Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BORSA İSTANBUL 100 ENDEKSİNDE YER ALAN ŞİRKETLERİN SOSYAL MEDYA KULLANIMI VE FİNANSAL PERFORMANS İLİŞKİSİ

Yıl 2020, , 150 - 159, 10.03.2020
https://doi.org/10.17130/ijmeb.700896

Öz

Bu çalışmada şirketlerin sosyal medya araçları kullanımları ile finansal performansları
arasındaki ilişkinin varlığı araştırılmıştır. 1 Ocak 2016- 31 Aralık 2016 tarihleri arasındaki
dönemde BİST 100 Endeksinde yer alan şirketlerin sosyal medya kullanım verisi toplanmıştır.
Şirketlerin ilgili sosyal medya araçlarını kullanım düzeylerinin belirlenmesinde Karjaluoto,
Makinen ve Jarvinen’in Sosyal Medya Faaliyet Sınıflandırma Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmada,
BIST 100 kapsamındaki şirketler, sosyal medya aracında yer alma ve paylaşım sayılarına
göre sınıflandırılmıştır. İnceleme konusu şirketlerin %15’lik azımsanmayacak bölümünün
herhangi bir paylaşımda bulunmadığı belirlenmiştir. Bulgular BIST 100 Endeksi kapsamındaki
şirketlerin sosyal medya kullanım düzeyi ile finansal performansın ilişkili olduğuna yönelik
araştırma sorusunu kısmen doğrulamaktadır.

Kaynakça

  • Antweiler, W., & Frank, M. Z. (2004). Is all that talk just noise? The information content of internet stock message boards. The Journal of Finance, 59(3), 1259-1294.
  • Atan, S., & Çınar, Y. (2019). Borsa İstanbul’da finansal haberler ile piyasa değeri ilişkisinin metin madenciliği ve duygu (sentiment) analizi ile incelenmesi. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 74(1), 1-34.
  • Bollen, J., Mao, H., & Zeng, X. (2011). Twitter mood predicts the stock market. Journal of Computational Science, 2(1), 1-8.
  • Chen, H., De, P., Hu, Y. J., & Hwang, B. H. (2013). Customers as advisors: the role of social media in financial markets. 3rd Annual Behavioural Finance Conference. Queen’s University.
  • Jiao, P., Veiga, A., & Walther, A. (2018). Social media, news media and the stock market. News Media and the Stock Market (September 25, 2018). Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=2755933 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2755933
  • Karjaluoto H., Mäkinen H., & Järvinen J. (2016). A firm’s activity in social media and its relationship with corporate reputation and firm performance. In D’Ascenzo F., Magni M., Lazazzara A., Za S. (Eds.) Blurring the Boundaries Through Digital Innovation (pp. 161-172). Springer, Cham.
  • Özgüner Kılıç, H. (2011). Kurumsal blog sahibi olmanın şirketlerin gelir ve kârına etkisi: Fortune 500 üzerinde bir araştırma. Eskişehir Osmangazi İİBF Dergisi, 6 (1), 139-162.
  • Özmen, H. İ., & Villi, B. (2014). Sosyal medya ve finansal performans: Borsa İstanbul’da işlem gören işletmeler üzerinde bir araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 269-293.
  • Paniagua, J., & Sapena, J. (2014). Business performance and social media: Love or hate?. Business Horizons, 57(6), 719-728.
  • Rao, T., & Srivastava, S. (2012). Analyzing stock market movements using twitter sentiment analysis. In Proceedings of the 2012 international conference on advances in social networks analysis and mining (ASONAM 2012), (pp. 119-123). IEEE Computer Society.
  • Schniederjans, D., Cao, E. S., & Schniederjans, M. (2013). Enhancing financial performance with social media: An impression management perspective. Decision Support Systems, 55(4), 911-918. Sprenger, T. O., Tumasjan, A., Sandner, P. G., & Welpe, I. M. (2014). Tweets and trades: The information content of stock microblogs. European Financial Management, 20(5), 926-957.
  • Teker T., & Aksoy E. (2018). Sosyal medya kullanımı-finansal performans ilişkisi: Türk bankacılık sektörü üzerine bir analiz. İçinde Kürşat Özdaşlı, Murat Cem Demir, Olcay Tire, İbrahim Sena Arvas, Uğur Köksal Odabaş (Ed.), Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Alanında Yenilikçi Yaklaşımlar (ss, 257-270), Cilt 1, Ankara: Gece Akademi.
  • Tumarkin, R., & Whitelaw, R. F. (2001). News or noise? Internet postings and stock prices. Financial Analysts Journal, 57(3), 41-51.
  • Yıldırım, M., & Yüksel, C. A. (2017). Sosyal medya ile hisse senedi fiyatının günlük hareket yönü arasındaki ilişkinin incelenmesi: Duygu analizi uygulaması. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 33-44. DOI: 10.18092/ulikidince.352414.
  • Zhang, X., Fuehres, H., & Gloor, P. A. (2011). Predicting stock market indicators through twitter “I hope it is not as bad as I fear”. Social and Behavioral Sciences, 26, 55-62.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Finans
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ethem Esen Bu kişi benim 0000-0002-5356-1798

Ali Özdemir Bu kişi benim 0000-0002-7780-4977

Fatih Temizel Bu kişi benim 0000-0002-7208-3293

Yayımlanma Tarihi 10 Mart 2020
Gönderilme Tarihi 13 Eylül 2019
Kabul Tarihi 24 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Esen, E., Özdemir, A., & Temizel, F. (2020). BORSA İSTANBUL 100 ENDEKSİNDE YER ALAN ŞİRKETLERİN SOSYAL MEDYA KULLANIMI VE FİNANSAL PERFORMANS İLİŞKİSİ. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 16(1), 150-159. https://doi.org/10.17130/ijmeb.700896