Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul Öğrencilerinin Yazma Eğilimleri ile Sosyoekonomik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 1, 102 - 111, 30.03.2020
https://doi.org/10.29228/ijlet.40256

Öz

Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin yazma eğilimlerinin cinsiyet, anne -baba öğrenim durumu, anne-baba mesleği ve
ailenin gelirine göre anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Tarama modelinde yapılandırılan bu çalışmada
ölçme aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve “Yazma Eğilimi Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmada kullanılan veriler Konya ili Ereğli
ilçesinde öğrenim gören 371 öğrenciden toplanmıştır. Araştırmanın amaçları doğrultusunda toplanan veriler SPSS 20,0 veri analiz
programı kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre ortaokul öğrencilerinin yazma eğilimleri orta
düzeydedir. Yapılan t testine göre öğrencilerin yazma eğilimi algı puanlarının cinsiyete göre anlamlı farklılaşma gösterdiği
görülmüş ve kızların erkeklere göre yazma eğilimlerinin daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin yazma
eğilimleri baba öğrenim düzeyi, anne mesleği, aile gelirine göre anlamlı düzeyde farklılaşma gösterirken anne öğrenim düzeyine
ve babanın mesleğine göre herhangi bir farklılaşma göstermediği görülmüştür. Son olarak ortaokul öğrencilerinin yazma
eğilimleri ile gelir düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiş ve tutku alt boyutunda gelir düzeyinin düşük öğrenciler lehine anlamlı
farklılaşma gösterdiği görülmüştür.

Kaynakça

  • Arslan, N. ve Durukan, E. (2015). Ortaokul öğrencilerinin öğrenme stilleri ve yazma eğilimleri arasındaki ilişki. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi. 4(3), 1251-1267.
  • Ateş, M. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Dinlediğini Anlama Becerileri İle Sosyo-Ekonomik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. International Journal of Language Academy, 4(4), 309-317. Balcı, Ahmet (2009). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlık ve İlgileri Üzerine Bir Araştırma. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Baş, G. ve Şahin, C. (2012). İlköğretim 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin okuma tutumları ve yazma eğilimleri ile Türkçe dersindeki akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Turkish Studies. 7 (3), 555-572.
  • Baş, G. ve Şahin, C. (2013). İlköğretim öğrencilerinin yazma eğilimlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 3 (1), 32-42.
  • Epçaçan, C. (2013). Çoklu zekâya dayalı etkinliklerin öğrencilerin okuma alışkanlığına ilişkin tutuma ve okuduğunu anlama özyeterlik algısına etkisi. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8 (1), 1335-1353.

The Study of the Relationship between Writing Tendencies and SocioEconomic Levels of Secondary School Students

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 1, 102 - 111, 30.03.2020
https://doi.org/10.29228/ijlet.40256

Öz

The aim of this study is to determine writing tendencies of secondary school students differ significantly according to gender,
parents 'education level, parents' profession and family income. The Personal Information Form and “The Writing Tendency
Scale” developed by Piazza and Siebert (2008). The data used in the study were collected from 371 students studying in Ereğli
district of Konya. For the purpose of the research, the data were analyzed using SPSS 20.0 data analysis program. According to t
test, it was seen that the writing tendency perception score of the students showed significant difference according to gender and
when arithmetic means were examine determine the source of difference, it was found that girls’ writing tendency was higher
than boys. While writing tendency of the students showed a significant difference according to parents’ education level, parents’
occupation, family income, it did not show any difference according to mother’s education level and father’s occupation. Finally,
the relationship between writing tendencies and income level of secondary school students was examined and it was found that
passion sub-dimension showed significant differentiation in favor of low-income students.

Kaynakça

  • Arslan, N. ve Durukan, E. (2015). Ortaokul öğrencilerinin öğrenme stilleri ve yazma eğilimleri arasındaki ilişki. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi. 4(3), 1251-1267.
  • Ateş, M. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Dinlediğini Anlama Becerileri İle Sosyo-Ekonomik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. International Journal of Language Academy, 4(4), 309-317. Balcı, Ahmet (2009). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlık ve İlgileri Üzerine Bir Araştırma. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Baş, G. ve Şahin, C. (2012). İlköğretim 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin okuma tutumları ve yazma eğilimleri ile Türkçe dersindeki akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Turkish Studies. 7 (3), 555-572.
  • Baş, G. ve Şahin, C. (2013). İlköğretim öğrencilerinin yazma eğilimlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 3 (1), 32-42.
  • Epçaçan, C. (2013). Çoklu zekâya dayalı etkinliklerin öğrencilerin okuma alışkanlığına ilişkin tutuma ve okuduğunu anlama özyeterlik algısına etkisi. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8 (1), 1335-1353.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkçe Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Emine Sur

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sur, E. (2020). Ortaokul Öğrencilerinin Yazma Eğilimleri ile Sosyoekonomik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 8(1), 102-111. https://doi.org/10.29228/ijlet.40256