İşletmelerin varlıklarını uzun süre devam ettirebilmeleri
için tüm paydaşlarına güven vermeleri çok önemlidir. Sürdürülebilirlik için
gerekli olan güvenden kasıt işletmelerin kurumsal itibarlarıdır. Bir işletmenin
çevresel faktörleri gözeterek sosyal sorumluluk olarak yaptıkları topluma
faydalı faaliyetler kadar yapmadıkları çevrelerine zararlı ya da zararı
minimize edici faaliyetler de işletmelerin itibarını ve sürdürülebilirliğini
önemli ölçüde etkilemektedir. Bu önem doğrultusunda çalışmanın amacı,
sürdürülebilirliği sağlama ve itibarı koruma göstergesi kabul edilen sosyal
sorumlulukla ilgili literatür özeti yaparak konuyla ilgili kavramsal bir
çerçeve oluşturmak ve sosyal sorumluluk hakkında ilgili çevrelere yönelik
farkındalık oluşturmaktır.
It is very important for businesses to give
confidence to all their stakeholders to be able to maintain their assets for a
long time. The confidence required for sustainability means corporate
reputation. It has significant influence on corporate responsibility and
sustainability of businesses to consider environmental factors as socially
benificial activities as the activities which socially harmful or minimize
damage to the environment. The aim of working towards this importance is to
build a conceptual framework on the subject by making a literature review on
social responsibility, which is considered to be an indicator of sustainability
and preserving reputation, and to raise awareness about social responsibility.
Konular | İşletme |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 13 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |