Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 2, 94 - 103, 21.12.2018

Öz

Kaynakça

  • Akın Kösterelioğlu, M. (2017). The effect of teachers' shared leadership perception on academic optimism and organizational citizenship behaviour: a Turkish case. International Journal of Leadership in Education, 20(2), 246-258.
  • Alanezi, A. (2016). The relationship between shared leadership and administrative creativity in Kuwaiti schools. Management in Education, 30(2), 50-56.
  • Beatriz, P., Deborah, N., & Hunter, M. (2008). Improving School Leadership, Volume 1 Policy and Practice: Policy and Practice(Vol. 1). OECD publishing.
  • Bostanci, A. B. (2013). The Prediction Level of Teachers' Organizational Citizenship Behaviors on the Successful Practice of Shared Leadership. Eurasian Journal of Educational Research, 51, 177-194.
  • Erçetin, Ş.Ş. ve M.A. Hamedoğlu (2007) Küreselleşme sürecinde ulusal liderleri roller ve uluslar arası izdüşümleri. ICENAS 38, Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi. Atatürk Kültür Dil ve Tarih Yüksek Kurumu. Bildiri Özetleri Kitabı. 10–15. Eylül.2007 Ankara
  • Fitzsimons, D. 2016. How Shared Leadership Changes Our Relationships at Work. Harvard Business Review. Retrieved from https://hbr.org/2016/05/how-shared-leadership-changes-our-relationships-at-work
  • Goldsmith, M. (2010). Sharing Leadership to Maximize Talent. Harvard Business Review. Retrieved from https://hbr.org/2010/05/sharing-leadership-to-maximize
  • Hallinger, P. (2011). Leadership for learning: Lessons from 40 years of empirical research. Journal of educational administration, 49(2), 125-142.
  • Kaya, A. & Ozmusul, M. (2014). The Impact of Shared, Ethical, Transformational, Authentic, Transactional and Servant Leadership on Organizational Creativity. Aust. J. Basic & Appl. Sci., 8(3): 498-513.
  • Khasawneh, S. (2011). Shared leadership and organizational citizenship behaviour in Jordanian public universities: Developing a global workforce for the 21st Century. Educational management administration & leadership, 39(5), 621-634.
  • Pearce, C. L., & Manz, C. C. (2005). The new silver bullets of leadership: The importance of self-and shared leadership in knowledge work. Organizational Dynamics 34(2), 130-140.
  • Poff, J. C., & Parks, D. J. (2010). Is shared leadership right for your school district? AASA Journal of Scholarship & Practice, 6(4), 29-39.
  • Wilhelm, T. (2013). How principals cultivate shared leadership. Educational Leadership, 71(2), 62-66.

OKUL YÖNETİMİNDE KARAR SÜRECİNE ÖĞRENCİ, VELİ VE PERSONELİN KATILMASI: PAYLAŞIMCI LİDERLİK BAKIMINDAN BİR ANALİZ

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 2, 94 - 103, 21.12.2018

Öz

Çağdaş okul yönetimi
anlayışında katılımcı yönetim, demokratik yönetim, şeffaf yönetim, sinerji gibi
kavramlar vurgulanmaktadır. Ayrıca eğitim reformlarının başarıya ulaşmasında ve
okulların iyileştirilmesinde okul liderliğinin önemi açıktır.  Liderlik araştırmalarında en çok çalışılan ve
öne çıkan konulardan biri de paylaşılan liderlik olmuştur. Paylaşılan liderlik,
liderliği tek bir kişinin güdümünden çıkararak; organizasyonda paydaş olan tüm
kişi ve gruplara, kararlara katılma fırsatı tanıyan demokratik bir süreçtir.  Paylaşılan liderlik, başka bir değişle, okulun
amaçlarına etkili bir şekilde ulaşması liderliğin paylaşılmasıdır. Özellikle,
okuldaki karar süreçlerinin iyileştirilmesi ve demokratik okul kültürünün
geliştirilmesinde paylaşılan liderliğin etkisi büyüktür. Bu çalışmada okul
yöneticilerinin gözünden okullarda paylaşılan liderlik konusunda yaşanan
engeller ve çözüm önerileri ele alınmıştır. Nitel araştırma deseninin
kullanıldığı bu çalışmada, Şanlıurfa’da okul yöneticisi olan on iki katılımcıya
okulla ilgili kararlara okuldaki personelin, velilerin ve öğrencilerin aktif
olarak katılmasında yaşanan engeller ve bunlar karşısındaki çözüm önerileri
sorulmuştur. Veriler, açık uçlu soruların olduğu yazılı form üzerinden
toplanarak, içerik analiziyle değerlendirilmiştir. Ayrıca çalışmada
katılımcılardan elde edilen nitel veriler tematik olarak gruplandırılarak
tablolaştırılarak özetlenmiştir. 

