Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

An Evaluation on the Role of Martyred Teachers in Psychological Leadership during the Republican Era

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 2, 66 - 88, 31.08.2024
https://doi.org/10.52848/ijls.1494378

Öz

In this study, which aims to examine the teachers who were martyred in the Republican period in Türkiye from the perspective of educational management and leadership, the role of teachers in transferring the values determined within the framework of the education policies of the state to the society, the policies of fulfilling the national goals of education and the reactions of terrorist groups against these policies are discussed. In the study, the martyrdom of teachers by terrorist groups in the line of duty and the incidents of violence were examined in detail. The challenges faced by teachers in the process of representing the state's education policies offer important lessons in terms of educational leadership and social transformation. Furthermore, the study emphasizes the importance of the use of spiritual leadership principles in education, providing a perspective on how teachers can increase their ability to lead in social change by strengthening their intrinsic motivation. This research, which also includes the analysis of the measures taken by the state in this regard; is critical to keeping the memory of martyred teachers alive, making educational institutions safe, the safety of teachers and social peace. This study is a review study to provide an in-depth understanding of the education system and social dynamics in Türkiye.

Kaynakça

  • 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu, (1973, 24, Haziran). Resmî Gazete, Sayı: 14574, Erişim Adresi: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.1739.pdf (14.04.2020).
  • 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu, (1973, 24, Haziran). Resmî Gazete, Sayı: 14574, Erişim Adresi: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.1739.pdf (14.04.2020).
  • 222 Sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu, (1961, 12, Ocak). Resmî Gazete, Sayı: 10705, Erişim Adresi: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.4.222.pdf (16.04.2020).
  • 222 Sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu, (1961, 12, Ocak). Resmî Gazete, Sayı: 10705, Erişim Adresi: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.4.222.pdf (16.04.2020).
  • Aksoy, A. (2016). Geleneksel devletten modern devlete: Sanayi devrimi ve kamu yönetimi düşüncesinde değişim. Uluslararası Politik Araştırmalar Dergisi, 2(3), 31-37.
  • Aksoy, A. (2016). Geleneksel devletten modern devlete: Sanayi devrimi ve kamu yönetimi düşüncesinde değişim. Uluslararası Politik Araştırmalar Dergisi, 2(3), 31-37.
  • Ana Britannica. (1990). Terörizm. Ana Britannica: Genel Kültür Ansiklopedisi (20. cilt, s. 549). İstanbul, Türkiye: Ana Yayıncılık.
  • Ana Britannica. (1990). Terörizm. Ana Britannica: Genel Kültür Ansiklopedisi (20. cilt, s. 549). İstanbul, Türkiye: Ana Yayıncılık.
  • Aydın, M. Z. (2022). Küreselleşen dünyada eğitimin amaçları ve yöntemleri nasıl olmalıdır? [ما ينبغي أن تكون أهداف وأساليب التعليم في البلدان الإسلامية في عالم معول ?]. Talim, 6(1), 45-62.
  • Aydın, M. Z. (2022). Küreselleşen dünyada eğitimin amaçları ve yöntemleri nasıl olmalıdır? [ما ينبغي أن تكون أهداف وأساليب التعليم في البلدان الإسلامية في عالم معول ?]. Talim, 6(1), 45-62.
  • Başbuğ, İ. (2014). Terör örgütlerinin sonu, Remzi Kitabevi.
  • Başbuğ, İ. (2014). Terör örgütlerinin sonu, Remzi Kitabevi.
  • Brubaker, R. (1992). Citizenship and nationhood in France and Germany. Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Brubaker, R. (1992). Citizenship and nationhood in France and Germany. Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Büyük Larousse, (1986). Büyük larousse sözlük ve ansiklopedisi. İstanbul: Gelişim Yayınları AŞ. Can, İ. (2013). Türk Ulusal Kimliğinin İnşasında Milli Eğitim İdeolojisinin Rolü [The Role of the Ideology of National Education in the Construction of Turkish National Identity]. Sosyoloji Divanı Dergisi, 1(1), 123-147.
  • Büyük Larousse, (1986). Büyük larousse sözlük ve ansiklopedisi. İstanbul: Gelişim Yayınları AŞ. Can, İ. (2013). Türk Ulusal Kimliğinin İnşasında Milli Eğitim İdeolojisinin Rolü [The Role of the Ideology of National Education in the Construction of Turkish National Identity]. Sosyoloji Divanı Dergisi, 1(1), 123-147.
  • Cemal, H. (2003). Kürtler (4. baskı). İstanbul: Doğan Kitapçılık.
  • Cemal, H. (2003). Kürtler (4. baskı). İstanbul: Doğan Kitapçılık.
  • Coşar, G. (2019). PKK Terör Örgütü'nün kuruluşu, faaliyetleri ve Türkiye'nin mücadele politikaları (Yüksek lisans tezi). İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Coşar, G. (2019). PKK Terör Örgütü'nün kuruluşu, faaliyetleri ve Türkiye'nin mücadele politikaları (Yüksek lisans tezi). İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çalık, M. (2019, 23 Kasım). Şehit öğretmen mezarı başında anıldı. Anadolu Ajansı. https://www.aa.com.tr/tr/yasam/sehit-ogretmen-mezari-basinda-anildi/1653423
  • Çalık, M. (2019, 23 Kasım). Şehit öğretmen mezarı başında anıldı. Anadolu Ajansı. https://www.aa.com.tr/tr/yasam/sehit-ogretmen-mezari-basinda-anildi/1653423
  • Çetin, H. (2001). Devlet, ideoloji ve eğitim. CÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 25(2), 201-211.
  • Çetin, H. (2001). Devlet, ideoloji ve eğitim. CÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 25(2), 201-211.
  • Enebi, A. A., Akong, O. P., & John, O. O. (2021). The role of peace education in conflict resolution in lagos, Nigeria. Hallmark University, 180.
  • Enebi, A. A., Akong, O. P., & John, O. O. (2021). The role of peace education in conflict resolution in lagos, Nigeria. Hallmark University, 180.
  • Erçetin, Ş. Ş., & Çayköylü, A. (2007). Barış zekasına sahip bir lider olarak Mustafa Kemal Atatürk . ICENAS 38, International Congress of Asian and North African Studies, Atatürk Culture, Language and History High Foundation (pp.1247-1262). Ankara, Türkiye.
  • Erçetin, Ş. Ş., & Çayköylü, A. (2007). Barış zekasına sahip bir lider olarak Mustafa Kemal Atatürk . ICENAS 38, International Congress of Asian and North African Studies, Atatürk Culture, Language and History High Foundation (pp.1247-1262). Ankara, Türkiye.
  • Ferguson, J., & Milliman, J. (2008). Creating effective core organizational values: A spiritual leadership approach. International Journal of Public Administration, 31(4), 439-459.
  • Ferguson, J., & Milliman, J. (2008). Creating effective core organizational values: A spiritual leadership approach. International Journal of Public Administration, 31(4), 439-459.
  • Fry, L. W. (2003). Toward a theory of spiritual leadership. The Leadership Quarterly, 693–727.
  • Fry, L. W. (2003). Toward a theory of spiritual leadership. The Leadership Quarterly, 693–727.
  • Fry, L. W., Vitucci, S., & Cedillo, M. (2005). Spiritual leadership and army transformation: Theory, measurement, and establishing a baseline. The Leadership Quarterly, 16(5), 835-862.
  • Fry, L. W., Vitucci, S., & Cedillo, M. (2005). Spiritual leadership and army transformation: Theory, measurement, and establishing a baseline. The Leadership Quarterly, 16(5), 835-862.
  • Hanushek, E. A., & Wößmann, L. (2007). The role of education quality for economic growth. World Bank policy research working paper, (4122).
  • Hanushek, E. A., & Wößmann, L. (2007). The role of education quality for economic growth. World Bank policy research working paper, (4122).
  • İnal, K. (2004). Eğitim ve iktidar: Türkiye'de ders kitaplarında demokratik ve milliyetçi değerler (Vol.103). Ütopya Yayınevi.
  • İnal, K. (2004). Eğitim ve iktidar: Türkiye'de ders kitaplarında demokratik ve milliyetçi değerler (Vol.103). Ütopya Yayınevi.
  • Kaplan, İ. (2005). Türkiye’de Milli Eğitim İdeolojisi ve Siyasal Toplumsallaşma Üzerindeki Etkisi. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Kaplan, İ. (2005). Türkiye’de Milli Eğitim İdeolojisi ve Siyasal Toplumsallaşma Üzerindeki Etkisi. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Klausner, S. Z. (2005). Martyrdom, encyclopedia of religion. In L. Jones (ed.), Detroit, Mich: Macmillan Reference USA ss. 5737-5744.
  • Klausner, S. Z. (2005). Martyrdom, encyclopedia of religion. In L. Jones (ed.), Detroit, Mich: Macmillan Reference USA ss. 5737-5744.
  • Korkmaz, M. (2016). Türkiye’nin Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde görev yapan öğretmenlerin terör mağduru olma korkusu [Yayınlanmamış doktora tezi]. Kara Harp Okulu Savunma Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Korkmaz, M. (2016). Türkiye’nin Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde görev yapan öğretmenlerin terör mağduru olma korkusu [Yayınlanmamış doktora tezi]. Kara Harp Okulu Savunma Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • L’Academie Française. (1798). Dictionnaire de l’Académie française Cinquième édition, Chez JJ Smits et Ce., Imp. Lib. Paris.
  • L’Academie Française. (1798). Dictionnaire de l’Académie française Cinquième édition, Chez JJ Smits et Ce., Imp. Lib. Paris.
  • Maraşlı, Ş. (2007). Türkiye' de eğitimle ilgili süreli yayınlara yansıyan öğretmen sorunları (1970–2000 yılları arası) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Maraşlı, Ş. (2007). Türkiye' de eğitimle ilgili süreli yayınlara yansıyan öğretmen sorunları (1970–2000 yılları arası) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Mclaren, A. (1981). Revolution and education in late nineteenth-century France: The early of poulrobin. History of Education Quarterly, 317-335.
  • Mclaren, A. (1981). Revolution and education in late nineteenth-century France: The early of poulrobin. History of Education Quarterly, 317-335.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2023). Şehit öğretmenlerimiz. Erişim Tarihi: 06.05.2024 https://www.meb.gov.tr/belirligunler/sehitogretmenler/
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2023). Şehit öğretmenlerimiz. Erişim Tarihi: 06.05.2024 https://www.meb.gov.tr/belirligunler/sehitogretmenler/
  • Narcıkara, E. (2017). Spiritüel liderlik ve algılanan performans üzerine etkisi (Doktora Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Narcıkara, E. (2017). Spiritüel liderlik ve algılanan performans üzerine etkisi (Doktora Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Özdemir, S. M. (2011). Toplumsal değişme ve küreselleşme bağlamında eğitim ve eğitim programları: Kavramsal bir çözümleme. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 85-110.
  • Özdemir, S. M. (2011). Toplumsal değişme ve küreselleşme bağlamında eğitim ve eğitim programları: Kavramsal bir çözümleme. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 85-110.
  • Özdemir, F., & Erol, M. (2021). Öğretmen adaylarının doğu ve güneydoğu anadolu’ya atanmaya ilişkin görüşleri. Türkiye Eğitim Dergisi, 6(1), 71-85.
  • Özdemir, F., & Erol, M. (2021). Öğretmen adaylarının doğu ve güneydoğu anadolu’ya atanmaya ilişkin görüşleri. Türkiye Eğitim Dergisi, 6(1), 71-85.
  • Özden, Y. (1999). Eğitimde dönüşüm eğitimde yeni değerler. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Özden, Y. (1999). Eğitimde dönüşüm eğitimde yeni değerler. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Öztürk, C. (2012). Sosyal bilgiler öğretimi / Demokratik vatandaşlık eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Öztürk, C. (2012). Sosyal bilgiler öğretimi / Demokratik vatandaşlık eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Pakel, M. (2009). Gençlerin teröre yönelmelerini engelleme amacıyla eğitim yoluyla alınacak önlemler [Master's thesis]. Güvenlik Bilimleri Enstitüsü.
  • Pakel, M. (2009). Gençlerin teröre yönelmelerini engelleme amacıyla eğitim yoluyla alınacak önlemler [Master's thesis]. Güvenlik Bilimleri Enstitüsü.
  • Pekgöz, S. (2020). Teröre maruz kalmış eğitimcilerin karşılaştıkları sorunların ve çözüm stratejilerinin kriz yönetimi bağlamında incelenmesi [Master's thesis]. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Pekgöz, S. (2020). Teröre maruz kalmış eğitimcilerin karşılaştıkları sorunların ve çözüm stratejilerinin kriz yönetimi bağlamında incelenmesi [Master's thesis]. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • PKK Eylemleri (2017, 18 Eylül). Şehit öğretmen Neşe Alten. 04 Mayıs 2024 tarihinde https://www.pkkeylemleri.com/sehit-ogretmen-nese-alten/ adresinden alınmıştır.
  • PKK Eylemleri (2017, 18 Eylül). Şehit öğretmen Neşe Alten. 04 Mayıs 2024 tarihinde https://www.pkkeylemleri.com/sehit-ogretmen-nese-alten/ adresinden alınmıştır.
  • PKK Eylemleri (2024, 30 Aralık). Darıkent katliamı (6 öğretmen kurşuna dizildi). 05 Mayıs 2024 tarihinde https://www.pkkeylemleri.com/darikent-k12atliami6-ogretmen-kursuna-dizildi/ adresinden alınmıştır.
  • PKK Eylemleri (2024, 30 Aralık). Darıkent katliamı (6 öğretmen kurşuna dizildi). 05 Mayıs 2024 tarihinde https://www.pkkeylemleri.com/darikent-k12atliami6-ogretmen-kursuna-dizildi/ adresinden alınmıştır.
  • Richards, A. (2022). Conceptualizations of terrorism. Contemporary Terrorism Studies, 56-73.
  • Richards, A. (2022). Conceptualizations of terrorism. Contemporary Terrorism Studies, 56-73.
  • Sain, K., & Zabun, B. (2018). Eğitim-ideoloji ilişkisinde ulus devletin tarihsel belirleyiciliği. SADAB I. Uluslararası Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Sempozyumu. Antalya.
  • Sain, K., & Zabun, B. (2018). Eğitim-ideoloji ilişkisinde ulus devletin tarihsel belirleyiciliği. SADAB I. Uluslararası Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Sempozyumu. Antalya.
  • Salman, S. (2021). Terörizm: Kavramsal bir çerçeve. Uluslararası Beşeri ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi, 5(1), 35-58.
  • Salman, S. (2021). Terörizm: Kavramsal bir çerçeve. Uluslararası Beşeri ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi, 5(1), 35-58.
  • Saraçlı, M. (2007). Uluslararası hukukta terörizm. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 11(1), 1049-1078.
  • Saraçlı, M. (2007). Uluslararası hukukta terörizm. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 11(1), 1049-1078.
  • Sönmez, G. (2017). Çoklu radikalleşmenin odağında Türkiye ve mücadelesi. Güvenlik Çalışmaları Dergisi, 19(1), 1-19.
  • Sönmez, G. (2017). Çoklu radikalleşmenin odağında Türkiye ve mücadelesi. Güvenlik Çalışmaları Dergisi, 19(1), 1-19.
