Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Role of University in the Education of Writers of Children’s Literature: The Model of Aarhus University

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 4, 113 - 121, 30.12.2018

Öz

To be children's book writer is becoming a career for many people at the present. It can be seen that some people who are only aiming at providing financial gain or recognition because to be writer is not a compulsory prerequisite are called authors. However, some people in different areas who have knowledges about this area, artistic talent and the ability to recognize the child are able to produce qualified works. Writers and publishers have a major responsibility to contribute to children's reading culture, to ensure that children and books are friends, and to open doors to new life experiences for the child. Occasionally, the presence of parents who are unable to choose a qualified book for their child, sometimes with regard to their level of education, increases the importance of artists and publishing houses to work diligently on children's literature products and to put forth rigorous controls. At this point, it can be emphasized that it is important to provide education support for writers-illustrators and publishers who will produce quality works in the field of children's literature and publishing. In this context, this study is a qualitative research. The study aimed to examine the educational effectiveness of the Aarhus University in Denmark as part of the role of universities in the education of children's literature authors. For this purpose, interviews with 9 children's book authors participating in the Children's Literature Writing School (Forfatterskolen for Børnelitteratur) conducted by the Center for Children's Literature and Media (Center for Børns Litteratur og Medier) in Aarhus University were examined. The data of the study was obtained through document analysis. In analyzing the data, content analysis was used.

Kaynakça

  • Büyükçolak, İ. (2009). Kahkaha Gülleri. İstanbul: Nar Yayınları.
  • Christensen, N. (2018). About the Center for Children’s Literature and Media. http://cfb.au.dk Erişim Tarihi: 25.01.2018
  • Dilidüzgün, S. (2013). Ana Çizgileriyle Çocuk ve Çocuk Edebiyatı. Okulöncesinde Çocuk Edebiyatı içinde. (Editör: Zeliha Güneş). Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1815, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 941, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Feyzioğlu, Y. (2009). Açıl Kabağım Açıl. İstanbul: Kardeş Yayınları.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel Arastırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kardaş Koçak, M. (2017). 2000-2004 Yılları Arasında Okul Öncesi Dönem Çocukları İçin Yayınlanmış Olan Hikaye Kitaplarının Dış Yapı, İçyapı Ve Resimleme Nitelikleri Açısından İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Manguel, A. (2001). Okumanın Tarihi. Çev.: Füsun Ellioğlu. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Mills, C. (2011). The Author’s Perspective. Handbook of Research on Children’s and Young Adult Literature. (Ed: Shelby A. Wolf, Karen Coats, Patricia Enciso and Christine A. Jenkins), 374-384. New York and London: Routledge.
  • Sever, S. (2008). Çocuk ve Edebiyat. İzmir: TUDEM.

Çocuk Edebiyatı Yazarlarının Eğitiminde Üniversitelerin Rolü: Aarhus Üniversitesi Örneği

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 4, 113 - 121, 30.12.2018

Öz

Günümüzde, çocuk kitabı yazarlığı birçok insanın uğraşı haline gelmiştir. Yazarlığın herhangi bir önkoşulu olmamasından dolayı kimi zaman yalnız maddi kazanç sağlama ya da tanınırlık amaçlayan insanların yazar olarak adlandırıldığı görülebilir. Bununla birlikte yıllarca eğitimini aldığı bambaşka alanlardaki birikiminin üzerine yeni öğrenmeler, sanatsal yetenek ve çocuğu tanıma becerisi eklemiş yazarlar da nitelikli yapıtlar üretebilmektedir. Çocukların okuma kültürü edinmesine katkıda bulunmak, çocuk ve kitabın dost olmasını sağlamak, çocuğa yeni yaşam deneyimlerinin kapılarını aralamak için yazan-çizen sanatçılar ve yayınevleri, önemli bir sorumluluk üstlenmektedir. Kimi zaman eğitim düzeyi kimi zaman ilgileri bakımından çocuğuna nitelikli kitap seçmekte zorlanan velilerin varlığı, sanatçı ve yayınevlerinin çocuk edebiyatı ürünlerini özenli çalışmalar ve titiz kontroller sonucu ortaya koymalarının önemini artırmaktadır. Bu noktada çocuk edebiyatı alanında nitelikli yapıtlar üretecek yazar-çizerlerin yetişmesinin ve yayımcılara eğitim desteği sağlanmasının önemli olduğu vurgulanabilir. Bu çalışmada; çocuk edebiyatı yazarlarının eğitiminde üniversitelerin rolünü ortaya koymak için Danimarka’da bulunan Aarhus Üniversitesi’nin çocuk edebiyatı yazarlarına yönelik yürüttüğü eğitim-öğretim etkinliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Aarhus Üniversitesi bünyesindeki Çocuk Edebiyatı ve Medya Merkezi (Center for Børns Litteratur og Medier)’nin eğitim-öğretim çalışmalarını gerçekleştirdiği Çocuk Edebiyatı Yazarlık Okulu (Forfatterskolen for Børnelitteratur)’na katılan 9 çocuk kitabı yazarıyla kurum tarafından yüz yüze yapılmış söyleşiler incelenmiştir. Nitel olarak yürütülen bu çalışmanın verileri, doküman analizi yoluyla elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde, içerik analizinden yararlanılmıştır.

Kaynakça

  • Büyükçolak, İ. (2009). Kahkaha Gülleri. İstanbul: Nar Yayınları.
  • Christensen, N. (2018). About the Center for Children’s Literature and Media. http://cfb.au.dk Erişim Tarihi: 25.01.2018
  • Dilidüzgün, S. (2013). Ana Çizgileriyle Çocuk ve Çocuk Edebiyatı. Okulöncesinde Çocuk Edebiyatı içinde. (Editör: Zeliha Güneş). Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1815, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 941, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Feyzioğlu, Y. (2009). Açıl Kabağım Açıl. İstanbul: Kardeş Yayınları.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel Arastırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kardaş Koçak, M. (2017). 2000-2004 Yılları Arasında Okul Öncesi Dönem Çocukları İçin Yayınlanmış Olan Hikaye Kitaplarının Dış Yapı, İçyapı Ve Resimleme Nitelikleri Açısından İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Manguel, A. (2001). Okumanın Tarihi. Çev.: Füsun Ellioğlu. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Mills, C. (2011). The Author’s Perspective. Handbook of Research on Children’s and Young Adult Literature. (Ed: Shelby A. Wolf, Karen Coats, Patricia Enciso and Christine A. Jenkins), 374-384. New York and London: Routledge.
  • Sever, S. (2008). Çocuk ve Edebiyat. İzmir: TUDEM.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türk Dili ve Edebiyatı (Diğer), Türkçe Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Emine Akyüz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Akyüz, E. (2018). Çocuk Edebiyatı Yazarlarının Eğitiminde Üniversitelerin Rolü: Aarhus Üniversitesi Örneği. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 6(4), 113-121.