Tajfel’in geliştirdiği sosyal kimlik kuramı temel
kavramlarından yola çıkarak mesleklerin, bireyler için zamanla
içselleştirilerek bir sosyal kimlik haline geldiğini söylemek mümkündür. Bu
çalışmada bir sosyal kimlik olarak Türkiye’deki “bankacı kimliği” algısı ele
alınmış olup, dönemsel olarak bankacıların meslek kimliği algılamalarının nasıl
değiştiği sorusu, nitel araştırma yöntemi kullanılarak aydınlatılmaya
çalışılmıştır. Araştırmanın sonucunda bankacılık meslek kimliği algısında bir
değişim gözlemlenmiştir. Değişimin kırılım noktasının 2001 Türkiye ekonomik
krizi olduğu tespit edilmiş olup, algıdaki değişimde; sosyal statü, banka
çalışma koşulları, banka/çalışan müşteri ilişkisi ve bankacılık sistemi olmak
üzere dört alt tema bulunmuştur. Bankacılık kimliği ile ilgili genel algının,
2001 Türkiye ekonomik krizi öncesinde daha olumlu olarak görüldüğü, fakat kriz
sonrasında belirtilen alt temalar ışığında algının olumsuz yöne doğru seyrettiği
görülmüştür. Yapılan görüşmeler sonucunda, algıdaki bu olumsuz değişimin ana
nedeninin, kriz sonrasında bankacılık sektöründeki artan rekabet olduğu sonucu
bulunmuştur. Pazarlama açısından ise ilgili olumsuzluk bağlamında bankaların
marka imajını koruması bakımından gerekli pazarlama stratejilerini uygulaması
gerekmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 12 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |