The purpose of this study is to determine the effects of the price, customer service, sales representative and coverage factors determined within the scope of mobile phone services on the level of customer satisfaction of SMEs. In this context, a questionnaire was applied to 167 SMEs using mobile phone services at the corporate level in Trabzon. Factor Analysis and Multiple Regression Analysis were used as statistical methods. It was concluded that the price, customer service, sales representative and coverage factors determined within the scope of mobile phone services in the study were significantly influential on the level of customer satisfaction of SMEs
Service Mobile Telephone Services SME Customer Satisfaction Regression Analysis
Bu çalışmanın amacı, mobil telefon hizmetleri kapsamında belirlenen fiyat, müşteri hizmetleri, satış temsilciliği ve kapsama alanı faktörlerinin KOBİ’lerin memnuniyet düzeyleri üzerindeki etkilerini belirlemektir. Bu bağlamda, Trabzon ilinde yer alan kurumsal düzeyde mobil telefon hizmetlerini kullanan 167 KOBİ’ye anket uygulanmıştır İstatistiki yöntem olarak Faktör Analizi ve Çoklu Regresyon Analizi kullanılmıştır. Çalışmada mobil telefon hizmetleri kapsamında belirlenen fiyat, müşteri hizmetleri, satış temsilciliği ve kapsama alanı faktörlerinin KOBİ’lerin memnuniyet düzeyleri üzerinde önemli ölçüde etkili olduğu sonucuna varılmıştır.
Hizmet Mobil Telefon Hizmetleri KOBİ Müşteri Memnuniyeti Regresyon Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |