Bu araştırmada, dünyanın en genç ülkesi olan Güney Sudan Cumhuriyeti’nde 2013 yılından bu yana devam eden iç savaşın eğitime olan etkileri incelenmiştir. Bu çalışma, bir kaynak tarama yöntemi olan sistematik derleme ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma konusu ile ilgili çalışmalar, kapsamlı bir biçimde taranıp, çeşitli dışlama ve dâhil etme kıstasları kullanılarak belirlenmiş ve tespit edilen bu araştırmalardan elde edilen bulgular sentez edilmiştir. Araştırmada, Güney Sudan’ın genel eğitim durumuna, iç savaş hakkında genel bir değerlendirmeye ve savaşın eğitime olan olumsuz etkilerine yer verilmiştir. Bu derleme makalede kullanılan nitel analizler, Güney Sudan’da yaşanan iç savaşa ve iç savaşın eğitime etkilerine genel bir bakış açısı sağlamıştır. Ülkedeki liderler arasında çıkan çatışmalar sonucunda; kırılgan olan ülke ekonomisinin ciddi anlamda zayıfladığı, halkın açlıkla mücadele ettiği, on binlerce insanın yaralandığı, birçok insanın hayatını kaybettiği ve iki milyona yakın insanın yerlerini terk etmek zorunda kaldığı ortaya çıkmıştır. İç savaşta; öğrenci ve öğretmenlere de yönelik saldırılar yapıldığı, okulların yağmalandığı ve askeri amaçlarla kullanıldığı, çocukların köleliğe zorlandığı veya orduya katılmaları için kaçırıldığı tespit edilmiştir. Kalıcı okul yapıları inşa edilmesi, yeterli sıhhi tesisler kurulması, ders kitabı üretim ve dağıtım sisteminin etkinleştirilmesi, yaşam alanlarına yakın daha fazla okul inşa edilmesi ve öğretmenlerin mesleki gelişimlerinin desteklenmesi gibi önerilerde bulunulmuştur.
Bu çalışmanın ortaya çıkmasında değerli görüşlerinden dolayı Prof. Dr. Şefika Şule Erçetin’e teşekkür ederim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 1 |