Sanatın eğitsel işlevlerinden
yararlanılabilmesi için, çocukların küçük yaşlardan başlayarak duygu ve düşünce
dünyasının görsel ve dilsel iletilerle beslenmesi gerekir. Sanatçının okurla
paylaşmak istediği duygu ve düşüncelerin paylaşıldığı temel araç ve gereçler
ise çocuk edebiyatı yapıtlarıdır. Çocuklara
insan ve yaşam gerçeğini, dilin anlatım olanaklarını yetkin şekilde kullanarak
sezdirme, tanıtma; anadilinin tüm inceliklerini duyumsatmada edebiyat yapıtları
önemli bir rol üstlenir. Kuşkusuz bu ürünlerin başında da şiirler gelmektedir.
Kısa, etkili ve yalın anlatımları, uyaklı yapıları, imgeleri, tasarım ve
çağrışım boyutları ile şiirler; çocuklara Türkçenin özgün, içten anlatım
yollarını örnekleyen eşsiz bir kaynaktır. Çocuğun şiirle iletişim kurabilmesi,
dizelerde sözcüklerin oluşturduğu ses örüntülerin çocuğun ilgi ve
gereksinimlerini de kuşatan bir anlayışla yapılandırılmasına, düş ve düşünce
gücüyle yeniden biçimlendirilmesine bağlıdır. Bunun için de dilin anlatım
olanaklarının çocuk gerçekliği ile kuşatılabilmesi gerekir. Bu çalışmada da
Aytül Akal ve Mavisel Yener’in “Şiirimi Kedi Kaptı” adlı şiir kitabı çocuk
gerçekliği açısından incelenecek şiirlerin çocuk gerçekliğine uygun olup
olmadığı belirlenmeye çalışılacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 4 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 10 |
Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi
Bu eser Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.