Son dönemlerde elektronik ve bilgisayar biliminde meydana gelen teknolojik gelişmeler günlük yaşamı ve işletmeleri derinden etkilemiştir. Bu gelişmelerin son zamanlarda en çok dikkat çeken kavramlarından birisi olan yapay zekâ geniş bir perspektiften incelenmesi gereken birçok disiplini içinde barındıran bir araştırma konusudur. Yapay zekâ uygulamaları insan kaynaklarından pazarlamaya, finanstan üretime kadar birçok işletme fonksiyonunda kullanılmaktadır. Yapay zekâ son dönemlerde gösterdiği gelişimle birçok sektörün yanı sıra e-ticaret sektöründe de hızlı bir dönüşüm başlatmıştır. Yapay zekâ uygulamalarıyla birlikte e-ticaret sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde etkinlik ve verimlilik artışı yaşandığı görülmektedir. Yapay zekanın işletmelere önemli bir hız ve maliyet avantajı getirdiği göz önüne alındığında küresel rekabette başarılı olmak isteyen e-ticaret işletmelerinin yapay zekâ uygulamalarını sistemlerine entegre etmesi önemlidir. Tüm bunlar doğrultusunda bu çalışmada e-ticaret işletmelerine ve tüketicilerine ışık tutabilmek adına e-ticaret sektöründe yapay zekânın nasıl uygulandığı konusu üzerinde değerlendirmeler yapılacaktır. Bu çerçevede yapay zekânın uygulama alanlarından ve yapay zekâ ile ilgili kavramlardan bahsedilerek, yapay zekâ uygulamalarının e-ticarette kullanımı üzerinde tartışılacaktır. Çalışma alandaki mevcut teorik ve pratik bilgi birikimini artırması, ilgili konuyu gündeme taşıması, uygulayıcılara bu konuda yol alabilmeleri için katkı sağlaması ve literatürdeki önemli bir başlığı doldurması bakımından önem arz etmektedir.
Yapay Zeka E-Ticaret Makine Öğrenmesi Büyük Veri Yapay Sinir Ağları
Recent technological developments in electronics and computer science have deeply affected daily life and businesses. Artificial intelligence, which is one of the most striking concepts of these developments recently, is a research topic that includes many disciplines that should be examined from a broad perspective. Artificial intelligence applications are used in many business functions from human resources to marketing, from finance to production. Artificial intelligence has started a rapid transformation in the e-commerce sector as well as many sectors with its recent development. With artificial intelligence applications, it is seen that there is an increase in efficiency and productivity in businesses operating in the e-commerce sector. Considering that artificial intelligence brings a significant speed and cost advantage to businesses, it is important for e-commerce businesses that want to be successful in global competition to integrate artificial intelligence applications into their systems. In line with all these, in this study, evaluations will be made on how artificial intelligence is applied in the e-commerce sector in order to shed light on e-commerce businesses and consumers. In this context, the application areas of artificial intelligence and the concepts related to artificial intelligence will be mentioned and the use of artificial intelligence applications in e-commerce will be discussed. The study is important in terms of increasing the existing theoretical and practical knowledge in the field, bringing the relevant issue to the agenda, contributing to the practitioners in order to move forward in this regard, and filling an important topic in the literature.
Artifical Intellgence E-Commerce Machine Learning Big Data Artifical Neural Networks
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Derleme Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Şubat 2023 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ekim 2022 |
Kabul Tarihi | 2 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 13 |
Dergide aşağıdaki alanların kapsamına giren nitelikli çalışmalar yayımlanabilir;
İşletme, İktisat, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Maliye, Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi, Ekonometri, Yönetim Bilişim Sistemleri, Eğitim Yönetimi, Sağlık Yönetimi, Turizm Yönetimi, Havacılık Yönetimi, Denizcilik İşletmeleri Yönetimi, Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi, Enerji Yönetimi, Lojistik Yönetimi, Çevre Yönetimi, Medya ve İletişim Yönetimi, Afet Yönetimi, Multidisipliner Yönetim ve Ekonomi Çalışmaları.
IJMA is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.