Reklamların işletmelerin ürettikleri çeşitli mal ve
hizmetleri hedef kitlelerine tanıtmak, açıklamak veya hedef kitleyi
bilgilendirmek gibi birçok amacı vardır. Ticari ilişkilerin ilk kez başladığı
günlerden beri reklam işletmelerin hedef kitlelerinin dikkatini çekmek için
kullandıkları en etkili unsurlardandır. Etkili bir reklam marka bilinirliğini
artırarak hedef kitleyi markaya doğru çekmektedir. Müşteride markaya karşı bir
tutum oluşturabilmektedir. Bu nedenle reklama karşı hedef kitlenin genel
tutumun belirlenmesi reklamın etkinliği açısından oldukça önemli bir konudur.
Daha önce bu önemin farkına varan araştırmacılar çeşitli hedef kitlelerin
reklama karşı tutumlarını birçok çalışmada ölçmeye çalışmışlardır. Bu çalışmada
ise üniversitede öğrenim görürken reklam dersi almış ya da çeşitli derslerinde
reklam konusunu işlemiş sosyal bilimler ön lisans öğrencilerinin reklama karşı
genel tutumları ölçülmüştür. Çalışmada reklama yönelik genel tutum ölçeği
kullanılmıştır. Genel tutum ölçeği ifadelerine ilk önce güvenirlik analizi
yapılmış, daha sonra faktör analizi yapılarak bu ifadelerin kaç alt boyuta
ayrıldıkları tespit edilmiştir. Verilerinin değerlendirilmesinde ve
analizlerinde SPSS 21.0 programı kullanılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 22 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 10 |
Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi
Bu eser Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.