  • Tankutay, H. K. (2024). Eğitim ortamlarında sosyal adaletin geliştirilmesine ilişkin öğretmen görüşleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 399-420.
  • Tankutay, H. K. (2024). Eğitim ortamlarında sosyal adaletin geliştirilmesine ilişkin öğretmen görüşleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 399-420.
  • T.C. Dışişleri Bakanlığı. (t.y.). Türkiye’nin uluslararası toplumun terörle mücadele çabalarına katkıları. 06 Mayıs 2024 tarihinde https://www.mfa.gov.tr/ adresinden alınmıştır.
  • T.C. Dışişleri Bakanlığı. (t.y.). Türkiye’nin uluslararası toplumun terörle mücadele çabalarına katkıları. 06 Mayıs 2024 tarihinde https://www.mfa.gov.tr/ adresinden alınmıştır.
  • Temel, Ü. Ç. (2010). Türkiye’ye yönelik terör örgütleri ve Türkiye’nin terörizmle mücadelesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Temel, Ü. Ç. (2010). Türkiye’ye yönelik terör örgütleri ve Türkiye’nin terörizmle mücadelesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Terörle Mücadele Kanunu. (1991). T. C. Resmi Gazete, 3713. 06 Mayıs 2024 tarihinde http://www.masak.gov.tr/tr/content/3713-sayili-terorle-mucadele-kanunu/76 adresinden alınmıştır.
  • Terörle Mücadele Kanunu. (1991). T. C. Resmi Gazete, 3713. 06 Mayıs 2024 tarihinde http://www.masak.gov.tr/tr/content/3713-sayili-terorle-mucadele-kanunu/76 adresinden alınmıştır.
  • Terör Örgütleri. (2014, 2 Aralık). PKK'nın kuruluşu. 06 Mayıs 2024 tarihinde http://www.terororgutleri.com/pkknin-kurulusu/ adresinden alınmıştır.
  • Terör Örgütleri. (2014, 2 Aralık). PKK'nın kuruluşu. 06 Mayıs 2024 tarihinde http://www.terororgutleri.com/pkknin-kurulusu/ adresinden alınmıştır.
  • Tezcan, M. (1985). Eğitim sosyolojisi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yayınları.
  • Tezcan, M. (1985). Eğitim sosyolojisi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yayınları.
  • Tonbul, T. (2010). Üçüncü hizmet bölgesinde görev yapan öğretmenlerin problemlerine ilişkin bir sözlü tarih araştırması (1995-2005). [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Tonbul, T. (2010). Üçüncü hizmet bölgesinde görev yapan öğretmenlerin problemlerine ilişkin bir sözlü tarih araştırması (1995-2005). [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Tuhuteru, L. (2023). The role of citizenship education in efforts to instill democratic values. International Journal of Humanities Education and Social Sciences, 2(4).
  • Tuhuteru, L. (2023). The role of citizenship education in efforts to instill democratic values. International Journal of Humanities Education and Social Sciences, 2(4).
  • Tunçoğlu, İ. (2022, 24 Kasım). PKK’nın şehit ettiği öğretmenin oğlu konuştu. 07 Mayıs 2024 tarihinde https://www.sabah.com.tr/yasam/pkknin-sehit-ettigi-ogretmenin-oglu-konustu-6251387 adresinden alınmıştır.
  • Tunçoğlu, İ. (2022, 24 Kasım). PKK’nın şehit ettiği öğretmenin oğlu konuştu. 07 Mayıs 2024 tarihinde https://www.sabah.com.tr/yasam/pkknin-sehit-ettigi-ogretmenin-oglu-konustu-6251387 adresinden alınmıştır.
  • Türkiye Büyük Millet Meclisi İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu (TİHİK). (2013). Terör ve şiddet olayları kapsamında yaşam hakkı ihlallerini inceleme raporu, 24. Dönem 3. Yasama Yılı.
  • Türkiye Büyük Millet Meclisi İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu (TİHİK). (2013). Terör ve şiddet olayları kapsamında yaşam hakkı ihlallerini inceleme raporu, 24. Dönem 3. Yasama Yılı.
  • Türkiye Cumhuriyeti Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı. (2018). Güneydoğu anadolu bölgesindeki öğretmen hareketliliğinin incelenmesi, Ankara.
  • Türkiye Cumhuriyeti Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı. (2018). Güneydoğu anadolu bölgesindeki öğretmen hareketliliğinin incelenmesi, Ankara.
  • Yılmaz, D., Zengin, T., Dama, N., & Kaban, H. (2019). Çalışma hayatı ve terör (2015-2018), Memur-Sen.
  • Yılmaz, D., Zengin, T., Dama, N., & Kaban, H. (2019). Çalışma hayatı ve terör (2015-2018), Memur-Sen.
  • Yılmaz Karakurum, M. (2023, 15 Temmuz). Necmettin öğretmen vefatının 6'ncı yılında anılıyor. Anadolu Ajansı. https://www.aa.com.tr/tr/gundem/necmettin-ogretmen-vefatinin-6nci-yilinda-aniliyor/2946229
  • Yılmaz Karakurum, M. (2023, 15 Temmuz). Necmettin öğretmen vefatının 6'ncı yılında anılıyor. Anadolu Ajansı. https://www.aa.com.tr/tr/gundem/necmettin-ogretmen-vefatinin-6nci-yilinda-aniliyor/2946229
  • Young, R. (2024). Defining terrorism: The evolution of terrorism as a legal concept in international law and its influence on definitions in domestic legislation. In (Vol. 29, pp. 23): Univ.
  • Young, R. (2024). Defining terrorism: The evolution of terrorism as a legal concept in international law and its influence on definitions in domestic legislation. In (Vol. 29, pp. 23): Univ.

