Bu
araştırmanın amacı, okul müdürleri ve öğretmenlerin, öğretimin denetimine
ilişkin görüşlerini derinlemesine incelemektir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden
olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırma, Siirt ili Kurtalan ilçesinde görev
yapan 18 öğretmen ve 12 okul müdürü ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma
grubu, maksimum örneklem yöntemi ile oluşturulmuştur. Araştırmada ihtiyaç
duyulan veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış
görüşme formu aracılığıyla yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak elde
edilmiştir. Toplanan veriler, betimsel analiz, içerik analizi ve sürekli
karşılaştırma tekniğiyle çözümlenmiştir. Araştırma sonuçları, öğretimde denetimin
gerekliliğini ortaya koymakla birlikte, uygulama noktasında birtakım sorunlarla
karşılaşıldığını göstermektedir. Araştırma kapsamında, okul müdürlerine
öğretimin denetlenmesi konusunda çeşitli eğitimler vermenin yanı sıra,
denetleme faaliyetlerinde alan uzmanı veya zümre desteğinin sağlanmasının
öğretimin denetimine önemli bir katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ağustos 2018 |
Gönderilme Tarihi | 20 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |