Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türk Hazır Giyim Sektöründe Müşteri Temsilcisi

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 12, 1134 - 1153, 29.10.2019

Öz

Günümüzün küresel boyuttaki
aşırı rekabet ortamı, müşterinin önemini iyice artırmıştır. Bu ortamda müşteri
temsilcisi, müşteri ile işletme arasındaki ilişkiyi (sipariş alma, siparişi
takibi, müşteriyle sipariş konusundaki görüşmeleri yapma, ürünü müşteriye
teslim etme vb.) yönettiği için de işletmede stratejik bir konuma yükselmiştir.
Bu çalışma da, hazır giyim işletmelerinin müşteri temsilcisi adaylarından
mesleki bilgi beklentileri araştırılmıştır. Araştırmaya www.kariyer.net insan
kaynakları web sitesindeki 77 işletmenin müşteri temsilcisi iş ilanlarının
içerikleri incelenerek başlanmıştır. Daha sonra 11 hazır giyim işletmesinin
insan kaynakları sorumluları ile görüşülmüştür. Bu iki kaynaktan elde edilen
veriler kullanılarak, müşteri temsilcisinin sahip olması gereken özellikleri
belirleyen bir anket tasarlanmıştır. Ardından anketin uygulanması için 99 hazır
giyim işletmesinden oluşan örneklem grubu belirlenmiştir. Daha sonra anket
yoluyla elde edilen veriler analize tabi tutulmuştur. Analiz sonucunda şu sonuçlara
ulaşılmıştır: Hazır giyim işletmelerinin tamamı müşteri temsilcisinin, iletişim
yeteneğinin gelişmiş olmasını ve yabancı dil düzeyinin yüksek olmasını çok
önemli bulmaktadır. Ayrıca hazır giyim işletmelerinin müşteri temsilcisinden en
önemli beklentileri sırasıyla; müşteri ilişkileri yönetimi, termin takibi ve
sipariş yönetimi (sipariş oluşturma, sipariş takibi vb.) konularında yeterli
bilgiye sahip olmalarıdır.

Kaynakça

  • Acılar, A., Hatipoğlu, C. ve Bingöl, H (2015). The Expactations Of The Enterprises From The University-Industry Cooperation: Case Of Bilecik Provience, Global Business Research Congress, 223-232, 4-5 June, İstanbul, Turkey.
  • Atılgan, A (2011). Aile Şirketlerinde Kurumsallaşma ve Markalaşma Türkiye’de İleri Gelen Aile Şirketlerinin Kurumsallaşma ve Markalaşma Örnekleri İle Türk Hazır Giyim Sektöründe Bir Uygulama, Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Atılgan, T (2006). Tekstil ve Hazır Giyim Sektöründe Değer Zinciri ve Ekonomik Etkileri, Tekstil ve Konfeksiyon, 1, 260-270.
  • Babaoğul, M. ve Şener, A (2007). Tüketici Yazıları (I), Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri Basımevi, Ankara.
  • Çavdar, H., ve Çavdar, M (2010). İşletmelerde İşgören Bulma ve Seçme Aşamaları, Journal of Naval Science and Engineering, 6 (1), 79-93.
  • Greno Giyim Sanayi (GGS) (2018). Müşteri Temsilcisi, http://www.grenotextile.com/tr/insan-kaynaklari/musteri-temsilcisi Erişim: 02.11.2018.
  • İstanbul Moda Akademi (İMA). (2018). Tekstil ve Hazır Giyim Müşteri Temsilciliği, http://www.istanbulmodaakademisi.com/egitim/tekstil-ve-hazir-giyim-musteri-temsilciligi, Erişim: 02.11.2018.
  • kariyer.net (2018). Hakkımızda, https://www.kariyer.net/kariyerHaritasi/Hakkimizda.aspx, Erişim: 05.12.2018.
  • Kılıç, S. ve Çınar, R (2014). Yerel Tekstil ve Hazır Giyim İşletmelerinin Orijinal Marka Üretim Düzeyi ve İhracat Performanslarında Orijinal Tasarım Üretiminin Rolü: Çorum Tekstil Sektöründeki İşletmelere Yönelik Bir Uygulama, H.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 32 (2), 165-194.
  • Kocabaş, İ (2017). Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisinin İmajının Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Rolü. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(1), 118-147.
  • Nalcı, S (2016). Hazır Giyim Sektöründe Denetmen İhtiyacının Araştırılması, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Özbek, A (2018). Türk Hazır Giyim Ticaretinin Alt Sektörler Bazında Analizi, Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi, 4 (7), 161-183.
  • Özbek, A (2017). Devlet Teşvikleri ve Hazır Giyim İşletmeleri Üzerine Bir Çalışma, Doğu Anadolu Sosyal Bilimlerde Eğilimler Dergisi, 1/1, 1-14.
  • Özbek, A. ve Esmer, Y. (2018). A Research On Labor Force Requirement In Turkish Ready-Wear Industry, ICONSR 2018 International Conference on Social Science Research, 142.
  • Özbek, A (2017). Expectations of Ready Wear Business Enterprises from Vocational High School Graduates, 4. International Conference on Value Addition&Innovation in Textiles, 65-74, 27-28 March, 2017, National Textile University Faisalabad, Pakistan.
  • Şahin, A (2009). Giysi Alışverişinde Tüketicilerin Haute Couture ve Hazır Giyim Tercihleri İstanbul-Konya İllerinde Örnek Bir Araştırma, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • T.C. Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü Tekstil ve Konfeksiyon Ürünleri Daire Başkanlığı (2018). Hazır Giyim Sektör Raporu, https://ticaret.gov.tr/data/5b87000813b8761450e18d7b/Hazir_Giyim.pdf, Erişim: 14.12.2018.
  • Terkan, R (2011). Pazarlamanın Bir Parçası Olarak Halkla İlişkiler: Tüketici Davranışlarının Önemi, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3 (2), 297-306.
  • Yalçınkaya, B (2017). Denizli Tekstil ve Konfeksiyon Sektörünün Tekniker İstihdamına Yönelik 10 Yıllık (2007-2017) Sorunları Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 455-468.
Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 12, 1134 - 1153, 29.10.2019

