This study compared the 5th grade Turkish textbook with the 5th grade Russian textbook. Book comparisons were made in the
summer of the field. However, this study is the first since no comparative studies have been found in the Class 5 Russian and
Grade 5 Turkish textbooks special. Textbooks give way to learning lives of learners; enables the creation and completion of
preliminary information and is important to ensure that he sees the activities and research that will take place during the
course. The analysis of the comparisons of the textbooks of the two countries is important for improving our textbooks. Because
the study takes place based on document review, it is a descriptive study that takes advantage of qualitative data analyses. The
research consists of 18 visuals and 1 table. The table includes the texts in the textbook of 2 countries and the small texts created
in footnote form. When two books are compared to the 5th grade Turkish textbook, the text numbers at the subtitle of each
theme are fixed, and the activities are consistent with the texts; Compatibility is not observed among the text numbers below the
themes in the 5th grade Russian textbook. When we examine the 5th grade Russian textbook, we see that the original target in
the book is for learners to use the language in the first place with the right voice, mindful of the rules of grammar. At the same
time, the book also includes people who are important to their countries doing both literary and academic studies in language
and literature.
Bu çalışmada 5.sınıf Türkçe ders kitabı ile 5.sınıf Rusça ders kitabında yer alan metinler üzerinden iki kitap karşılaştırılmıştır. Alan yazınında kitap karşılaştırılmaları yapılmıştır. Ancak 5.sınıf Rusça ve 5.sınıf Türkçe ders kitapları özelinde herhangi bir karşılaştırmalı çalışmaya rastlanmadığı için bu çalışma ilk olma özelliği taşımaktadır. Ders kitapları öğrenicilerin öğrenme yaşamlarına yol verir; ön bilgilerinin oluşturulup tamamlanmasına olanak sağlar ve ders esnasında yapılacak olan etkinlikleri, araştırmalarını görmesini sağlaması açısından önem arz etmektedir. İki ülke ders kitaplarının karşılaştırmaları bir şekilde analizi de ders kitaplarımızın iyileştirilmesi açısından önem arz etmektedir. Çalışma doküman incelemeye dayalı olarak gerçekleştiği için nitel veri analizlerinden yararlanılarak gerçekleşen betimsel bir çalışmadır. Araştırma 18 görsel ve 1 tablodan oluşmaktadır. Tabloda 2 ülkenin ders kitabında yer alan temaların içerisindeki metinlere ve dipnot şeklinde oluşturulmuş küçük metinlere yer verilmiştir. İki kitap karşılaştırıldığında 5.sınıf Türkçe ders kitabında her temanın alt başlığında yer alan metin sayıları sabit ve etkinlikler metinlere uygunken; 5.sınıf Rusça ders kitabında temaların altında yer alan metin sayıları arasında uyumluluk gözlenmemektedir. 5.sınıf Rusça ders kitabını incelediğimizde kitapta asıl hedeflenen noktanın öğrenicilerin dili ilk başta doğru sesletimle, dilbilgisi kurallarına dikkat ederek kullanılmasının amaçlandığını görüyoruz. Kitapta aynı zamanda dil ve edebiyat alanında hem edebi hem akademik çalışmalar yapan ülkeleri için önemli olan kişilere de yer verilmiş olduğunu görüyoruz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 1 |