Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 11, 509 - 524, 12.08.2019

Öz

Bu çalışmanın
amacı, uluslararası öğrencilerin başarılarını etkileyen faktörleri tespit
etmektir. Yapılacak tespitler doğrultusunda uluslararası öğrencilerin
başarılarının artmasına katkı sağlayacak öneriler sunması açısından bu çalışma
önemli görülmektedir. Bu araştırma, betimsel araştırma yöntemlerinden tarama
modeli kullanılarak yapılan nitel bir çalışmadır. Araştırmanın evreni 2018-2019
eğitim-öğretim yılında Kayseri’de eğitim gören yabancı uyruklu öğrencilerden
oluşmakta olup, örneklemi ise 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Erciyes
Üniversitesi ERSEM’de öğrenim gören 48 yabancı uyruklu öğrencilerden
oluşmaktadır. Çalışmanın veri toplama aracını araştırmacı tarafından
geliştirilmiş ve bir bilim uzmanı tarafından incelenmiş anket formu
oluşturmaktadır. Anket formunun içeriğini demografik bilgiler ve açık uçlu
sorular oluşturmaktadır. Elde edilen verilerin çözümlemesinde içerik analizi
kullanılmıştır. Analiz sonucunda, uluslararası öğrencilerin başarılarını
etkileyen faktörlerin aile desteği, disiplinli çalışmak, arkadaş/çevre
ortamları, özgüvenin olması ve zamanı iyi değerlendirmenin olduğu tespit
edilmiştir. Bu bulgular ışığında, uluslararası öğrencilerin başarılarını
etkileyen en önemli faktörlerin ailelerinin desteği, disiplinli çalışmak ve arkadaş
ortamları ve çevreleri olduğu sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Referans 1 - Murat Boran, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri, muratboran@erciyes.edu.tr
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Govher Bayramdurdyyeva 0000-0001-9752-2064

Yayımlanma Tarihi 12 Ağustos 2019
Gönderilme Tarihi 10 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Bayramdurdyyeva, G. (2019). ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER. Uluslararası Beşeri Bilimler Ve Eğitim Dergisi, 5(11), 509-524.

Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi 

Bu eser Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.