanın amacı örgüt yönetimlerinde pazarlama araştırmaları açısından kültürel kodlar ve küreselleşmenin etkilerini tartışmaktır.

Kaynakça

  • Mead, R. (1998). International Management: Cross-Cultural Dimensions. Oxford: Blackwell.
  • Mucuk, İ. (2007). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitapevi.
  • Mucuk, İ. (2014). Modern İşletmecilik, (19. b.). İstanbul: Türkmen Kitabevi.

Cultural Codes and the Effects of Globalization in terms of Marketing Research in Organizational Management

Yıl 2023, , 495 - 513, 30.10.2023
https://doi.org/10.59304/ijhe.1346749

Öz

Abstract: With the industrial revolution, there has been a rapid change in both economic structures and production factors in the world. Especially with the discovery of steam power, production is carried out with more technological methods than before, accelerating production and increasing the number of products, and causing the world to become a village and globalize. This rapid change and globalization leads to increased competition between organizations and changes in people's expectations. This competition and expectation causes both business owners and managers to strive to sell more of the goods and services they produce and to make a profit. At first, the target was only sales and profit, but later sales and profit were replaced by marketing and customer satisfaction. Globalization enables all organizations to explore new methods in both customer satisfaction and marketing. Although there are many factors affecting marketing research and customer satisfaction all over the world, it can be said that the rapid change and globalization of the world, as well as the cultures of nations, are very effective in marketing research and customer satisfaction as well as organizational management. The aim of this study is to discuss the effects of cultural codes and globalization on marketing research in organizational management.

Kaynakça

  • Mead, R. (1998). International Management: Cross-Cultural Dimensions. Oxford: Blackwell.
  • Mucuk, İ. (2007). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitapevi.
  • Mucuk, İ. (2014). Modern İşletmecilik, (19. b.). İstanbul: Türkmen Kitabevi.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Örgütsel, Kişilerarası ve Kültürlerarası İletişim
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Muhammet Yüksel 0000-0002-6099-0160

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 20 Ağustos 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Yüksel, M. (2023). Cultural Codes and the Effects of Globalization in terms of Marketing Research in Organizational Management. Uluslararası Beşeri Bilimler Ve Eğitim Dergisi, 9(20), 495-513. https://doi.org/10.59304/ijhe.1346749

Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi 

Bu eser Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.