21. yüzyılda teknolojinin hızla gelişmesi ve küreselleşmenin artmasıyla birlikte bu gelişmelerin
etkisi ticari faaliyetlerde de görülmeye başlanmıştır. Bilgi iletişim teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte
internet kullanımı da artmıştır. İnternetin gelişmesine bağlı olarak ticarette dijitalleşmenin etkisi görülmeye
başlanmış ve e-ticaret gelişmiştir. E-ticaret ile birlikte firmalar internet aracılığıyla dünyanın her yerindeki
müşterilerine ulaşmaya ve ticari faaliyetlerini gerçekleştirmeye başlamışlardır. Zaman ve mekandan bağımsız
olan e-ticaret aynı zamanda ticaretin uluslararası gelişimine de katkı sağlamaktadır. Bu çalışma gelişmiş ve gelişmekte olan ülke gruplarının bir arada olduğu EURO bölgesi ülkelerinde e-ticaretin uluslararası
ticarete etkisini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Aynı zamanda kişi başına gayri safi yurtiçi hasıla ve
internetin uluslararası ticarete etkileri de araştırılmıştır. Panel ARDL modelinin kullanıldığı çalışmanın
EURO Bölgesi ülkelerinin 2010-2021 yıllarına ait verileri analiz edilmiştir. Analizden elde edilen sonuçlar,
ihracat ile e-ticaret arasında uzun dönemde negatif ve anlamlı bir ilişki olduğunu, ihracat ile kişi başına
düşen gayrisafi yurt içi hasıla ve internet arasında uzun dönemde pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğunu
göstermektedir.
International Trade Internet Panel Data Analysis Export E-commerce
In the 21st century, with the rapid development of technology and the increase in globalization,
the effects of these advancements have begun to be observed in commercial activities as well. With the
advancement of information and communication technologies, internet usage has also increased. As the
internet has developed, the impact of digitalization on trade has started to become evident, leading to
the growth of e-commerce. Through e-commerce, companies have begun to reach customers all over the
world and conduct their commercial activities via the internet. E-commerce, which operates independent
of time and place, also contributes to the development of international trade. This study was conducted to
determine the impact of e-commerce on international trade in the Eurozone countries, which include both
developed and developing country groups. Additionally, the effects of per capita gross domestic product
and the internet on international trade were also investigated. The study analyzed the data from Eurozone
countries for the years 2010-2021 using the panel ARDL model. The results obtained from the analysis
indicate a negative and significant relationship between exports and e-commerce in the long term, and a
positive and significant relationship between exports and both per capita gross domestic product and the
internet in the long term.
E-commerce International Trade Internet Panel Data Analysis Export
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Panel Veri Analizi , Uluslararası İktisat (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Eylül 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 25 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 23 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |