Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examining the Importance of Critical Thinking Skills of School Administrators and Teachers’ Regarding Their Personal and Professional Lives

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 2, 20 - 31, 31.12.2018

Öz

Kaynakça

  • Akbıyık, C. (2002). Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Akademik Başarı. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Cerit, Y. (2008). Öğrenci, Öğretmen ve Yöneticilerin Müdür Kavramı ile İlgili Metaforlara İlişkin Görüşleri Eğitim ve Bilim Dergisi. 33(147).
  • Çelikkaya, T. (2012). Sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek için öğretmenlerin yaptıkları etkinlikler. International Journal of Social Science, 5(5), 57-74.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler. İkinci Yazım, 31.basım, Ankara: Nobel Kitabevi.
  • Karaşahin, M. (2009). İlköğretim ve Ortaöğretim okullarında görev yapan Öğretmenlerin okuma kültürlerinin değerlendirilmesi. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
  • Korkmaz, Ö. (2009). Eğitim Fakültelerinin Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Eğilim ve düzeylerine etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, (4), 879-902
  • Korkmaz, Ö. (2009). Öğretmenlerin eleştirel düşünme eğilim ve düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 10 (1): 1-13.
  • Metin, M. (2014). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • McLaren, P. (2011). Okullarda yaşam, eleştirel pedagojiye giriş. (Ed. M.Y. Eryaman ve H. Arslan) Ankara: Anı yayıncılık.Naktiyok, A. , Çiçek, M. (2014). Stratejik düşünmenin bir öncülü olarak eleştirel düşünme: yöneticiler üzerinde bir araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 28(2).Peterson, K. D. , Deal, T. E. (2002). The shaping school culture fieldbook. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Ruppel, R. (2005). The Intellectual Foundations of Critical Thinking. Critical Thinking at Viterbo Retrieved March 7, 2005 from the World Wide Web: http://www.viterbo.edu/personalpages/faculty/RRuppel/CritThink.html
  • Schreglmann, S. (2011). Konu Temelli Eleştiriler Düşünme Öğretiminin Öğretmen Adaylarının Akademik Başarı, Eleştirel Düşünme Eğilimine ve Düzeyine Olan Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Şahinel, S. (2007). Eleştirel düşünme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Şeker, H. , Görgen, İ. , Tuncel, İ. , Alcı, B. , Kablan, Z. , Baykara, K. , Küçüktepe, C. , Turan, H. (2012). Eğitimde program geliştirme kavramlar yaklaşımlar, (Ed. Hasan Şeker), Ankara: Anı Yayıncılık
  • Yücel, M. S. (2013). Almanca ve İngilizce Yabancı Dil Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 377-393. http://odsgm.meb.gov.tr/test/analizler/docs/PISA/PISA2015_Ulusal_Rapor.pdf

Examining the Importance of Critical Thinking Skills of School Administrators and Teachers’ Regarding Their Personal and Professional Lives

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 2, 20 - 31, 31.12.2018

Öz

The need for qualified managers and
teachers who will improve and give importance to critical thinking skills and
accept these skills as a philosophy of life in educational institutions has
increased recently. It is unexpectable that managers and teachers who do not
improve themselves in terms of critical thinking skills such as analytical
thinking, questioning, research, synthesis, analysis and evaluation can
contribute to institutions or students. These skills may influence the whole
life of students. In this regard, the research purposed to examine how much
school administrators and teachers give importance to critical thinking skills
in their personal and professional lives. In this frame, it was also aimed at
determining whether the importance of critical thinking skills of
administrators and teachers would significantly differ in terms of age,
seniority, gender, professional seniority, branch, administrative seniority,
educational status and the number of in-service training taken variables. The
research was carried oud with a survey method. The population of research
consisted of school administrators and teachers from formal high schools in
Basaksehir, Esenyurt, Avcılar and Beylikduzu townships at the European side of
Istanbul. The data were collected through “Critical Thinking Tendency Scale
(CTTS). The results revealed that school administrators and teachers give
importance to critical thinking skills at medium level both in their
professional and personal lives. Although significant difference was found in
age, professional seniority and in-service training variables, there is no
significant difference in gender, branch and educational status variables. It
is suggested that teachers’ critical thinking skills be improved during their
pre-service education. 

Kaynakça

  • Akbıyık, C. (2002). Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Akademik Başarı. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Cerit, Y. (2008). Öğrenci, Öğretmen ve Yöneticilerin Müdür Kavramı ile İlgili Metaforlara İlişkin Görüşleri Eğitim ve Bilim Dergisi. 33(147).
  • Çelikkaya, T. (2012). Sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek için öğretmenlerin yaptıkları etkinlikler. International Journal of Social Science, 5(5), 57-74.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler. İkinci Yazım, 31.basım, Ankara: Nobel Kitabevi.
  • Karaşahin, M. (2009). İlköğretim ve Ortaöğretim okullarında görev yapan Öğretmenlerin okuma kültürlerinin değerlendirilmesi. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
  • Korkmaz, Ö. (2009). Eğitim Fakültelerinin Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Eğilim ve düzeylerine etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, (4), 879-902
  • Korkmaz, Ö. (2009). Öğretmenlerin eleştirel düşünme eğilim ve düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 10 (1): 1-13.
  • Metin, M. (2014). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • McLaren, P. (2011). Okullarda yaşam, eleştirel pedagojiye giriş. (Ed. M.Y. Eryaman ve H. Arslan) Ankara: Anı yayıncılık.Naktiyok, A. , Çiçek, M. (2014). Stratejik düşünmenin bir öncülü olarak eleştirel düşünme: yöneticiler üzerinde bir araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 28(2).Peterson, K. D. , Deal, T. E. (2002). The shaping school culture fieldbook. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Ruppel, R. (2005). The Intellectual Foundations of Critical Thinking. Critical Thinking at Viterbo Retrieved March 7, 2005 from the World Wide Web: http://www.viterbo.edu/personalpages/faculty/RRuppel/CritThink.html
  • Schreglmann, S. (2011). Konu Temelli Eleştiriler Düşünme Öğretiminin Öğretmen Adaylarının Akademik Başarı, Eleştirel Düşünme Eğilimine ve Düzeyine Olan Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Şahinel, S. (2007). Eleştirel düşünme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Şeker, H. , Görgen, İ. , Tuncel, İ. , Alcı, B. , Kablan, Z. , Baykara, K. , Küçüktepe, C. , Turan, H. (2012). Eğitimde program geliştirme kavramlar yaklaşımlar, (Ed. Hasan Şeker), Ankara: Anı Yayıncılık
  • Yücel, M. S. (2013). Almanca ve İngilizce Yabancı Dil Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 377-393. http://odsgm.meb.gov.tr/test/analizler/docs/PISA/PISA2015_Ulusal_Rapor.pdf
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Cihan Öz

Aydın Balyer 0000-0003-1784-2522

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 14 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Öz, C., & Balyer, A. (2018). Examining the Importance of Critical Thinking Skills of School Administrators and Teachers’ Regarding Their Personal and Professional Lives. International Journal on Lifelong Education and Leadership, 4(2), 20-31.