Günümüz rekabet şartları nedeniyle hazır giyim işletmelerinin müşteri memnuniyetini sağlaması, müşteri sadakatini artırması ve aynı müşteriye tekrar tekrar ürün satabilmesi için müşteri şikayetlerini iyi yönetebilmeleri son derecede önemli hale gelmiştir. Bu çalışma, herkesin dolabında yer alan, dayanıklılığı, uzun kullanım ömrü ve modadaki değişimlerden daha az etkilenmesi nedeniyle denim pantolonlar özelinde yapılmaktadır. Çalışmada denim pantolon müşterilerinin ürünler hakkındaki şikayetleri ile ilgili işletmelerin sergiledikleri tutum ve davranışların, yeniden satın alma ve marka güvenine etkisi araştırılmaktadır. Bu amaca ulaşmak için bir anket geliştirilmiştir. İlgili anket İstanbul ili sınırları içinde yaşayan 21-56 yaş arası 207 kadın 188 erkek olmak üzere toplam 395 denim pantolon müşterisine uygulanmıştır. Elde edilen veriler sonucunda; müşterilerin markaların şikayet yönetiminin yeterliliği ve başarısından etkilendiği, bu durumun tekrar satın alma davranışını etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.
Hazır Giyim İşletmeleri müşteri şikayeti tekrar satın alma marka güveni denim pantolon.
In order to assure customer happiness, boost customer loyalty, and consistently sell products to the same client, ready-made clothes enterprises must now manage customer complaints effectively due to the competitive environment of today. Due to their strength, longevity, and resistance to changes in fashion, denim trousers—which are a staple in every closet—are the focus of this study. The study looks into how brand trust and customer repurchase rates are affected by how businesses respond to customer complaints about their denim pants items. A questionnaire was created in order to accomplish this goal. A total of 395 denim trousers buyers, 207 women and 188 men, between the ages of 21 and 56, who resided in the province of Istanbul, participated in the survey. Based on the data collected, it has been determined that consumers are impacted by the effectiveness and efficiency of the brand's complaint management, and this circumstance affects their propensity to make additional purchases.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 18 |
Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi
Bu eser Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.