Öz

Kaynakça

  • Acılar, A., Hatipoğlu, C. ve Bingöl, H (2015). The Expactations Of The Enterprises From The University-Industry Cooperation: Case Of Bilecik Provience, Global Business Research Congress, 223-232, 4-5 June, İstanbul, Turkey.
  • Atılgan, A (2011). Aile Şirketlerinde Kurumsallaşma ve Markalaşma Türkiye’de İleri Gelen Aile Şirketlerinin Kurumsallaşma ve Markalaşma Örnekleri İle Türk Hazır Giyim Sektöründe Bir Uygulama, Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Atılgan, T (2006). Tekstil ve Hazır Giyim Sektöründe Değer Zinciri ve Ekonomik Etkileri, Tekstil ve Konfeksiyon, 1, 260-270.
  • Babaoğul, M. ve Şener, A (2007). Tüketici Yazıları (I), Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri Basımevi, Ankara.
  • Çavdar, H., ve Çavdar, M (2010). İşletmelerde İşgören Bulma ve Seçme Aşamaları, Journal of Naval Science and Engineering, 6 (1), 79-93.
  • Greno Giyim Sanayi (GGS) (2018). Müşteri Temsilcisi, http://www.grenotextile.com/tr/insan-kaynaklari/musteri-temsilcisi Erişim: 02.11.2018.
  • İstanbul Moda Akademi (İMA). (2018). Tekstil ve Hazır Giyim Müşteri Temsilciliği, http://www.istanbulmodaakademisi.com/egitim/tekstil-ve-hazir-giyim-musteri-temsilciligi, Erişim: 02.11.2018.
  • kariyer.net (2018). Hakkımızda, https://www.kariyer.net/kariyerHaritasi/Hakkimizda.aspx, Erişim: 05.12.2018.
  • Kılıç, S. ve Çınar, R (2014). Yerel Tekstil ve Hazır Giyim İşletmelerinin Orijinal Marka Üretim Düzeyi ve İhracat Performanslarında Orijinal Tasarım Üretiminin Rolü: Çorum Tekstil Sektöründeki İşletmelere Yönelik Bir Uygulama, H.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 32 (2), 165-194.
  • Kocabaş, İ (2017). Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisinin İmajının Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Rolü. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(1), 118-147.
  • Nalcı, S (2016). Hazır Giyim Sektöründe Denetmen İhtiyacının Araştırılması, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Özbek, A (2018). Türk Hazır Giyim Ticaretinin Alt Sektörler Bazında Analizi, Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi, 4 (7), 161-183.
  • Özbek, A (2017). Devlet Teşvikleri ve Hazır Giyim İşletmeleri Üzerine Bir Çalışma, Doğu Anadolu Sosyal Bilimlerde Eğilimler Dergisi, 1/1, 1-14.
  • Özbek, A. ve Esmer, Y. (2018). A Research On Labor Force Requirement In Turkish Ready-Wear Industry, ICONSR 2018 International Conference on Social Science Research, 142.
  • Özbek, A (2017). Expectations of Ready Wear Business Enterprises from Vocational High School Graduates, 4. International Conference on Value Addition&Innovation in Textiles, 65-74, 27-28 March, 2017, National Textile University Faisalabad, Pakistan.
  • Şahin, A (2009). Giysi Alışverişinde Tüketicilerin Haute Couture ve Hazır Giyim Tercihleri İstanbul-Konya İllerinde Örnek Bir Araştırma, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • T.C. Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü Tekstil ve Konfeksiyon Ürünleri Daire Başkanlığı (2018). Hazır Giyim Sektör Raporu, https://ticaret.gov.tr/data/5b87000813b8761450e18d7b/Hazir_Giyim.pdf, Erişim: 14.12.2018.
  • Terkan, R (2011). Pazarlamanın Bir Parçası Olarak Halkla İlişkiler: Tüketici Davranışlarının Önemi, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3 (2), 297-306.
  • Yalçınkaya, B (2017). Denizli Tekstil ve Konfeksiyon Sektörünün Tekniker İstihdamına Yönelik 10 Yıllık (2007-2017) Sorunları Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 455-468.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ahmet Özbek

Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2019
Gönderilme Tarihi 3 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Özbek, A. (2019). Türk Hazır Giyim Sektöründe Müşteri Temsilcisi. Uluslararası Beşeri Bilimler Ve Eğitim Dergisi, 5(12), 1134-1153.

Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi 

Bu eser Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.