Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin yazma eğilimlerinin cinsiyet, anne -baba öğrenim durumu, anne-baba mesleği ve
ailenin gelirine göre anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Tarama modelinde yapılandırılan bu çalışmada
ölçme aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve “Yazma Eğilimi Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmada kullanılan veriler Konya ili Ereğli
ilçesinde öğrenim gören 371 öğrenciden toplanmıştır. Araştırmanın amaçları doğrultusunda toplanan veriler SPSS 20,0 veri analiz
programı kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre ortaokul öğrencilerinin yazma eğilimleri orta
düzeydedir. Yapılan t testine göre öğrencilerin yazma eğilimi algı puanlarının cinsiyete göre anlamlı farklılaşma gösterdiği
görülmüş ve kızların erkeklere göre yazma eğilimlerinin daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin yazma
eğilimleri baba öğrenim düzeyi, anne mesleği, aile gelirine göre anlamlı düzeyde farklılaşma gösterirken anne öğrenim düzeyine
ve babanın mesleğine göre herhangi bir farklılaşma göstermediği görülmüştür. Son olarak ortaokul öğrencilerinin yazma
eğilimleri ile gelir düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiş ve tutku alt boyutunda gelir düzeyinin düşük öğrenciler lehine anlamlı
farklılaşma gösterdiği görülmüştür.
Yazma Yazma Eğilimi Sosyoekonomik Düzey Ortaokul Öğrencilerinin Yazma Eğilimleri.
The aim of this study is to determine writing tendencies of secondary school students differ significantly according to gender,
parents 'education level, parents' profession and family income. The Personal Information Form and “The Writing Tendency
Scale” developed by Piazza and Siebert (2008). The data used in the study were collected from 371 students studying in Ereğli
district of Konya. For the purpose of the research, the data were analyzed using SPSS 20.0 data analysis program. According to t
test, it was seen that the writing tendency perception score of the students showed significant difference according to gender and
when arithmetic means were examine determine the source of difference, it was found that girls’ writing tendency was higher
than boys. While writing tendency of the students showed a significant difference according to parents’ education level, parents’
occupation, family income, it did not show any difference according to mother’s education level and father’s occupation. Finally,
the relationship between writing tendencies and income level of secondary school students was examined and it was found that
passion sub-dimension showed significant differentiation in favor of low-income students.
Writing Writing tendencies Socio-Economic Level Writing Tendencies of Secondary School Students.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |