International Journal of Languages' Education and Teaching'in amaçları şunlardır:
* Tüm dünyada dil eğitimi ile ilgili en son düşünce ve araştırmaları yaymak,
* Uluslararası akademisyenler için entelektüel bir platform sağlamak,
* Daha fazla veri tabanı ve indeks tarafından taranmak ve Açık Erişim Sistemi özelliği ile araştırmacılara kolay ve sınırsız erişim sağlamak,
* Açık Erişim Sistemi, veri tabanları, indeksler ve doi numarası aracılığıyla IJLET'te yayınlanan makalelerin yaygınlığını artırarak makalelerin atıf oranlarını artırmak.
International Journal of Languages' Education and Teaching, dil eğitimi, öğretimi, çeviri ve filoloji alanındaki güncel konuların ve sorunların tartışılması için bir forum sağlar. Makaleler, dil eğitiminde politika, müfredat, pedagoji veya değerlendirme konularından biri veya birkaçı için önemli ve iyi iletilmiş sonuçlar çıkarır.
IJLET'in görevi, dil uzmanlarını, eğitimde dil araştırmacılarını ve eğitim dilbilimcilerini, materyallerini eğitimsel sonuçlarını vurgulayacak şekilde düzenlemeye ve sunmaya teşvik etmektir. Böylece eğitim teorisyenlerini ve uygulayıcılarını etkileyerek öğrenciler için daha iyi eğitim sonuçlarının ortaya çıkmasına yardımcı olmaktadır.
IJLET'te dil eğitiminin tüm yönleriyle ilgili makaleler memnuniyetle karşılanmaktadır. Bu konular arasında anadil ve ikinci dil eğitimi, daldırma eğitimiyle ilgili konular, içerik temelli dil öğretimi, CLIL, iki dillilik, çok dillilik, dil eğitiminde yeni teknolojiler, dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme, çeviri ve tercüme eğitimi ve öğretim araçları yer almaktadır.