Çalışmanın
amacı, endüstri meslek lisesi'nde öğrenim gören öğrencilerin kendilik
anlayışını ve buna bağlı olarak yaşadıkları ötekilik deneyimlerini Kayseri'de
bulunan endüstri meslek liseleri öğrencileri üzerinden anlamak ve
yorumlamaktır. En önemli sosyalleşme yerlerinden birisi olan okulun, öğrencilerin
kişiliklerini, kimliklerini ve dünya görüşlerini nasıl oluşturduğuna etkisi ile
sosyo-kültürel yaşantılarının, cinsiyetler arası ilişkilerinin kendilik
anlayışlarına etkisi çalışmanın temelini oluşturacaktır. Çalışmada
derinlemesine gözlem ve sohbet yöntemi kullanılmıştır.
Çalışmada,
dört yıllık eğitim süreci içerisinde okul yönetimi ve disiplin ile öğrencilerin
kendi aralarındaki ideolojik etkileşim örüntülerini, onların davranışlarını ne
derece de belirlediği üzerinde durulacaktır. Ayrıca gerek okul yönetiminin
gerekse ideolojik bağlamda ortaya çıkan örüntülerinin diğer öğrenciler
üzerindeki tahakküm biçimleri incelenecektir. Son olarak okul ve okul dışı
rollerin kız ve erkek öğrenciler üzerinde nasıl bir dünya ürettiği ile
öğrencilerin “meslek liseli” olmalarının okul dışı sosyal ortamlarda nasıl bir
ötekilik deneyimi yaşadıkları üzerinde durulacaktır.
Bu
bulgular doğrultusunda, öğrencilerin meslek lisesinde okumaları ile ötekilik,
kendilik algıları, madde bağımlılıkları ve cinsiyetler arası ilişkileri gibi
etmenler arasında bağ kurulacaktır.
Kendilik Algısı Ötekilik Toplumsal Cinsiyet Madde Bağımlılığı Siyasi İdeoloji Dünya Görüşü
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Ağustos 2019 |
Gönderilme Tarihi | 6 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 11 |
Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi
Bu eser Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.