This study was inspired by a study conducted in 1997 that attempts to determine the motivation of women to manage and to determine the level of motivation of school administrators to manage in terms of gender variable in the education system. According to the results of the study conducted in 1997 with the administrators of the schools in different districts of Ankara, it was found that male administrators were more motivated to manage. This study conducted in 2017 gave similar results to the results of the study conducted in 1997, although 20 years have passed. In this context, no change has been made to ensure that female managers are motivated to exist in management. It is necessary to start working as soon as possible to increase the motivation level of women, who are as many as men in education staff, against being involved in the management staff of education. For this reason, it is necessary to determine the policies in a way to increase the presence of women in the field of management, to get rid of the perceptions of motherhood, housewife, being a wife, which are at the forefront of gender roles specific to women, and the reasons for the low level of motivation against the management, which is seen in women, should be investigated further. Otherwise, it seems that women will not be able to take managerial positions even after many years have passed.
Bu çalışma, 1997 yılında yapılmış ve kadınların yönetmeye karşı motivasyon durumunu belirlemeye çalışan bir çalışmadan esinlenerek, eğitim sisteminde okul yöneticilerinin cinsiyet değişkeni açısından yönetmeye ne düzeyde güdülendiklerini tespit etmek amacı ile yapılmıştır. 1997 yılında yapılmış olan çalışmada Ankara ilinin farklı ilçelerinde bulunan okulların yöneticileri ile yapılan çalışma sonuçlarına göre, erkek yöneticilerin yönetmeye karşı daha fazla güdülendikleri tespit edilmiştir. 2017 yılında yapılan bu çalışma, aradan 20 yıl geçmiş olmasına rağmen 1997 yılında yapılmış olan çalışma sonuçları ile benzer sonuçlar vermiştir. Bu bağlamda bakıldığında, kadın yöneticilerin yönetimde var olmaya karşı güdülenmelerini sağlayacak bir değişim ortaya konulamamıştır. Eğitim kadrolarında erkekler kadar var olan kadınların, eğitimin yönetim kadrolarında yer almaya karşı güdülenme düzeylerinin artırılması için çalışmalar yapılmasına bir an önce başlanması gerekmektedir. Bu nedenle kadınların yönetim alanındaki varlıklarını artıracak şekilde politikalarının belirlenmesi, kadına özgü toplumsal cinsiyet rollerinde öncelikli sıralarda yer alan annelik, ev hanımlığı, eş olma algılarından toplumun sıyrılması, kadınlarda görülme düzeyi düşük olan yönetmeye karşı motivasyon düşüklüğünün nedenlerinin daha fazla araştırması gerekmektedir. Aksi takdirde aradan çok uzun yıllar geçse dahi kadınlar yönetsel konumlara gelemeyecek gibi görünmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 1 |