Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

19. Y. Y. Romanında İki Rol Model: Refet ve Jane Eyre (Erciyes Üniversitesi Edebiyat Fakültesi 1. Dil ve Kültür Çalışmaları Öğrenci Sempozyumu'nda sunulmuş bildiridir.)

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 8, 448 - 456, 31.10.2018

Öz

Fatma Aliye ve
Charlotte Bronte yaşadıkları ataerkil Türk ve İngiliz toplumunu eleştirel bir
bakış açısıyla ele almış ve bu toplumda yaşayacak tarzda iki kadın karakter
meydana getirmişlerdir. Refet ve Jane Eyre adlı romanlarında, kadının geri
planda olduğu 19. y. y.  Türk ve İngiliz
sosyal hayatında, kadının erkekle eşit konuma gelmesi için verdiği mücadelede
ona rol model olacak sembolik özelliklere sahip savaşçı bireyler anlatılmaya
çalışılmıştır. Amacımız iki romanda ana karakterler olan Refet ve Jane Eyre’in
kendi toplumlarında karşılaştıkları zorluklarla başa çıkma tarzlarıyla nasıl
bir rol model sergilediklerini analiz ederek ortaya koymaya çalışmaktır.
Çalışmada her iki roman taranarak ana karakterlerin olay örgüsü dahilinde
sergiledikleri davranışlar, düşünce yapıları ve psikolojik halleri incelenerek
nasıl bir rol model oluşturdukları incelenmiştir. Sonuç olarak Refet’in
buhranda olan Türk toplumuna eğitimli, sabırlı ve kendine yeten bir rol model
olduğu, Jane Eyre’in ise eğitim, mücadele ve sabırla sosyal hayatta yer
almasını telkin eden bir rol model olduğu kanısına varılmıştır.

Kaynakça

  • Referans1 Aliye, F. (2012). Refet. Ed. Şahika Karaca, İstanbul: Kesit Yayınları.
  • Referans2 Bronte, C. (1998). Jane Eyre. Ed. Margaret Smith, Oxford: Oxford UP.
  • Referans3 Rodensky, L. (Ed.) (2013). The Oxford Handbook of the Victorian Novel. Oxford: Oxford UP.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ahmet Karayonca 0000-0002-7183-928X

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2018
Gönderilme Tarihi 27 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Karayonca, A. (2018). 19. Y. Y. Romanında İki Rol Model: Refet ve Jane Eyre (Erciyes Üniversitesi Edebiyat Fakültesi 1. Dil ve Kültür Çalışmaları Öğrenci Sempozyumu’nda sunulmuş bildiridir.). Uluslararası Beşeri Bilimler Ve Eğitim Dergisi, 4(8), 448-456.

Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi 

Bu eser Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.