Bu çalışmada şirketlerin sosyal medya araçları kullanımları ile finansal performansları
arasındaki ilişkinin varlığı araştırılmıştır. 1 Ocak 2016- 31 Aralık 2016 tarihleri arasındaki
dönemde BİST 100 Endeksinde yer alan şirketlerin sosyal medya kullanım verisi toplanmıştır.
Şirketlerin ilgili sosyal medya araçlarını kullanım düzeylerinin belirlenmesinde Karjaluoto,
Makinen ve Jarvinen’in Sosyal Medya Faaliyet Sınıflandırma Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmada,
BIST 100 kapsamındaki şirketler, sosyal medya aracında yer alma ve paylaşım sayılarına
göre sınıflandırılmıştır. İnceleme konusu şirketlerin %15’lik azımsanmayacak bölümünün
herhangi bir paylaşımda bulunmadığı belirlenmiştir. Bulgular BIST 100 Endeksi kapsamındaki
şirketlerin sosyal medya kullanım düzeyi ile finansal performansın ilişkili olduğuna yönelik
araştırma sorusunu kısmen doğrulamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Finans |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 13 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 24 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |