Çalışmanın amacı, kanat profili seçiminin uçan kanat İHA'ların aerodinamik özelliklerini nasıl etkilediğini ortaya koymaktır. Bu amaçla MH 60, TL54, Eppler 339 ve TsAGI %12 kanat profilleri için karşılaştırmalı analizler yapılmıştır. Maksimum menzil performansı (maksimum kaldırma / sürükleme oranı) göz önüne alındığında, en iyi aerodinamik verimi MH 60 ve TL54 kanat profilinden yapılmış uçan kanatlı İHA vermektedir. MH 60 kanat profili ile uçan kanatta maksimum L/D oranı 33,1'dir, bu değer TL 54 kanat profili ile 32.7 uçan kanattır. Eppler 339 ile uçan kanat, TsAGI %12 ile uçan kanada kıyasla negatif hücum açılarında daha avantajlıdır. Eğim momenti katsayısı dikkate alındığında TsAGI %12 ile MH60 kanat profilinden yapılan uçan kanat TL 54 ve Eppler 339'a göre daha stabil bir özellik göstermektedir. Çalışma sonucunda TL 54 e MH60 airfoile sahip uçan kanat İHA, maksimum menzil, minimum iniş hızı ve maksimum dayanıklılık performansı açısından Eppler 339 ve TsAGI %12'den daha iyi performans gösterdi.
The aim of the study is to investigate how the choice of airfoil affects the aerodynamic characteristics of a flying wing UAV. For this purpose, comparative analyzes were performed for four different airfoils: MH60, TL54, Eppler 339, and TsAGI 12%. Given the maximum range performance (maximum lift /drag ratio), the best aerodynamic efficiency is given by the flying wing UAV with MH60 and TL54 airfoil. Based on their maximum lift-to-drag ratio, the flying wing UAVs made with MH60 and TL54 airfoils exhibited the best aerodynamic efficiency. Specifically, the maximum lift-to-drag ratio for the flying wing with the MH60 airfoil was 33.1, while that for the flying wing with the TL54 airfoil was 32.7. Considering the pitching moment coefficient, the flying wing made with the MH60 airfoil and TsAGI 12% exhibited a more stable characteristic than the TL54 and Eppler 339 airfoils. Based on the results of the study, it was found that the flying wing UAVs made with the TL54 and MH60 airfoils outperformed those made with the Eppler 339 and TsAGI 12% airfoils in terms of maximum range, minimum descent rate, and maximum endurance performance.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 6 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |