Bu
araştırmanın amacı ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan okul müdürlerinin
kuantum liderlik davranışlarını gerçekleştirme düzeylerini öğretmen görüşleri
bağlamında bazı değişkenlere göre tespit etmektir. Araştırmanın
çalışma grubunu, maksimum çeşitlilik örneklemesi yöntemiyle seçilmiş olan ve
2017-2018 eğitim-öğretim yılında Ankara ili Çankaya ilçesinde 12 ilkokulda
görev yapan 324 öğretmen, 11 ortaokulda görev yapan 292 öğretmen ve 13 lisede
görev yapan 306 öğretmen olmak üzere toplam 922 öğretmen oluşturmaktadır.
Araştırmada okul müdürlerinin kuantum liderlik davranışlarını sergileme
düzeylerini belirlemek amacıyla Erçetin, Potas, Açıkalın ve Turan (2017)
tarafından geliştirilen “Okul Yöneticilerinin Kuantum Liderlik Davranışları
Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde non-parametrik testler kullanılmış
olup ikili kategoriler için Mann-Whitney U testi, iki kategoriden fazla
değişkenler arasındaki farklılığa bakmak için ise Kruskal-Wallis H testi
uygulanmıştır. Çoklu karşılaştırmalardaki anlamlı
farklılıklar Mann-Whitney U testi sınaması yoluyla tespit edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, okul
müdürlerinin kuantum liderlik davranışlarını gösterme düzeyleri genel olarak
“çoğu zaman” düzeyindedir. Buna ilaveten öğretmenlerin okul müdürlerinin
kuantum liderlik davranışı gerçekleştirmeye ilişkin görüşleri cinsiyet, mesleki
kıdem, eğitim durumu ve okul müdürüyle çalışma süresine göre anlamlı bir
farklılık göstermemekteyken; öğretim kademesine göre ilkokul ve ortaokullar
arasında, ilkokullar lehine anlamlı bir farkın olduğu ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 2 |