Fen Bilimleri Öğretmen Adayları için STEM Odaklı Laboratuvar Uygulamaları Etkinliği: Sağlıklı Yaşam Modülü’ne Yönelik Değerlendirmeler
Yıl 2018,
Cilt: 4 Sayı: 9, 329 - 347, 01.10.2018
Esra Bozkurt Altan
,
İrem Üçüncüoğlu
Kaynakça
- Baran E., Canbazoğlu S., ve Mesutoğlu C. (2015). Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) spotu geliştirme. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED), 5(2), 60-69.
- Bozkurt Altan, E. (2017). Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM-STEM) eğitimi Hastürk, H. G. (Ed.), Teoriden pratiğe fen bilimleri öğretimi (s. 354-388). Ankara: Pegem Yayıncılık.
- Bozkurt Altan, E. ve Ercan, S. (2016). STEM Education program for science teachers: perceptions and competencies. Journal of Turkish Science Education, 13, 103- 117.
- Bozkurt Altan, E., Ercan, S., Karahan, E. (2016). Tasarım temelli fen eğitimine yönelik öğrenci değerlendirmeleri: Bir durum çalışması. 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon.
- Bozkurt, E. (2014). Mühendislik tasarım temelli fen eğitiminin fen bilgisi öğretmen adaylarının karar verme becerisi, bilimsel süreç becerileri ve sürece yönelik algılarına etkisi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Bracey, G. ve Brooks, M. (2013). Teachers’n training: Building formal STEM teaching efficacy through informal science teaching experience. ASQ Advancing the STEM Agenda Conference, Grand Valley State University, Michigan.
- Çınar, S., Pırasa, N., Paliç Sadoğlu, G. (2016). Views of Science and Mathematics Preservice Teachers Regarding STEM. Universal Journal of Educational Research, 4(6),1479- 1487.
- Çorlu, M. S., Capraro,R. M. ve Capraro, M. M. (2014). Introducing STEM education: implications for educating our teachers for the age of innovation. Education and Science, 39(171), 74-85.
- Çorlu, M. S. 2017. STEM: Bütünleşik Öğretmenlik Çerçevesi. (Editörler: M. S. Corlu, E. Çallı), STEM Kuram ve Uygulamaları. Pusula, Ankara, 1-10.
- Ercan S. (2014). Fen eğitiminde mühendislik uygulamalarının kullanımı: tasarım temelli fen eğitimi. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
- Eroğlu, S., Bektaş, O. 2016. STEM eğitimi almış fen bilimleri öğretmenlerinin STEM temelli ders etkinlikleri hakkındaki görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi- Journal of Qualitative Research in Education, 4(3), 43-67. DOI :10.14689/issn.2148-2624.1.4c3s3m
- Bozkurt Altan, E. & Ercan, S. (2016). STEM Education program for science teachers: opinions and competencies. Journal of Turkish Science Education (TUSED), Special issue (13), 103-117.
- Hacıoğlu,Y., Yamak, H. ve Kavak, N. (2016). Mühendislik temelli fen eğitimi ile ilgili öğretmen görüşleri. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (3), 807- 830.
- Han, S., Yalvaç B., Capraro, M.M. ve Capraro, R.M. (2015). In-service teachers’ ımplementation and understanding of stem project based learning. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 11(1), 63-76.
- Karahan, E. (2017). STEM eğitim merkezleri, Çepni, S. (Ed.), Kuramdan uygulamaya STEM+A+E Eğitimi (s. 93-113). Ankara :Pegem Yayıncılık.
- Marshall, C. ve Rossman, G. B. (2006). Designing qualitative research (4th Edition). Sage Publications, USA.
- Marulcu, İ. (2010). Investigating the impact of a lego-based, engineering-oriented curriculum compared to an inquiry-based curriculum on fifth graders’ content learning of simple machines. Doctoral Dissertation, Lynch School of Education, Boston College.
- Merriam, S. B. (2013). (S. Turan, Çev.), Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
- National Academy of Engineering [NAE], National Research Council [NRC]. (2009). Engineering in K-12 education understanding the status and improving the prospects. Edt. Katehi, L., Pearson, G., Feder, M. Washington, DC: National Academies Press.
- National Academy of Engineering [NAE]. (2010). Standards for K-12 engineering education?. Washington, DC: National Academies Press.
- National Research Council [NRC]. (2012). A Framework for k-12 science education: Practices,crosscutting concepts, and core ideas. Washington DC: The National AcademicPress.
- National Science Board (NSB). (2007). A natıonal actıon plan for addressıng the crıtıcal needs of the U.s. Scıence, technology, engıneerıng and mathematıcs educatıon system. NSB 070114.
- Ostler, E. (2012). 21st century STEM education: a tactical model for long-range success. International Journal of Applied Science and Technology, 2(1), 28-33.
- Özçakır Sümen, Ö. ve Çalışıcı, H. (2016). Pre-service teachers’ mind maps and opinions on STEM education ımplemented in an environmental literacy course. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 16(2), 459- 476.
- Özçelik A. ve Akgündüz, D. (2018). Üstün/özel yetenekli öğrencilerle yapılan okul dışı STEM eğitiminin değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (2), 334- 351.
- Ramaley, J.A. (2017). Facilitating change: experiences with the reform of STEM education. Winona State University.
- Sanders, M. (2009). STEM, STEM education, STEMmania. The Technology Teacher. 68(4), 20-26.
- Satchwell, R. and Loepp, F. (2002). Designing and implementing an integrated mathematics, science, and technology curriculum for the middle school. Journal of Industrial TeacherEducation, 39(3), 41-66. https://scholar.lib.vt.edu/ejournals/JITE/v39n3/satchwell.html
- Siew, N. M., Amir, N. ve Chong, C. L. (2015). The perceptions of pre-service and in-service teachers regarding a project-based STEM approach to teaching science. SpringerPlus, 4(8), 1-20.
- Smith, J., Karr-Kidwell, PJ. (2000). The ınterdisciplinary curriculum: a literary review and a manual for administrators and teachers. http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED443172.pdf adresinden alınmıştır (12.09.2017).
- Sungur Gül, K. & Marulcu, İ. (2014). Investigation of in service and pre-service science teachers’ perspectives about engineering-design as an instructional method and legos as an instructional material. International Periodical for The Languages, Literature, and History of Turkish or Turkic, 9(2), 761-786.
- Thomas, T. A. (2014). Elementary teachers’ receptivity to ıntegrated science, technology, engineering, and mathematics (STEM) education in the elementary grades. Doctoral Dissertation, University of Nevada, Reno.
- Tübitak, Bilim ve Teknik, Şubat, 591, 14- 31.
- Türkiye Sanayici İşadamları Derneği [TÜSİAD]. (2014). STEM (science, technology, engineering and mathematics fen, teknoloji, mühendislik, matematik) alanında eğitim almış işgücüne yönelik talep ve beklentiler araştırması. http://www.stemtusiad.org/bilgi merkezi/anket-raporu (23 Mayıs 2016).
- Wang, H.H., Moore, T.J., Roehrig, G.H. ve Park, M.S. (2011). STEM ıntegration: teacher perceptions and practice. Journal of Pre-College Engineering Education Research (J-PEER), 1(2), 1-13.
- Wendell, K. B., Connolly, K. G., Wright, C. G., Jarvin, L., Rogers, C., Barnett, M. ve Marulcu, I. (2010). Incorporating engineering design into elementary school science curricula. American Society for Engineering Education Annual Conference & Exposition, Louisville, KY.
- Yamak, H., Bulut, N. ve Dündar, S. (2014). 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ile fene karşı tutumlarına fetemm etkinliklerinin Etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi (GEFAD), 34(2), 249-265.