Cumhuriyet Döneminde Şehit Edilen Öğretmenlerin Ruhsal Liderlik Rolü Üzerine Bir Değerlendirme

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 2, 66 - 88, 31.08.2024
https://doi.org/10.52848/ijls.1494378

Öz

Türkiye'de Cumhuriyet döneminde şehit edilen öğretmenlerin eğitim yönetimi ve liderlik perspektifinden incelenmesi amaçlanan bu çalışmada, devletin eğitim politikaları çerçevesinde belirlenen değerlerin topluma aktarılmasında öğretmenlerin rolü, eğitimin milli amaçlarını yerine getirime politikaları ve terörist grupların bu politikalara karşı gösterdiği tepkiler ele alınmaktadır. Araştırmada, öğretmenlerin terörist gruplarca görev başında şehit edilmesi ve yaşanılan şiddet olayları detaylı bir şekilde incelenmiştir. Devletin eğitim politikalarını temsil etme sürecinde öğretmenlerin karşılaştıkları zorluklar, eğitimde liderlik ve toplumsal dönüşüm açısından önemli dersler sunmaktadır. Ayrıca, çalışma, ruhsal liderlik ilkelerinin eğitimde kullanımının önemini vurgulayarak, öğretmenlerin içsel motivasyonlarını güçlendirerek toplumsal değişimde liderlik etme yeteneklerini artırabileceği üzerine bir perspektif sunmaktadır. Devletin bu konuda aldığı önlemlerin analizini de içeren bu araştırma; şehit öğretmenlerin anısını yaşatma, eğitim kurumlarını güvenli hale getirme, öğretmenlerin güvenliği ve toplumsal huzur açısından kritik öneme sahiptir. Bu çalışma, Türkiye'deki eğitim sistemi ve toplumsal dinamikler hakkında derinlemesine bir anlayış sunmaya yönelik bir derleme çalışmasıdır.

Etik Beyan

Bu çalışma, araştırma ve yayın etiğine uyularak hazırlanmıştır.

Teşekkür

Bu makaleyi yazma sürecinde bana destek olan ve teşvik eden hocam Prof. Dr. Şefika Şule ERÇETİN’e teşekkür ederim.

Kaynakça

  • 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu, (1973, 24, Haziran). Resmî Gazete, Sayı: 14574, Erişim Adresi: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.1739.pdf (14.04.2020).
  • 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu, (1973, 24, Haziran). Resmî Gazete, Sayı: 14574, Erişim Adresi: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.1739.pdf (14.04.2020).
  • 222 Sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu, (1961, 12, Ocak). Resmî Gazete, Sayı: 10705, Erişim Adresi: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.4.222.pdf (16.04.2020).
  • 222 Sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu, (1961, 12, Ocak). Resmî Gazete, Sayı: 10705, Erişim Adresi: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.4.222.pdf (16.04.2020).
  • Aksoy, A. (2016). Geleneksel devletten modern devlete: Sanayi devrimi ve kamu yönetimi düşüncesinde değişim. Uluslararası Politik Araştırmalar Dergisi, 2(3), 31-37.
  • Aksoy, A. (2016). Geleneksel devletten modern devlete: Sanayi devrimi ve kamu yönetimi düşüncesinde değişim. Uluslararası Politik Araştırmalar Dergisi, 2(3), 31-37.
  • Ana Britannica. (1990). Terörizm. Ana Britannica: Genel Kültür Ansiklopedisi (20. cilt, s. 549). İstanbul, Türkiye: Ana Yayıncılık.
  • Ana Britannica. (1990). Terörizm. Ana Britannica: Genel Kültür Ansiklopedisi (20. cilt, s. 549). İstanbul, Türkiye: Ana Yayıncılık.
  • Aydın, M. Z. (2022). Küreselleşen dünyada eğitimin amaçları ve yöntemleri nasıl olmalıdır? [ما ينبغي أن تكون أهداف وأساليب التعليم في البلدان الإسلامية في عالم معول ?]. Talim, 6(1), 45-62.
  • Aydın, M. Z. (2022). Küreselleşen dünyada eğitimin amaçları ve yöntemleri nasıl olmalıdır? [ما ينبغي أن تكون أهداف وأساليب التعليم في البلدان الإسلامية في عالم معول ?]. Talim, 6(1), 45-62.
  • Başbuğ, İ. (2014). Terör örgütlerinin sonu, Remzi Kitabevi.
  • Başbuğ, İ. (2014). Terör örgütlerinin sonu, Remzi Kitabevi.
  • Brubaker, R. (1992). Citizenship and nationhood in France and Germany. Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Brubaker, R. (1992). Citizenship and nationhood in France and Germany. Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Büyük Larousse, (1986). Büyük larousse sözlük ve ansiklopedisi. İstanbul: Gelişim Yayınları AŞ. Can, İ. (2013). Türk Ulusal Kimliğinin İnşasında Milli Eğitim İdeolojisinin Rolü [The Role of the Ideology of National Education in the Construction of Turkish National Identity]. Sosyoloji Divanı Dergisi, 1(1), 123-147.
  • Büyük Larousse, (1986). Büyük larousse sözlük ve ansiklopedisi. İstanbul: Gelişim Yayınları AŞ. Can, İ. (2013). Türk Ulusal Kimliğinin İnşasında Milli Eğitim İdeolojisinin Rolü [The Role of the Ideology of National Education in the Construction of Turkish National Identity]. Sosyoloji Divanı Dergisi, 1(1), 123-147.
  • Cemal, H. (2003). Kürtler (4. baskı). İstanbul: Doğan Kitapçılık.
  • Cemal, H. (2003). Kürtler (4. baskı). İstanbul: Doğan Kitapçılık.
  • Coşar, G. (2019). PKK Terör Örgütü'nün kuruluşu, faaliyetleri ve Türkiye'nin mücadele politikaları (Yüksek lisans tezi). İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Coşar, G. (2019). PKK Terör Örgütü'nün kuruluşu, faaliyetleri ve Türkiye'nin mücadele politikaları (Yüksek lisans tezi). İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çalık, M. (2019, 23 Kasım). Şehit öğretmen mezarı başında anıldı. Anadolu Ajansı. https://www.aa.com.tr/tr/yasam/sehit-ogretmen-mezari-basinda-anildi/1653423
  • Çalık, M. (2019, 23 Kasım). Şehit öğretmen mezarı başında anıldı. Anadolu Ajansı. https://www.aa.com.tr/tr/yasam/sehit-ogretmen-mezari-basinda-anildi/1653423
  • Çetin, H. (2001). Devlet, ideoloji ve eğitim. CÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 25(2), 201-211.
  • Çetin, H. (2001). Devlet, ideoloji ve eğitim. CÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 25(2), 201-211.
  • Enebi, A. A., Akong, O. P., & John, O. O. (2021). The role of peace education in conflict resolution in lagos, Nigeria. Hallmark University, 180.
  • Enebi, A. A., Akong, O. P., & John, O. O. (2021). The role of peace education in conflict resolution in lagos, Nigeria. Hallmark University, 180.
  • Erçetin, Ş. Ş., & Çayköylü, A. (2007). Barış zekasına sahip bir lider olarak Mustafa Kemal Atatürk . ICENAS 38, International Congress of Asian and North African Studies, Atatürk Culture, Language and History High Foundation (pp.1247-1262). Ankara, Türkiye.
  • Erçetin, Ş. Ş., & Çayköylü, A. (2007). Barış zekasına sahip bir lider olarak Mustafa Kemal Atatürk . ICENAS 38, International Congress of Asian and North African Studies, Atatürk Culture, Language and History High Foundation (pp.1247-1262). Ankara, Türkiye.
  • Ferguson, J., & Milliman, J. (2008). Creating effective core organizational values: A spiritual leadership approach. International Journal of Public Administration, 31(4), 439-459.
  • Ferguson, J., & Milliman, J. (2008). Creating effective core organizational values: A spiritual leadership approach. International Journal of Public Administration, 31(4), 439-459.
  • Fry, L. W. (2003). Toward a theory of spiritual leadership. The Leadership Quarterly, 693–727.
  • Fry, L. W. (2003). Toward a theory of spiritual leadership. The Leadership Quarterly, 693–727.
  • Fry, L. W., Vitucci, S., & Cedillo, M. (2005). Spiritual leadership and army transformation: Theory, measurement, and establishing a baseline. The Leadership Quarterly, 16(5), 835-862.
  • Fry, L. W., Vitucci, S., & Cedillo, M. (2005). Spiritual leadership and army transformation: Theory, measurement, and establishing a baseline. The Leadership Quarterly, 16(5), 835-862.
  • Hanushek, E. A., & Wößmann, L. (2007). The role of education quality for economic growth. World Bank policy research working paper, (4122).
  • Hanushek, E. A., & Wößmann, L. (2007). The role of education quality for economic growth. World Bank policy research working paper, (4122).
  • İnal, K. (2004). Eğitim ve iktidar: Türkiye'de ders kitaplarında demokratik ve milliyetçi değerler (Vol.103). Ütopya Yayınevi.
  • İnal, K. (2004). Eğitim ve iktidar: Türkiye'de ders kitaplarında demokratik ve milliyetçi değerler (Vol.103). Ütopya Yayınevi.
  • Kaplan, İ. (2005). Türkiye’de Milli Eğitim İdeolojisi ve Siyasal Toplumsallaşma Üzerindeki Etkisi. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Kaplan, İ. (2005). Türkiye’de Milli Eğitim İdeolojisi ve Siyasal Toplumsallaşma Üzerindeki Etkisi. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Klausner, S. Z. (2005). Martyrdom, encyclopedia of religion. In L. Jones (ed.), Detroit, Mich: Macmillan Reference USA ss. 5737-5744.
  • Klausner, S. Z. (2005). Martyrdom, encyclopedia of religion. In L. Jones (ed.), Detroit, Mich: Macmillan Reference USA ss. 5737-5744.
  • Korkmaz, M. (2016). Türkiye’nin Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde görev yapan öğretmenlerin terör mağduru olma korkusu [Yayınlanmamış doktora tezi]. Kara Harp Okulu Savunma Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Korkmaz, M. (2016). Türkiye’nin Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde görev yapan öğretmenlerin terör mağduru olma korkusu [Yayınlanmamış doktora tezi]. Kara Harp Okulu Savunma Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • L’Academie Française. (1798). Dictionnaire de l’Académie française Cinquième édition, Chez JJ Smits et Ce., Imp. Lib. Paris.
  • L’Academie Française. (1798). Dictionnaire de l’Académie française Cinquième édition, Chez JJ Smits et Ce., Imp. Lib. Paris.
  • Maraşlı, Ş. (2007). Türkiye' de eğitimle ilgili süreli yayınlara yansıyan öğretmen sorunları (1970–2000 yılları arası) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Maraşlı, Ş. (2007). Türkiye' de eğitimle ilgili süreli yayınlara yansıyan öğretmen sorunları (1970–2000 yılları arası) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Mclaren, A. (1981). Revolution and education in late nineteenth-century France: The early of poulrobin. History of Education Quarterly, 317-335.
  • Mclaren, A. (1981). Revolution and education in late nineteenth-century France: The early of poulrobin. History of Education Quarterly, 317-335.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2023). Şehit öğretmenlerimiz. Erişim Tarihi: 06.05.2024 https://www.meb.gov.tr/belirligunler/sehitogretmenler/
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2023). Şehit öğretmenlerimiz. Erişim Tarihi: 06.05.2024 https://www.meb.gov.tr/belirligunler/sehitogretmenler/
  • Narcıkara, E. (2017). Spiritüel liderlik ve algılanan performans üzerine etkisi (Doktora Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Narcıkara, E. (2017). Spiritüel liderlik ve algılanan performans üzerine etkisi (Doktora Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Özdemir, S. M. (2011). Toplumsal değişme ve küreselleşme bağlamında eğitim ve eğitim programları: Kavramsal bir çözümleme. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 85-110.
  • Özdemir, S. M. (2011). Toplumsal değişme ve küreselleşme bağlamında eğitim ve eğitim programları: Kavramsal bir çözümleme. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 85-110.
  • Özdemir, F., & Erol, M. (2021). Öğretmen adaylarının doğu ve güneydoğu anadolu’ya atanmaya ilişkin görüşleri. Türkiye Eğitim Dergisi, 6(1), 71-85.
  • Özdemir, F., & Erol, M. (2021). Öğretmen adaylarının doğu ve güneydoğu anadolu’ya atanmaya ilişkin görüşleri. Türkiye Eğitim Dergisi, 6(1), 71-85.
  • Özden, Y. (1999). Eğitimde dönüşüm eğitimde yeni değerler. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Özden, Y. (1999). Eğitimde dönüşüm eğitimde yeni değerler. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Öztürk, C. (2012). Sosyal bilgiler öğretimi / Demokratik vatandaşlık eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Öztürk, C. (2012). Sosyal bilgiler öğretimi / Demokratik vatandaşlık eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Pakel, M. (2009). Gençlerin teröre yönelmelerini engelleme amacıyla eğitim yoluyla alınacak önlemler [Master's thesis]. Güvenlik Bilimleri Enstitüsü.
  • Pakel, M. (2009). Gençlerin teröre yönelmelerini engelleme amacıyla eğitim yoluyla alınacak önlemler [Master's thesis]. Güvenlik Bilimleri Enstitüsü.
  • Pekgöz, S. (2020). Teröre maruz kalmış eğitimcilerin karşılaştıkları sorunların ve çözüm stratejilerinin kriz yönetimi bağlamında incelenmesi [Master's thesis]. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Pekgöz, S. (2020). Teröre maruz kalmış eğitimcilerin karşılaştıkları sorunların ve çözüm stratejilerinin kriz yönetimi bağlamında incelenmesi [Master's thesis]. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • PKK Eylemleri (2017, 18 Eylül). Şehit öğretmen Neşe Alten. 04 Mayıs 2024 tarihinde https://www.pkkeylemleri.com/sehit-ogretmen-nese-alten/ adresinden alınmıştır.
  • PKK Eylemleri (2017, 18 Eylül). Şehit öğretmen Neşe Alten. 04 Mayıs 2024 tarihinde https://www.pkkeylemleri.com/sehit-ogretmen-nese-alten/ adresinden alınmıştır.
  • PKK Eylemleri (2024, 30 Aralık). Darıkent katliamı (6 öğretmen kurşuna dizildi). 05 Mayıs 2024 tarihinde https://www.pkkeylemleri.com/darikent-k12atliami6-ogretmen-kursuna-dizildi/ adresinden alınmıştır.
  • PKK Eylemleri (2024, 30 Aralık). Darıkent katliamı (6 öğretmen kurşuna dizildi). 05 Mayıs 2024 tarihinde https://www.pkkeylemleri.com/darikent-k12atliami6-ogretmen-kursuna-dizildi/ adresinden alınmıştır.
  • Richards, A. (2022). Conceptualizations of terrorism. Contemporary Terrorism Studies, 56-73.
  • Richards, A. (2022). Conceptualizations of terrorism. Contemporary Terrorism Studies, 56-73.
  • Sain, K., & Zabun, B. (2018). Eğitim-ideoloji ilişkisinde ulus devletin tarihsel belirleyiciliği. SADAB I. Uluslararası Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Sempozyumu. Antalya.
  • Sain, K., & Zabun, B. (2018). Eğitim-ideoloji ilişkisinde ulus devletin tarihsel belirleyiciliği. SADAB I. Uluslararası Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Sempozyumu. Antalya.
  • Salman, S. (2021). Terörizm: Kavramsal bir çerçeve. Uluslararası Beşeri ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi, 5(1), 35-58.
  • Salman, S. (2021). Terörizm: Kavramsal bir çerçeve. Uluslararası Beşeri ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi, 5(1), 35-58.
  • Saraçlı, M. (2007). Uluslararası hukukta terörizm. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 11(1), 1049-1078.
  • Saraçlı, M. (2007). Uluslararası hukukta terörizm. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 11(1), 1049-1078.
  • Sönmez, G. (2017). Çoklu radikalleşmenin odağında Türkiye ve mücadelesi. Güvenlik Çalışmaları Dergisi, 19(1), 1-19.
  • Sönmez, G. (2017). Çoklu radikalleşmenin odağında Türkiye ve mücadelesi. Güvenlik Çalışmaları Dergisi, 19(1), 1-19.
  • Tankutay, H. K. (2024). Eğitim ortamlarında sosyal adaletin geliştirilmesine ilişkin öğretmen görüşleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 399-420.
  • Tankutay, H. K. (2024). Eğitim ortamlarında sosyal adaletin geliştirilmesine ilişkin öğretmen görüşleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 399-420.
  • T.C. Dışişleri Bakanlığı. (t.y.). Türkiye’nin uluslararası toplumun terörle mücadele çabalarına katkıları. 06 Mayıs 2024 tarihinde https://www.mfa.gov.tr/ adresinden alınmıştır.
  • T.C. Dışişleri Bakanlığı. (t.y.). Türkiye’nin uluslararası toplumun terörle mücadele çabalarına katkıları. 06 Mayıs 2024 tarihinde https://www.mfa.gov.tr/ adresinden alınmıştır.
  • Temel, Ü. Ç. (2010). Türkiye’ye yönelik terör örgütleri ve Türkiye’nin terörizmle mücadelesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Temel, Ü. Ç. (2010). Türkiye’ye yönelik terör örgütleri ve Türkiye’nin terörizmle mücadelesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Terörle Mücadele Kanunu. (1991). T. C. Resmi Gazete, 3713. 06 Mayıs 2024 tarihinde http://www.masak.gov.tr/tr/content/3713-sayili-terorle-mucadele-kanunu/76 adresinden alınmıştır.
  • Terörle Mücadele Kanunu. (1991). T. C. Resmi Gazete, 3713. 06 Mayıs 2024 tarihinde http://www.masak.gov.tr/tr/content/3713-sayili-terorle-mucadele-kanunu/76 adresinden alınmıştır.
  • Terör Örgütleri. (2014, 2 Aralık). PKK'nın kuruluşu. 06 Mayıs 2024 tarihinde http://www.terororgutleri.com/pkknin-kurulusu/ adresinden alınmıştır.
  • Terör Örgütleri. (2014, 2 Aralık). PKK'nın kuruluşu. 06 Mayıs 2024 tarihinde http://www.terororgutleri.com/pkknin-kurulusu/ adresinden alınmıştır.
  • Tezcan, M. (1985). Eğitim sosyolojisi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yayınları.
  • Tezcan, M. (1985). Eğitim sosyolojisi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yayınları.
  • Tonbul, T. (2010). Üçüncü hizmet bölgesinde görev yapan öğretmenlerin problemlerine ilişkin bir sözlü tarih araştırması (1995-2005). [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Tonbul, T. (2010). Üçüncü hizmet bölgesinde görev yapan öğretmenlerin problemlerine ilişkin bir sözlü tarih araştırması (1995-2005). [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Tuhuteru, L. (2023). The role of citizenship education in efforts to instill democratic values. International Journal of Humanities Education and Social Sciences, 2(4).
  • Tuhuteru, L. (2023). The role of citizenship education in efforts to instill democratic values. International Journal of Humanities Education and Social Sciences, 2(4).
  • Tunçoğlu, İ. (2022, 24 Kasım). PKK’nın şehit ettiği öğretmenin oğlu konuştu. 07 Mayıs 2024 tarihinde https://www.sabah.com.tr/yasam/pkknin-sehit-ettigi-ogretmenin-oglu-konustu-6251387 adresinden alınmıştır.
  • Tunçoğlu, İ. (2022, 24 Kasım). PKK’nın şehit ettiği öğretmenin oğlu konuştu. 07 Mayıs 2024 tarihinde https://www.sabah.com.tr/yasam/pkknin-sehit-ettigi-ogretmenin-oglu-konustu-6251387 adresinden alınmıştır.
  • Türkiye Büyük Millet Meclisi İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu (TİHİK). (2013). Terör ve şiddet olayları kapsamında yaşam hakkı ihlallerini inceleme raporu, 24. Dönem 3. Yasama Yılı.
  • Türkiye Büyük Millet Meclisi İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu (TİHİK). (2013). Terör ve şiddet olayları kapsamında yaşam hakkı ihlallerini inceleme raporu, 24. Dönem 3. Yasama Yılı.
  • Türkiye Cumhuriyeti Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı. (2018). Güneydoğu anadolu bölgesindeki öğretmen hareketliliğinin incelenmesi, Ankara.
  • Türkiye Cumhuriyeti Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı. (2018). Güneydoğu anadolu bölgesindeki öğretmen hareketliliğinin incelenmesi, Ankara.
  • Yılmaz, D., Zengin, T., Dama, N., & Kaban, H. (2019). Çalışma hayatı ve terör (2015-2018), Memur-Sen.
  • Yılmaz, D., Zengin, T., Dama, N., & Kaban, H. (2019). Çalışma hayatı ve terör (2015-2018), Memur-Sen.
  • Yılmaz Karakurum, M. (2023, 15 Temmuz). Necmettin öğretmen vefatının 6'ncı yılında anılıyor. Anadolu Ajansı. https://www.aa.com.tr/tr/gundem/necmettin-ogretmen-vefatinin-6nci-yilinda-aniliyor/2946229
  • Yılmaz Karakurum, M. (2023, 15 Temmuz). Necmettin öğretmen vefatının 6'ncı yılında anılıyor. Anadolu Ajansı. https://www.aa.com.tr/tr/gundem/necmettin-ogretmen-vefatinin-6nci-yilinda-aniliyor/2946229
  • Young, R. (2024). Defining terrorism: The evolution of terrorism as a legal concept in international law and its influence on definitions in domestic legislation. In (Vol. 29, pp. 23): Univ.
  • Young, R. (2024). Defining terrorism: The evolution of terrorism as a legal concept in international law and its influence on definitions in domestic legislation. In (Vol. 29, pp. 23): Univ.
Toplam 108 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Liderlik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşegül Altinalana 0009-0007-3928-955X

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2024
Gönderilme Tarihi 2 Haziran 2024
Kabul Tarihi 24 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Altinalana, A. (2024). Cumhuriyet Döneminde Şehit Edilen Öğretmenlerin Ruhsal Liderlik Rolü Üzerine Bir Değerlendirme. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram Ve Uygulama, 7(2), 66-88. https://doi.org/10.52848/ijls.1494378