BibTex RIS Kaynak Göster

The Place of Necmettin Erbakan’s Spiritual Development in Islamic Economy and its Relation with Social Capital and Asymmetric Information

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 141 - 158, 01.03.2016

Öz

Education is very important issue in İslam to develop a Muslim individual who
should well learn the İslam for living his life according to İslamic rules. This order is
also important in the economic life. A Muslim individual should concern halal and
haram and avoid derivation an improper personal benefit. Erbakan mentions this
subject with the ethical economic development. According to Erbakan, the ethical
economic development is that a Muslim indivudial should act according economic
laws of İslam. Erbakan also states that the material development cannot actualise
without the ethical economic development for which the number of quran courses,
İslamic institutes and imam hatip school should increase to educate Muslims
İslamically. Thus, an economic system could constuct through which Muslims can
acquire İslamic mind, avoid harams and derivation an improper personal benefit,
give infaq and sadaqah. The terms of the ethical economic development of Erbakan
is just opposite of the homo economicus. Some İslamic scholars mention the ethical
economic development of Erbakan as homo İslamicus. There is a close relationship
between the ethical economic development and the homo İslamicus. This
relationship is analyzed in the study in terms of social capital and asymmetric
information.

Necmettin Erbakan’ın Manevi Kalkınma Söyleminin İslam Ekonomisi İçerisindeki Yeri ve Sosyal Sermaye ile Asimetrik Bilgi Konularıyla İlişkisi

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 141 - 158, 01.03.2016

Öz

İslam’da Müslüman bireyin inşası noktasında eğitim, önem verilen bir konudur.
Müslüman birey hayatını Allah’ın emir ve yasakları doğrultusunda şekillendirmesi
için İslam dinini iyi öğrenmelidir. Bu kural ekonomik hayatta da geçerlidir. Birey
iktisadi faaliyetlerini gerçekleştirirken helal ve harama dikkat etmeli, haksız
kazançtan uzak durmalıdır. Erbakan bu konuya “manevi kalkınma” kavramıyla
değinmiştir. Erbakan’a göre manevi kalkınma, bireyin islamın ekonomik yasalarına
göre hareket etmesidir. Erbakan, manevi kalkınma olmadan maddi kalkınmanın
gerçekleşemeyeceğini ifade eder. Manevi kalkınma için de bireylerin İslam dinini
öğrenebilecekleri kuran kursları, İslam enstitüleri, imam hatiplerin çoğaltılması
gerekir. Böylece insanların İslami şuura kavuşmasıyla, haramlardan kaçınması, haksız
yoldan kazanç elde etmemesi, infak ve sadaka vermesiyle daha adil bir ekonomik
sistem oluşur. Erbakan’ın manevi kalkınma söylemi kapitalizmin kendi çıkarları
peşinde koşan homo economicus kavramının tam zıddıdır. Erbakan’ın bu söylemi
başka İslam düşünürleri tarafından Homo-İslamicus olarak ifade edilmektedir.
Homo-İslamicus ile Erbakan’ın manevi kalkınma söylemi arasında yakın ilişki söz
konusudur. Bu benzerlik çalışmada detaylı olarak incelenmiş ve manevi kalkınmanın
ekonomi üzerindeki olumlu katkıları sosyal sermaye ve asimetrik bilgi konuları
açısından değerlendirilmiştir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA46HA24NS
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İrfan Ersin Bu kişi benim

Cengizhan Yıldırım Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ersin, İ., & Yıldırım, C. (2016). The Place of Necmettin Erbakan’s Spiritual Development in Islamic Economy and its Relation with Social Capital and Asymmetric Information. International Journal of Islamic Economics and Finance Studies, 2(1), 141-158.

25855

IJISEF'te yayınlanan tüm makaleler Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Bu lisans; yayınlanan tüm makaleleri, veri setlerini, grafik ve ekleri kaynak göstermek şartıyla veri madenciliği uygulamalarında, arama motorlarında, web sitelerinde, bloglarda ve diğer tüm platformlarda çoğaltma, paylaşma ve yayma hakkı tanır. Açık erişim disiplinler arası iletişimi kolaylaştıran, farklı disiplinlerin birbirleriyle çalışabilmesini teşvik eden bir yaklaşımdır.