Bu çalışmanın amacı, kavram haritaları destekli çevre bilimi dersini alan fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşlerini belirlemektir. Kavram haritaları, kavramları doğru ve anlamlı bir şekilde birbirine bağlayan öğretim materyalleridir. Kavram haritaları yalnızca öğrencilerin fen kavramlarını anlamlı bir şekilde öğrenmesinde değil, aynı zamanda öğretmenlerin öğrencilere kavramları öğretmesinde de yardımcı olmaktadır. Araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde bir devlet üniversitesinin fen bilgisi öğretmenliği 3. sınıfta öğrenim gören 5 öğretmen adayı ile yapılmıştır. Çalışma nitel araştırmanın bir deseni olan olgu bilim yöntemi ile yürütülmüştür. Örneklem seçiminde amaçlı örneklem yöntemlerinden olan ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışma kapsamında çevre bilimi konularından olan yenilenebilir enerji kaynakları kavram haritaları ile desteklenerek anlatıldıktan sonra öğretmen adaylarının görüşleri alınmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış mülakatlar yoluyla elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler incelendiğinde, kavram haritası destekli çevre bilimi hakkında öğretmen adayları olumlu düşüncelerinin olduğunu ifade etmişler, ileride meslek hayatlarında kavram haritalarını kullanacaklarını belirtmişlerdir. Ayrıca derse yönelik motivasyonlarının artmasıyla birlikte bilişsel ve duygusal becerilerinde, özellikle psikomotor becerilerinde gelişmeler olduğunu bildirmişlerdir.
çevre eğitimi kavram haritaları fen bilgisi öğretmen adayları
Makaleyi destekleyen herhangibir kurum bulunmamaktadır
Bir proje çalışması değildir.
The aim of this study is to determine the views of science teacher candidates who took the environmental science course supported by concept maps. Concept maps are teaching materials that connect concepts accurately and meaningfully. Concept maps not only help students learn science concepts in a meaningful way, but also help teachers teach students concepts. The research was conducted with 5 science teacher candidates studying in the 3rd grade of science teaching at a state university in the spring semester of 2018-2019 academic year. The study was carried out with the phenomenology method, which is a pattern of qualitative research. The criterion sampling method, which is one of the purposeful sampling methods, was used in the selection of the sample. Within the scope of this study, after explaining the renewable energy resources, which are one of the environmental science subjects, supported by concept maps, the opinions of the teacher candidates were taken. Data were obtained through semi-structured interviews. When the data obtained from the research were examined, teacher candidates stated that they had positive thoughts about environmental science supported by concept maps, and they stated that they would use concept maps in their professional life in the future. In addition, they reported that with the increase in their motivation for the lesson, there were improvements in their cognitive and emotional skills, especially their psychomotor skills.
Environmental education concept map science teacher candidates
Bir proje çalışması değildir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Bir proje çalışması değildir. |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 9 Sayı: 19 |
Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi
Bu eser Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.