Today, many private companies and organizations have started to direct their investments in the field
of art and show their names in many fields from exhibition sponsorships to artistic competitions.
Companies try to privatize art by making such investments. In fact, they are trying to both advertise
and clear their name by using art for their own benefit. Companies prefer to invest only when they
come across a business that will generate a good profit. In this context, it is observed that especially
large companies direct the arts with their investments. Since it is thought that these investments will
not be wasted by the companies, they continue today despite all the economic negativities. Because
the need to direct the society always maintains its importance. It is not a coincidence that companies
have the opportunity to directly own the works of various artists with a very affordable budget,
through the exhibitions they organize, the competitions they organize, and the museums they have
established. In addition, it is a natural result of the art policy of the companies that the artist can
increase the value of his works in the market with the competitions held or the collections purchased,
which adds value to the collections already held by the companies. Thus, in the field of art in which
companies invest, it is seen that they both direct the art according to their own purposes and add
value to their investments through the collections they acquire in the art market.
Art Companies Investment Vehicle Art Market Economy Exhibition
Günümüzde birçok özel şirket ve kuruluş yatırımlarını sanat alanına yöneltmeye, sergi
sponsorluklarından, sanatsal yarışmalara kadar pek çok alanda isimlerini göstermeye başlamışlardır.
Şirketler bu tür yatırımlar yaparak sanatın özelleştirilmesi gerçekleştirilmeye çalışılır. Sanatı kendi
menfaatlerine göre kullanarak hem reklamlarını yapmaya hem de adını temize çıkarmaya
çalışmaktadırlar aslında. Şirketler, karşılarına ancak iyi bir oranda kar getirecek bir iş çıktığında
yatırım yapmayı tercih ederler. Bu bağlamda ülkemizde özellikle büyük şirketlerin yaptıkları
yatırımlarla sanata yön verdiği gözlenmektedir. Bu yatırımların şirketlerce boşa çıkmayacağı
düşünüldüğünden günümüzde de bütün ekonomik olumsuzluklara rağmen devam etmektedir. Çünkü
toplumu yönlendirme ihtiyacı her zaman önemini korumaktadır. Şirketlerin açtığı sergilerden,
düzenlediği yarışmalardan ve kurduğu müzeler aracılığıyla, çeşitli sanatçıların eserlerine oldukça
uygun bir bütçeyle doğrudan sahip olma imkanına kavuşması tesadüf değildir. Ayrıca yapılan
yarışmalarla, ya da satın alınan koleksiyonlarla sanatçının eserlerinin piyasadaki değerini
arttırabildiği, bunun da zaten şirketlerin daha önceden elinde bulundurdukları koleksiyonların
değerine değer kattığı da şirketlerin sanat politikasının şaşırılmaması gereken doğal bir sonucudur.
Böylece, şirketler yatırım yaptığı sanat alanında, sanatı hem kendi amaçlarına göre yönlendirdiği
hem de sanat piyasasında edindikleri koleksiyonlar aracılığıyla yatırımlarına değer üstüne değer
kattıkları görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 14 |