This study aims to explain how management advisory creates value. The study is structured on related concepts, the historical development of the sector, theoretical approaches, and previous research examined before the empirical research. The research was conducted through in-depth interviews and observation methods with twenty management advisors and eleven managers. This empirical research is in the type of ethnography using descriptive and qualitative methods. Forty-three questions created based on the literature were reduced to twelve questions with the choices of twelve experienced management consultants in the pilot project, and the main project was started. In conclusion, the cultural context is essential for establishing a relationship and creating value between the management advisor and the client. The management advisor must gain a high number and variety of international professional experience and scientific knowledge. The management advisor should offer references in return client looks for reputation, and get leadership in the organization.
Business Management Management Advisory Corporate Finance and Governance Financial Sustainability Firm Behavior: Empirical Analysis Empirical Analysis
Araştırmanın amacı, yönetim danışmanlığının nasıl değer yarattığını açıklamaktır. Bunun için öncelikle ilgili kavramlar, sektörün tarihi gelişimi, kuramsal yaklaşımlar ve önceki araştırmalar incelenmiştir. Bunun üzerine yönetim danışmanlarından yirmi ve yöneticilerden on bir katılımcıyla derinlemesine mülakat ve gözlem gerçekleştirilmiştir. Bu görgül araştırma tanımlayıcı ve nitel yöntem kullanılan etnografi türündedir. Literatür temelli oluşturulan kırk üç soru pilot uygulamada on iki deneyimli yönetim danışmanın seçimleriyle on iki soruya indirilerek asıl uygulamaya geçilmiştir. Tüm katılımcılar soruların niteliğini araştırma amacına uygun bulduğu yönünde onaylamıştır. Araştırma bulguları katılımcıların kapsamlı açıklamaları benzerlik ya da ortaklık veya farklılık ya da özgünlük nitelikleri dikkate alınarak harmanlanmış ve öze indirgenmiştir. Araştırma sonucunda yönetim danışmanı ve müşterisi arasında ilişki kurulabilmesi ve değer yaratılabilmesi için kültür bağlamının esas olduğuna ulaşılmıştır. Yönetim danışmanının bilimsel bilgi birikiminin yanı sıra yüksek sayıda ve çeşitlilikte uluslararası mesleki deneyim kazanması gereklidir. Müşterinin güven ve saygınlığını kazanması için referans sunabilmesi müşteri işletmeden liderlik desteği alması gereklidir.
İşletme Yönetimi Yönetim Danışmanlığı Kurumsal Finans ve Yönetişim Finansal Sürdürülebilirlik Business Management Management Advisory Corporate Finance and Governance Financial Sustainability Empirical Analysis Görgül Analiz
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yöneylem, Psikolojide Davranış-Kişilik Değerlendirmesi, İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Şubat 2023 |
Gönderilme Tarihi | 28 Kasım 2022 |
Kabul Tarihi | 10 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 13 |
Dergide aşağıdaki alanların kapsamına giren nitelikli çalışmalar yayımlanabilir;
İşletme, İktisat, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Maliye, Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi, Ekonometri, Yönetim Bilişim Sistemleri, Eğitim Yönetimi, Sağlık Yönetimi, Turizm Yönetimi, Havacılık Yönetimi, Denizcilik İşletmeleri Yönetimi, Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi, Enerji Yönetimi, Lojistik Yönetimi, Çevre Yönetimi, Medya ve İletişim Yönetimi, Afet Yönetimi, Multidisipliner Yönetim ve Ekonomi Çalışmaları.
IJMA is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.