Kaynakça

  • Akın Kösterelioğlu, M. (2017). The effect of teachers' shared leadership perception on academic optimism and organizational citizenship behaviour: a Turkish case. International Journal of Leadership in Education, 20(2), 246-258.
  • Alanezi, A. (2016). The relationship between shared leadership and administrative creativity in Kuwaiti schools. Management in Education, 30(2), 50-56.
  • Beatriz, P., Deborah, N., & Hunter, M. (2008). Improving School Leadership, Volume 1 Policy and Practice: Policy and Practice(Vol. 1). OECD publishing.
  • Bostanci, A. B. (2013). The Prediction Level of Teachers' Organizational Citizenship Behaviors on the Successful Practice of Shared Leadership. Eurasian Journal of Educational Research, 51, 177-194.
  • Erçetin, Ş.Ş. ve M.A. Hamedoğlu (2007) Küreselleşme sürecinde ulusal liderleri roller ve uluslar arası izdüşümleri. ICENAS 38, Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi. Atatürk Kültür Dil ve Tarih Yüksek Kurumu. Bildiri Özetleri Kitabı. 10–15. Eylül.2007 Ankara
  • Fitzsimons, D. 2016. How Shared Leadership Changes Our Relationships at Work. Harvard Business Review. Retrieved from https://hbr.org/2016/05/how-shared-leadership-changes-our-relationships-at-work
  • Goldsmith, M. (2010). Sharing Leadership to Maximize Talent. Harvard Business Review. Retrieved from https://hbr.org/2010/05/sharing-leadership-to-maximize
  • Hallinger, P. (2011). Leadership for learning: Lessons from 40 years of empirical research. Journal of educational administration, 49(2), 125-142.
  • Kaya, A. & Ozmusul, M. (2014). The Impact of Shared, Ethical, Transformational, Authentic, Transactional and Servant Leadership on Organizational Creativity. Aust. J. Basic & Appl. Sci., 8(3): 498-513.
  • Khasawneh, S. (2011). Shared leadership and organizational citizenship behaviour in Jordanian public universities: Developing a global workforce for the 21st Century. Educational management administration & leadership, 39(5), 621-634.
  • Pearce, C. L., & Manz, C. C. (2005). The new silver bullets of leadership: The importance of self-and shared leadership in knowledge work. Organizational Dynamics 34(2), 130-140.
  • Poff, J. C., & Parks, D. J. (2010). Is shared leadership right for your school district? AASA Journal of Scholarship & Practice, 6(4), 29-39.
  • Wilhelm, T. (2013). How principals cultivate shared leadership. Educational Leadership, 71(2), 62-66.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Özmusul

Yayımlanma Tarihi 21 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 25 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özmusul, M. (2018). OKUL YÖNETİMİNDE KARAR SÜRECİNE ÖĞRENCİ, VELİ VE PERSONELİN KATILMASI: PAYLAŞIMCI LİDERLİK BAKIMINDAN BİR ANALİZ. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram Ve Uygulama, 1(2), 94-103.