People refer to foreign language learning in many fields such as education, trade, politics with many other motivations such as ensuring individual and social communication and bridging cultures. The need for societies to learn foreign languages has become even more necessary, especially with the globalization. As this demand has grown, foreign language teaching and learning methods have also diversified and developed in the process. Artificial intelligence, which is rapidly integrated into human life with the ever-moving technology, has a great importance in foreign language learning. AI is the general name for the technology that aims to enable every human cognitive activity through computer systems. AI has developed over time and has become capable of reading, understanding, perceiving and even providing solutions to problems as an imitation of the human mind. AI technology is actively involved in almost every field where language has an impact. AI applications also play an important role in foreign language learning. In this context, AI-based chatbots, translation programs, language applications, wearable technology devices are preferred in the foreign language learning process and when simultaneous foreign language use is required. Russian language, with its grammatical structure and rich vocabulary, is among the most preferred languages in foreign language learning and AI devices are frequently used in the learning process. In this study, considering the qualitative research method, AI technology was examined in the axis of foreign language learning and its place in Russian language learning was determined. It is aimed to observe the effects of AI in foreign language learning, to examine the Russian language as a foreign language and to benefit those who want to work in this field. As a sub-problem of the research, questions about the effects of AI on the need for foreign language learning today and ethical norms were also addressed. With the research conducted, it was seen that AI, which is undoubtedly one of the biggest steps of the developing technology, provides convenience in the example of Russian language in foreign language learning and should be used in a controlled manner in order to avoid these negativities.
Artificial intelligence Foreign language learning Russian as foreign language
İnsanlar, bireysel ve toplumsal iletişimi sağlama, kültürler arası köprü oluşturma başta olmak üzere birçok başka motivasyonla eğitim, ticaret, politika gibi pek çok alanda yabancı dil öğrenmeye başvurmaktadırlar. Toplumların yabancı dil öğrenimine gereksinim duymaları özellikle dünyanın globalleşmesiyle daha da gerekli hale gelmiştir. Bu ihtiyacın artmasıyla birlikte süreç içerisinde yabancı dil öğretme ve öğrenme metotları da çeşitlenmiş ve gelişim göstermiştir. Sürekli devinim halinde olan teknolojiyle beraber insan yaşamına hızla uyum sağlayan yapay zekâ, yabancı dil öğreniminde büyük bir öneme sahiptir. Yapay zekâ, bilgisayar sistemleri aracılığıyla, insana özgü her bilişsel etkinliğin yapılabilmesini amaçlayan teknolojinin genel ismidir. Yapay zekâ, zamanla gelişerek insan zihninin bir taklidi olarak okuma, anlama, algılama ve hatta problemlere çözüm yolları sunma gibi yetilere sahip hale gelmiştir. Yapay zekâ teknolojisi, dilin etki ettiği hemen hemen her alanda aktif bir şekilde yer alır. Yabancı dil öğreniminde de yapay zekâ uygulamaları önemli rol oynamaktadır. Bu bağlamda yabancı dil öğrenim sürecinde ve eşzamanlı yabancı dil kullanımının gerektiği durumlarda yapay zekâ tabanlı sohbet robotları, çeviri programları, dil uygulamaları, giyilebilir teknoloji aygıtları tercih edilmektedir. Dilbilgisel yapısı ve zengin kelime haznesiyle Rus dili de yabancı dil öğreniminde en çok tercih edilen diller arasında yer almakta ve öğrenim sürecinde de yapay zekâ aygıtlarına sıkça başvurulmaktadır. Bu çalışmada da nitel araştırma yöntemi dikkate alınarak yabancı dil öğrenimi ekseninde yapay zekâ teknolojisi irdelenmiş ve Rus dili öğrenimindeki yeri saptanmıştır. Yabancı dil öğreniminde yapay zekânın etkilerinin gözlemlenmesi, yabancı dil olarak Rus dili özelinde incelenmesi ve bu alanda çalışma yapmak isteyenlere fayda sağlanması amaçlanmaktadır. Araştırmanın alt problemi olarak günümüzde yabancı dil öğrenme ihtiyacına yapay zekanın etkileri ve etik normları hakkında sorulara da değinilmiştir. Yapılan araştırmayla birlikte gelişen teknolojinin şüphesiz en büyük adımlarından biri olan yapay zekânın yabancı dil öğrenimi özelinde, Rus dili örneğinde kolaylık sağladığı ve bu olumsuzluklar yaşanmaması adına kontrollü bir şekilde kullanılması gerektiği görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 7 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 13 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 23 |
Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi
Bu eser Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.